{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Hest der løber {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har indtil videre haft en pony der løber lidt i spring. Jeg bruger tre-ringsbid og det har hjulpet. Jeg ønsker ikke at bruge andre bid end denne. Jeg har bare brug for metoder til at få ham til at lytte til mig og sænke farten en smule. Har du en pony der gør det samme eller har du nogle råd eller metoder, så skriv til mig eller skriv i kommentarfeltet herunder:??????????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest der løber
  • #1   14. dec 2019 Øv overgange og tempoveksling smiley
    Så masse trav-galop-trav og veksle mellem om hesten skal gå hurtigere eller langsommere, når du beder den om det.


  • #2   14. dec 2019 Start med at skridte igennem støtter, og stop ham op efter I har passeret de, så når han er afslappet i skridt, så trav og stop op efter støtterne (lad der være tre sæt I skal igennem) når han lytter og er afslappet ved dette, tag det i galop. Når han stopper fint efter støtterne i galop kan du begynde med at lægge bomme og gentag, når han er afslappet ved bomme, sæt små spring og øg højden. Ikke lad være med at stoppe efter springene de første mange uger, når han stopper fint, tag så to spring før stop, øv dette, og øg når han er totalt afslappet efter springene og lytter til dine signaler.
    Når man springer på en hest, sætter man i gang hestens flugt instinkt da heste fra naturens side ikke springer medmindre de er på flugt.. Så det er hans flugt instinkt der har taget overhånd, og dette tager tid at træne således at han ikke forbinder spring = flugt.. smiley

    Mvh TT


  • #3   15. dec 2019 Grunddressur og mere grunddressur.. Signalerne skal fungere, uanset hvilken disciplin du rider... smiley

  • #4   15. dec 2019 Søg "one hand stop" på nettet. Har fungeret godt for mig.

  • #5   15. dec 2019 Det lyder måske dumt, men få en dressurunderviser til at undervise dig imens du springer. Hvor al fokus er på dressuren mellem springene, op til og efter, og selve springdelen er ligegyldig.
    Det er utrolig svært, at rådgive over nettet, fordi vi kan give dig alle mulige råd, men det vil sansynligvis kun gøre ondt værre, hvis du ikke ved hvordan du skal udføre de råd vi giver.

    Jeg vil til gengæld ikke anbefale one rein stop til sådan noget. Overhovedet! Det er godt, at hesten har lært det, men det bør ALDRIG praktiseres som en regulær del af træningen. Det er et nødstop. At en hest hiver hen imod et spring, er ikke en nødsituation. Hvis man vil afbryde springet, fordi man ikke føler det er under kontrol, så lav en helt normal volte i stedet/rid væk fra springet.
    Kun hvis hesten løber totalt panisk afsted og er ved at rive mennesker eller spring ned, så kan one-rein stoppet bruges. Men aldrig rutinemæssigt.


  • #6   15. dec 2019 Heste der stresser er tilbøjelige til at løbe.
    Heste, der er trygge er mindre tilbøjelige til at løbe.

    Hvis hesten stresser op, så sæt tempoet= ambitioner i træningen ned.

    Find ud af hvor meget / lidt den kan kapere uden at stresse op.
    Træn på det niveau, hvor at den ikke stresser.
    Ja. Det er måske bare bomtræning.

    Og sæt så gradvis ambitionerne op, men gradvist nok til, at du ikke komme derop hvor dyret stresser og løber.

    ...
    Og så grundridning og dressur.


  • #7   15. dec 2019 Prøv at kigge på BlueBerry Hills Facebook-side - Susan har lagt videoer op af en hest, som skulle lære at lade være med at løbe på springbanen. De var lærerige, selv for en som mig, der absolut ikke er springrytter, fordi de handler om at lære hesten at slappe af, når den stresser.

  • #8   15. dec 2019 Det er Susan K jeg har lært mit råd af. smiley Det var tilbage i 2014 smiley

    Mvh TT


  • #9   18. dec 2019 Prøv at stoppe ham om og lav tilbagetrædning før og efter springene, eller så tag nogle volter inden springet så den lære at det er dig der styre hvor i skal hen og i hvilket tempo

Kommentér på:
Hest der løber

Annonce