{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Hest løber {{forumTopicSubject}}

Hej HG folk!:)
Jeg har et lille problem min hoppe på 12år er pluslig blevet meget træls eller det er hun ved at ha været i et par år nu, hun tager bidet og løber, hun stikker snotten i vejret og løber og jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre! For alt det jeg har prøvet har bare gjordt det værre? Så hg har i nogle gode råd?
Håber virkelig at i kan hjælpe for det er ved at være nået så langt ud at jeg faktisk ikke rigtig gider mere??:(
- Nanna Lund:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest løber
  • #1   14. maj 2012 Når du skriver herinde, så har du sikkert fået den tjekket eller er sikker på at den ikke har ondt eller noget!

    Så vidt det er muligt skal du selvfølgelig tage det i opløbet, altså en halv parade eller en hel for den sags skyld inden den er smuttet.
    Når den så er løbet, så skal du bare få den stoppet, det er ikke okay at den løber, det skal den virkelig vide!
    Hvis det er i din træning ville jeg sige at du skal sørge for at ride rigtig varieret, den skal for guds skyld ikke gå at kede sig, så får den først anledning til det.


  • #2   14. maj 2012 Har du fået tjekket tænder? smiley

    Jeg har redet en pony som også bare LØB og du kunne intet gøre når den først var kommet i gang.
    Når jeg red lavede jeg 8 taller for hvert bogstav hvor den skulle lave en parade på midten og ved hvert bogstav. Den lærte hurtigt at stoppe ved små signaler (og gå frem for små).
    Den nåede at stikke af med mig én gang, hvor den normalt var blevet revet og flået i munden og til sidst redet direkte i barrieren valgte jeg at drive på. Det var SÅ tydeligt at ponyen bliver overrasket og ikke anede hvad den så skulle, men jeg drev bare på og på og lod den galoppere til jeg kunne mærke den selv ville ned, også red jeg 30 sekunder ekstra i galop og tog den så ned. Den ene tur hvor jeg drev på, hvor nok til at næste gang den lagde an til at stikke af skulle jeg blot lave en halvparade (som jeg jo øvede via. 8tallerne) også blot den fint ved mig.
    Det tog 2-3 mdr hvor jeg red den 1 gang om ugen at få den til at stoppe med det 100%.


  • #3   14. maj 2012 altså har lige haft samme problem med min Bonette, og det værste var hun løb ikke udenom de heste der var på banen, den ene dag hvor jeg red undervisning LØB hun 4 runder på en 60x40 og jeg lyver ikke når jeg siger en lang side kun tog hende 6 sek. at løbe..

    Jeg blev jo en hel del bange fordi hun flere gange var ved at løbe ud af banen og da hun så endelig stoppede rystede jeg helt vildt og min undervisers datter tog hende lige lidt hvor hun gjorde det samme med hende. Men hun SLAP tøjlen og trak så hårdt hun kunne i et 'kort' ryk, så stoppede den og har kun gjort den en gang siden hvor jeg bare slap tøjlen og så stod den stille - fordi den nu ved hvis det gør den få en et ryk i munden.

    Som min ridelærer siger: det er ikke en rar oplevelse for hverken hest eller rytter, og hesten kan bliver livsfarlig for andre og så er det en løsning at være hård en gang for alle.

    Altså nogle er ikke til at rykke hesten i munden, det er jeg heller ikke selv, men her kunne jeg godt se det var den eneste løsning. Og det hjalp smiley

    Så mit råd: Sæt dig i gennem en gang for alle! Og hvis du vælger at lave det trick med at hurtigt ryk kan du skrive en PB så skal jeg forklarer lidt nærmere smiley


  • #4   15. maj 2012 Hun får massage 3 gange om måndet og har lige fået ordnet tænder od der er ikke noget i vejen med hende.

  • #5   15. maj 2012 Har prøvet det med et lille 'ryk' og det hjalp heller ikke:( Jeg har prøvet så meget! Men de halve parader hjælper heller ikke det er der hun løber, og hvis jeg bare tager lidt fat i hende for at kunne dreje hende ind på en volte så tager fanden ved hende også løber hun!:(

  • #6   15. maj 2012 Hvad med sadlen, er den tilpasset?
    Har du prøvet at drive på når hun løbet?


  • #7   15. maj 2012 Sadlen er tilpasset smiley
    Og ja jeg har prøvet at drive på hende og det bliver bare værre.. smiley


  • #8   15. maj 2012 Bare bliv ved med at drive indtil hesten selv vil sætte farten ned, også driv lidt mere.

  • #9   15. maj 2012 Ja så prøv at lade den løbe til den er træt om det så er 10 min for fuld drøn så skal den have det, når du kan mærke den er ved at sætte farten ned og måske ved at blive træt så driver du den frem og stopper den selv når DU vil smiley

  • #10   15. maj 2012 For det første bliver hun ikke bare sådan lige træt..
    Og for det andet har jeg skrevet at jeg har prøvet og det hjølper ikke..
    Ellers tak :))


  • #11   15. maj 2012 Den tager vi lige sener.. smiley og du ved også godt hvorfor.. :))

Kommentér på:
Hest løber

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce