{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
402 visninger | Oprettet:

Hvad er det sværeste indtil videre? {{forumTopicSubject}}

Hej Søde HG'er ...

Jeg vil bare lige høre jer om en enkel ting eller to x)
1. Hvad har for dig været det sværeste at lære din hest indtil videre?
2. og hvad tror du vil være det sværeste i den nærmeste fremtid ?

For mig har det helt klart været:

1. At lære Wariant at blive longeret. (her mener jeg ikke hårdt longerings arbejde da hun jo kun er 2 år nu) Men rigtig svært at lære hende st hun skulle bevæge sig i en cirkel om mig og ikke gå direkte ind i mig. Det har været en svær læreproces for både hende og ikke mindst mig.

2. I nærmeste fremtid tror jeg det bliver at få trailertræningen helt på plads.. (Det fungere godt som det er nu - men vi er ikke kommet så langt som jeg håber vi engang gør! :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er det sværeste indtil videre?
  • #1   21. okt 2007 Bare det at ride ham er det sværeste for mig.
    Alle de små fine ting som skal gøres og ikke skal gøres. At intet skal gøres forkert, og at skulle lære ham alt. Det har og er virkelig svært.

• #2   21. okt 2007 Det sværeste har været at lære mig selv at omgås Lotti på en måde der gav tillid og venskab, men jeg synes da det er ved at lykkedes lidt smiley

• #4   21. okt 2007 Kine - puha ja.. Forstår sørme godt.
    Der hænger lidt et pres på en.. eller ja et ansvar.. Sådan har jeg det også med Wariant, for hvis hun gør noget forkert, ved jeg jo hvor det stammer fra - og det er jo fra mig selv.

Jeg glæder mig ufatteligt til at kunne ride på Wariant. Tror det bliver så specielt en oplevelse. Bare det at jeg skal op og sidde på hende. uha uha smiley

• #5   21. okt 2007 1:
    At få Bonnie til at slappe af under ridningen, hun spænder rigtig meget op, men dte er belevet noget bedre siden jeg købte hende..

2: ?

• #6   21. okt 2007 jo 2:
    At få hende til at slappe af fra trav til galop - galop til trav... nu er det ved at gå godt med skridt - trav og trav - skridt..

• #7   21. okt 2007 K J : Jeg håber hun har arvet sin mors temperament under rytter ; )
    Min træner sagde forleden "Wizard er nok en af de sværeste ungheste jeg har haft med at gøre, pga. hans svære temperament, og hans evne til at gå helt mentalt fra og slet ikke at kunne komme i kontakt med"

• #8   21. okt 2007 Det sværeste indtil nu har været at lære bellsen at der er noget der hedder schenkler og sæde..
    Jeg ved ikke lige hva den næste udfordring bliver, tror bare klidt det hele..

• #9   21. okt 2007 De 2 ting Coda og jeg arbejder mest på lige nu er schenkelvigning og balance i galop og galopanspring .. Men det går den rigtige vej, og det næste vi skal i gang med blir changementer smiley

• #10   21. okt 2007 Kine - Det håber jeg også så smiley

Selvom jeg ærligt må indrømme at Wariant også en svær at komme i kontakt med... Lidt som om hun bare lukker af og "stener"... Men hvem ved - det kan være det forsvinder eller hun kun har det i en mild grad..

Allerede nu er det blevet betydeligt bedre... Efter kurset påKarlsbjerggård er hun blevet med opmærksom på mig og derfor "stener" hun ik så meget - så det dejligt.

• #11   21. okt 2007 1. At få Beauty ned på jorden, hun har bare været rigtig strid. Men det er da lykkes efter 2 laange år.
    (Eller sådan nogenlunde, hun er varm hvis hun ikke har respekt for rytteren, ellers vipper hun bare personen af

2. At lære Helga at slappe meget mere af, hun spænder sig rigtig godt op med rytter, men det er da hjulpet lidt, men det er vel bare lidt sværer fordi frieseren er meget højstillet.

• #12   21. okt 2007 1) At lære at lave galoppiruetter. Hun har stadig problemer med det, men min træner snakker om at jeg skal over til Jon at træne det med ham. Det ville være en stor hjælp er jeg sikker på.

2) At lære hende at andre heste ikke er farlige smiley Puha, det er dyrt i ødelagte grimer og træktove.

• #13   21. okt 2007 1. Hvad har for dig været det sværeste at lære din hest indtil videre?
    Tja nu er jeg Ronys elev, men hvad jeg har lært ham var nok da vi skiftede ridestil.. Altså få ham til at forstå at sigalet nu kommer fra halsen eller næseryggen istedet for mundvigene

Aner det ikke, måske at få ham til at ligge på kommando men ved det ikke helt endnu smiley

• #15   21. okt 2007 1. Hvad har for dig været det sværeste at lære din hest indtil videre?
    - Nu er vi jo stadig igang med det, men det har været at ride uden at skulle være uafhængi af tøjlerne.

- At få hende til at galopere roligt og i balance. Håber det lykkedes en dag =)

• #16   21. okt 2007 Ups: uden at skulle være afhængi af tøjlen *

• #17   21. okt 2007 1. Hvad har for dig været det sværeste at lære din hest indtil videre?
    - Hmm.. Har kun haft ham i 5 dage, har ikke lært ham så meget. Til gengæld har han lært mig ufatteligt meget på 5 dage.

- At han lærer at blive rørt om ørerne..

• #20   21. okt 2007 1. Hmm, synes jeg har det nemt XD hehe, men hvis jeg absolut skulle komme emd noget, så har det været at få Sunny Girl til at suge mere på biddet, men ellers ikke. hun er skdie nem XD
    2. hmm, at blive proff rytter inden få dage XD hahah, ej ved det sku ikke.. smiley
    -Den tid, -den sorg! smiley

• #21   23. okt 2007 1. at komme tilbage til mig i galoppen..
    2. At komme tilbage til mig i galoppe, og at samle sig bagtil i traven..

• #22   23. okt 2007 hm, han kan sådan set det hele xD

det er mig der skal lære det xD

2. og hvad tror du vil være det sværeste i den nærmeste fremtid ? 1'erne, men det plejer at være nemt når de kan 2'er osv, så kommer det lige så stille.

Kommentér på:
Hvad er det sværeste indtil videre?

Annonce