{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Miesvenningsen
Miesvenningsen
Tilmeldt:
6. okt 2013
Emner: 1 Svar: 4

Hjælp - hest løber {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg står i den situation nu at jeg er løbet tør af muligheder.
Det hele starter med at min hest skulle genoptrænings (han har ikke haft nogle skade)
Han trækker hovedet helt op og tilbage hvis jeg tager i tøjlerne og bliver ved med at løbe stærkere og stærkere, han er til at stoppe igen med det er MEGET svært og hvis jeg ville frem med ham igen løber han bare afsted igen
Jeg troede han havde ondt så prøvede ham i longen og der er han helt perfekt, jeg fik min dyrlæge til at tjekke ham igennem, der var intet. Jeg gav ham en pause og kun tog ham i longen, begyndte og ride igen efter 2 uger og havde intet hjulpet, så fik jeg træner på hun ville have jeg skulle prøve med massør, det gjorde jeg og hun sagde at han var utrolig flot og han havde overhovedet ikke ondt.
Har prøvet og ride ham bidløst (hjalp intet)
Har fået tjekket sadlen (der var intet)
Tænder er også tjekket.

Nogle der har en ide om hvad jeg kan gøre, ved ham nu, han er 19 år har været brugt til jagt fra 6-9 år og spring fra 9-18 år.
Jeg købte ham for lidt over 3 måneder siden, og fik ad vide at han altid har løftet hovedet lidt, og at han bare slappede af ved at løsne tøjlerne lidt (det hjælper men kun i skridt)

Han ville på ingen måde gøre mig ondt men ville bare gerne frem. Jeg syntes ikke at man bare skal "hugge" i ham når han ikke tager hovedet ned, så derfor er indspændingstøjler prøvet men hjælper intet på at han bare ville frem (jeg kan ikke selv styre hans fart, men jeg skal styre ham) farten er så høj at jeg bliver nødtil at stille mig op i sadlen og kan ikke få han ned i lavere tempo uden han stopper helt op.

Han er ikke den samme hest fra jorden som fra ryggen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - hest løber
  • #1   11. jul 2016 Hvis hesten er tjekket grundigt igennem- hvilket det lyder ti, så vil jeg sige, at det er basissignalerne du skal have finpudset- først og fremmest stop. Når hesten er så fremadgående ville jeg faktisk starte med at træne det fra jorden med trense på. Træk hesten og når den skal stoppe, så ligger du først det pres på biddet, som du ønsker hesten vil stoppe for, reagerer den ikke så øger du presset indtil den stopper- når den stopper, slipper du tøjlen helt. Hvis du vil forstærke yderligere kan du give en godbid, så går det i reglen stærkt med indlæring smiley når hesten kan stoppe på dit ønskede pres, kan du begynde at træne fra ryggen og kun i skridt- samme fremgangsmåde.

    En sidste overvejelse- passer biddet?
    Da jeg fik min hest hjem, kunne den heller ikke stoppe- den gik næsten mere frem når jeg tog i tøjen. Jeg fandt så ud af at den havde et for langt bid og tre-delt, som viste sig ikke at passe til hans mund.
    Et passende to-delt muffebid og så var halvdelen af "stop-problematikken" løst- resten klarede vi efter ovenstående fremgangsmåde smiley


  • #2   11. jul 2016 Nu er jeg lidt tarvelig og kigge på din alder, samt at du ikke har andre heste oprettet, så tænker at du er ny i det med egen hest?

    Få en dygtig underviser... det kan være at du ikke er helt klar i dine signaler eller andet, som en underviser kan hjælpe med. Jeg kan bla anbefale Sanne Olafsson fra korrekt ridning, som har meget erfaring på bagen. Hun vil helt sikkert kunne hjælpe dig, og efter al sandsynlighed fortælle dig inden for et kvarter hvad problemet er.

    Men i hvert fald underviser. Hvis du ikke ønsker det, hvad så med at se hvordan han reagerer med rytter på i longe?


  • Miesvenningsen
    Miesvenningsen Tilmeldt:
    okt 2013

    Emner: 1 Svar: 4
    #3   11. jul 2016 Har prøvet med at jeg sidder på ham i longen men han reagere på samme måde, og ja har haft underviser på men syntes ikke at hun var helt okay, så derfor sagde jeg nej tak til hende og ville tage min tidligere rideskole træner

  • #4   11. jul 2016 Jeg har selv prøvet op til flere undervisere hvor jeg afbrød efter 10 minutter fordi de ikke var, efter min mening, kvalificerede til at undervise på en måde jeg havde brug for. Men hvis det ikke bliver bedre med din rideskolelærer, så prøv endelig Sanne. Jeg ville ønske jeg stadig boede i tættere på hende, for så havde jeg stadig redet hos hende. Hun er nemlig meget dygtig...

    Hun hjalp mig med min hannovaraner/angloaraber DV hoppe, samt med min mors hest som strøg hende af første gang hun sad på hende, købt fra hestehandler. Hesten løb og min mor røg af lige ind i barrieren og fik hjernerystelse


  • Miesvenningsen
    Miesvenningsen Tilmeldt:
    okt 2013

    Emner: 1 Svar: 4
    #5   11. jul 2016 Hvor kommer hun fra?

  • #6   11. jul 2016 Hun bor ved Roskilde og kører ud forskellige steder.

    hvis du laver en google søgning "korrekt ridning sanne olafsson" kommer hun frem

    eller

    på FB sanne olasson eller korrektridning kommer hun frem der


  • #7   11. jul 2016 Jeg tænker at det er hans flugt instinkt der sætter ind og derfor kobler han fra og løber smiley undervisning og træning af stopsignalet. Først i skridt hvor han skal stoppe for mindste træk,(gerne stemmen som primær, træk som sekundær) før du tager den i trav og til sidst i galop når han reagerer prompte på signalet i traven. Brug gerne klikkertræning da han hurtigere forstår hvad præcis du ønsker. smiley har du spørgsmål så spørg løs smiley

    Mvh TT


  • Miesvenningsen
    Miesvenningsen Tilmeldt:
    okt 2013

    Emner: 1 Svar: 4
    #8   11. jul 2016 Jeg syntes ikke der rigtig er noget i skridt, da han er meget afslappet der men så snart jeg have noget fart på som i trav så er det bare som om at den slår klik for ham

  • #9   11. jul 2016 Ja det er nok flugtinstinktet.. Men det er alligevel utroligt vigtigt at træne dette i skridt, gerne med klikk og godbid for så fanger han hvad det er du ønsker i traven og senere i galoppen. Og altså en lækker godbid.. Det kan man da næsten altid stoppe op for smiley smiley

    Mvh TT


  • #10   11. jul 2016 Det kan være at du ikke rider på samme måde som forrige ejer gjorde, og det der spring og millitary har steget den lidt til hovedet. Jeg har redet en gammel millitaryhest, hvor jeg også har haft lidt samme problem, med at den gerne vil fremad hele tiden. Det hjalp dog på det da vi lærte hinanden bedre at kende. Sjovt nok var hun from som et lam da min søster red den, så det var åbenbart bare mig der red anderledes..
    Jeg tænker også en dygtig underviser, og måske underviseren kunne prøve ham så underviseren får en fornemmelse af hesten og problemet smiley


  • Miesvenningsen
    Miesvenningsen Tilmeldt:
    okt 2013

    Emner: 1 Svar: 4
    #11   11. jul 2016 Yes vi prøver med ny underviser:-)

  • #12   11. jul 2016 Jeg ville få fat på en BBH underviser smiley

    Mvh TT


  • #13   12. jul 2016 Hvidet du rider i ridehus eller på banen ride ind i barieren

Kommentér på:
Hjælp - hest løber

Annonce