{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Travheste {{forumTopicSubject}}

Jeg synes det er noget frygteligt pladder når folk siger en travhest ikke kan galoppere.
Mange travheste ligger det bare meget fjernt fordi de er opdrættet til at trave, og man har fremelsket dette mere end galoppen. Jeg har aldrig mødt en travhest der ikke kunne galoppere, de galopperer jo også på folden.
.
Der findes lige så mange dejlige og nemme travheste som af alle andre racer, og der er med garanti uheldige individer inden for alle racer.

Jeg lærte at ride på en travhest (og en Nordbagger,som de hed den gang) da jeg var ni år og jeg har fået mange herlige galopture på dem.
Til gengæld kan en travhest godt være lidt mere ivrig,men det er bare deres charme, det er de jo opdrættet til. At sige en travhest er dum, tosset i hovedet og hvad folk ellers kan finde på at sige kommer vel fra folk der ikke kender noget til racen, for de fleste travheste er rolige, tillidsfulde, skikkelige og nemme at omgås, og de kan sagtens lære både spring og dressur. Faktisk er de geniale springere.

Det er da også helt afgjort at når jeg skal have en hest skal det være en travhest, det er hesten for mig. Og sådan er vi jo så forskellige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Travheste
  • #1   7. jan 2008 Er helt enig i at det er noget pladder, jeg har selv en travhest som har en rigtig rigtig fin gallop, så jeg gider slet ikke høre på hvad folk siger.
    Min traver springer desuden 120 i løsspring så .. Det er helt sikkert noget vås smiley


  • #2   7. jan 2008 Helt enig med dig... Jg havde også hørt mange ting om Travheste, men tog alligevel og blæste på hvad andre sagde... Jeg har godt nok først lige fået ham hjem, men nøj hvor er jeg glad for ham...Har ikke redet ham i nu, så ved ikke hvordan han er at ride, men i stalden, på folden og når man trækker ham ind... jamen der er han bare sød...

  • #3   7. jan 2008 Jeg havde en dejlig trav hingst som havde løbet løb. I starten travede han meget stærkt inden han slog over i galop, men med en masse træning og tålmodighed lykkedes det mig at få ham til at slå over i galop uden at der skulle være fart på. Har haft mange gode galopturer med ham og han havde en dejlig galop.
    Travere er nogle dejlige heste og dem som siger det modsatte er uvidende....


  • #4   7. jan 2008 alle travere kan galoppere, de bliver trænet i galop i karusel.. for at styrke deres bagparti.

  • #5   7. jan 2008 Enig i det hele.
    Det er klart de traver stærkt før de slår over i galop, det er jo deres natur, det er de vant til. En traver der aldrig har været startet, har som regel ikke lige så svært ved galoppen.


  • #6   7. jan 2008 Jeg glæder mig til at se om Czar kan gallopere for han har vidst ikke gjort det på marken i nu eller så gør han det bare når vi ikke kigger... hehe

  • #7   7. jan 2008 ssl: Ja hvorfor skulle de ikke også kunnet det....
    Jeg har ikke så meget tjek på det der med galopanspring, jeg har aldrig lært det, da jeg aldrig har reder dressur, og synes det er kanon svært.


  • #8   7. jan 2008 Tina P: Du skulle nu overbeje at læere det... det gør ridningen meget sjovere..

  • #9   7. jan 2008 Ja, men jeg tror sgu´ jeg er en for gammel hund til at lære det.
    Sidste år tog jeg timer på en rideskole, og det kedede mig ad h...... til, det var som om de skulle lære mig at ride fra starten igen, og hvis jeg skal lære det på de præmisser gider jeg ikke, så passer det mig fint det jeg kan. Jeg oplevede timerne meget nedgørende.
    Jeg er 37 år og har redet fra jeg var 9 år, så jeg mener godt jeg kan ride selvom jeg ikke rider dressur eller lign. Jeg har det dejligt når jeg er på skridttur i terræn eller skov. Desuden bliver jeg rundtosset i en ridehal.


  • #10   7. jan 2008 Det nogen hammer dejlige heste.
    Men den springene opad bakke galop har jeg ikke set hos en travhest endnu?

    nogen der kan vise mig det? =)


  • #11   7. jan 2008 Kan ikk være mere end enig.. Min traver galoperer lige så fint som hun traver og hun nyder det faktisk .. Hun skal bare li lære at lave galopanspring uden man skal trave rigtig stærkt først, men det kommer med tiden når hun skal i ridning igen

  • #12   7. jan 2008 Malene: Spørger nok dumt, men hvad mener du med springene op ad bakke galop?

  • #13   7. jan 2008 Når en hest galoppere korrekt springer den frem og op i galop og rentakter =)
    Jeg vil utrolig gerne se nogen klip eller billeder hvor i viser jeres dejlige travere gør det..
    Jeg sir ikke de ikke kan, men bare dem jeg har set har ikke kunnet. Derfor vil jeg gerne se =)

    Traveren er en meget pålidlig hest og så springer de hammer godt smiley


  • #14   7. jan 2008 Nå sådan, ja så blev jeg det klogere.


  • #15   7. jan 2008 Min springer ikk særlig godt smiley

    Hun har ikk fundet ud af det rigtigt endnu.. Og så gider hun heller ikk springe med rytter.. Men det skal måske nok komme


  • #17   7. jan 2008 jeg er enig
    jeg elsker min traver og han er kanon inde for springningen han springer 1,20cm (vores rekort)
    og kan da ogs gå dressur
    altså en travhest er som alle andre heste det eneste som andre heste ikk har det er et frysemærke eller at de er født til at trave hurtigt
    ellers er en travhest jo som alle andre


  • #18   7. jan 2008 Nu har jeg arbejdet på væddelæbsbanen og der er de fleste trav heste meget dumme at arbejde med fx når de skal lukkes på fold.

    Traver L:
    De bliver ik frysmærket mere, hvis de er under 7år (Mener jeg) så er de ikke frysmærket..

    Og i trav folk skal huske en traver er ikk en fuldblod men en halvblod.
    Der er mange der siger de er fuldblod.


  • #19   7. jan 2008 En travhest er en travhest og den er hverken mere dum eller tosset end andre heste. Hvordan er f.eks. en dressurhest når den er til konkorrence, kan den ikke også være mere varm/på mærkerne?
    Jeg har også arbejdet på en travbane i flere år, og der er stor forskel på en alm. træningsdag og en løbsdag. Der er vel ikke noget at sige til de er mere på dupperne, de ved jo godt der er noget i gærde på en løbsdag.
    Har man en mening om at travhesten er tosset i hovedet så er det sådan,
    Er det ikke fuldstændig lige meget hvad blod den er, jeg vil da hellere have en rolig halvblod end en varm fuldblod, der ikke er til at komme i nærheden af.

    Desuden findes der forskellige typer travere. Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor travere er ringere end andre, fordi jeg har set rideheste der også var binde gale.


  • #20   9. jan 2008 *CAMILLA-KLIKHOLM*

    Du finder da sjældent mere medgørlige heste en travere at arbejde med! At de heste du lukker på fold er dumme, det betyder da ikke at alle travheste er dumme, måske de bare er friske fordi de står på en bane og ikke kommer så mange timer i fold, der er da forskel på at være frisk eller dum! Ingen heste fødes dumme, det er min ovebevisning!
    Og jeg har arbejdet med travheste siden 92 og tror jeg har mødt max en håndfuld som har været mindre intelligente at arbejde med ..

    Siden 2003 begyndte man at chippe traverene før der er de frysemærket..



  • #21   9. jan 2008 Er helt og aldeles enig med Maj-britt.


  • #22   25. jan 2008 travheste er dejlige... især koldblodstraveren :-)... jeg har selv en af slagsen... hun har også lært at galoppere... ved dog ikke om hun galopere "op ad bakke" som der bliver skredet længere oppe.. men har et lille video klip af hende i galop på min præsentation...

Kommentér på:
Travheste

Annonce