{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Hest løber og løber {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en tinker hoppe, som simpelthen er blevet træls at ride. Hun har ikke altid været sådan som hun er nu. Jeg tror det startede for nogle måneder siden.
Når jeg rider hende i trav, så sætter hun bare farten op og bliver træls at stoppe. Når jeg har fået stoppet hende igen, og giver efter, så begynder straks at løbe igen. Det er virkelig frustrerende og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre længere, for hun har gjort det i virkelig lang tid. Vi har selvfølgelig haft nogle gode dage hvor hun ikke har lagt op til noget, men her i dag har hun simpelthen været det største æsel.
Det lidt sjove er dog når jeg så giver hende løse tøjler i trav, så gør hun det ikke rigtigt og tager det roligere???
Jeg har tænkt over om jeg har for hårdt fat, og har prøvet at være blidere, men det hjælper ikke. Hun gør det stadigvæk.
Jeg har undervisning, og ridelæreren synes også det er mærkeligt at hun bliver ved med at opføre sig sådan.
Sadlen er tjekket.

Hvad kan jeg gøre? Jeg er virkelig på randen til at give op...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest løber og løber
  • #1   13. apr 2016 Tjekket tænder? smiley

  • #2   13. apr 2016 Få tjekket ryggen, min gjorde lidt det samme og var møghamrende låst fra nakke til kryds. Fik en kranio sakral terapeut ud og det er helt væk nu smiley

  • #3   13. apr 2016 Tænderne er tjekket og de fejler ikke noget smiley
    hmm.. måske kunne det godt være ryggen, for det er kun når jeg vil samle hende at hun gør det. Så må jeg hellere få en ud og se på det smiley tak for svar!


  • #4   13. apr 2016 Jeg vil næsten vædde med at det er det, ja smiley

  • #5   13. apr 2016 Sandra: Kan du evt henvise til en? smiley

  • #6   13. apr 2016 Nu ved jeg ikke hvorhenne du bor af, men jeg bor tæt på Billund og har brugt en der hedder Gitte Frisch som udover at være så dygtig bare er et fantastisk menneske smiley

  • #7   13. apr 2016 Nu kan man jo ALTID finde låsninger og spændinger, men jeg ville helt klart få tjekket ryggen, brystbenet, lænden og nakken

  • #8   14. apr 2016 Tryk avler jo modtryk..

    Tror det er noget med at du skal gå ind og arbejde med dine parader og halve parader. Det lyder som et stopsignal der er blevet "sløset"

    Jeg har selv en hest, der ville tonse der ud af og selv styre tempoet hvis den fik lov. Vi træner stopsignal hver evig eneste gang vi rider smiley


  • #9   14. apr 2016 det kan være rigtig mange ting. Den kan have ondt som de andre siger, men det kan også være et noget helt andet.
    Et bud kunne være at den simpelthen driller dig. Tinkere er ret kvikke, og de ved at de er stærkere end os, og det udnytter de. Når du beder den om samling, beder du den om at gøre noget der er svært og hårdt for den, den kan havde lært at hvis den løber, så slipper den for det. Jeg kender en tinker der gjorde sådan. Her hjalp en pelham bid, jeg siger ikke at det er den eneste løsning, med det hjalp med det samme, og hesten stoppede med at drille.
    Ellers ville jeg arbejde med samling i skridt, og så tage den frem i trav for lette hjælpere, i det sekundt den sætter farten for meget op, ville gå ned i skridt igen, og enten lave nogle travers eller versader, og så prøve igen. Sådan får hesten ikke fred ved at komme ned i skridt, men bliver bedt om at arbejde videre. Så skal den nok lære at det ikke kan betale sig at løbe, og at den skal vente på dine signaler. Hvis det altså er det der problemet smiley


  • Freja M
    Freja M Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 16 Følgere: 6 Svar: 10
    #10   14. apr 2016 Synes du skal få tjekket ryg og måske nakken. Kan klart anbefale Katrine dybdal!

Kommentér på:
Hest løber og løber

Annonce