{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Hjælp - hest driller? {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg håber i kan hjælpe lidt !!!
Jeg rider en super dejlig fjordhest. MEN det er sådan, at han tygger meget på bidet, tager tungen ud (IKKE ofte) og “bider nærmest til siden”. Han går fint på den ene volte, men driller mere på den anden, hvor han til tider bliver “stram og hård” i munden.
Han er blevet undersøgt at dyrelæge og behandlet for skade i benet. Han har fået kiropraktik og er blevet erklæret rask, efter genoptræning.
Og han har også fået ordnet tænder.
Dog synes jeg det virker som om noget stadig irritere ham.
Er der nogen der har prøvet det samme? Og hvad har i evt gjort?
Jeg har prøvet, at skifte bid, hvilket heller ikke hjalp. Kan det være sadlen der er er problem?
Der er intet at se, på ham, om hvad der kan irritere ham..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - hest driller?
  • #1   22. okt 2018 Hvordan er han uden bid?
    og hvordan er han med en anden rytter? smiley


  • #3   22. okt 2018 min gjorde det samme det var bare tænderne der drillende. det ville være mit gæt man så lige at han allerede har fået ordnet tænder

  • #4   22. okt 2018 Hvilket bid går han med og hvilke har du prøvet på ham? smiley

  • #5   22. okt 2018 Jeg ville prøve at ride uden bid, for at se hvordan det går, der ud over ville jeg tjekke at næsebåndet sidder rigtig og ikke for stramt, jeg ville tjekke at bidet ikke er for langt, eller sidder for højt/lavt og så ville jeg se på mig selv som rytter, har jeg ulige tøjle længde , har jeg mere fat med den ene hånd end den anden, sidder jeg lige med hænderne.

    Godt du allerede har tjekket tænder og spændinger, dog vil jeg også råde til at få en fys eller lignende til at mærke bryst- og tungeben de kan være skæve og kan nemt give den adfærd du oplever.


  • #6   22. okt 2018 har også redet på en fjordbolle og hun gjorde faktisk det samme. men jeg valgte så at ride ude bid, hvilket hjalp helt vildt
    det var ikke min hest, så jeg kunne ikke bestemme så meget over den. men kunne da ride ude bid.


Kommentér på:
Hjælp - hest driller?

Annonce