{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
275 visninger | Oprettet:

har lidt problemer {{forumTopicSubject}}

Hej nu er det sådan at jeg har fået lidt problemer, jeg har nu redet på Don Juan i næsten et år så nu er jeg vand til ham og sådan så jeg vil gerne have at han skal gå til biddet med mig, jeg får undervisning selvfølgelig! ... Hvad skal jeg gøre? Jeg er blød i hænderne, kramer lidt med indvendige tøjle men holder stadigvæk kontakt med udvendige, stiller ham indaad og udad i slangegangene + jeg laver store cirel volter??? Hvad kan jeg mere gøre? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af kattehegn 3.500 kr.
  • Samling af 2 firrumsreoler fra Ikea 550 kr.
  • Klargøring af drivhus 1.110 kr.
  • GRAV 4 Kirsebærlaurbær op og tag dem med 600 kr.
  • Fastmontering af opvaskemaskine + front 1.000 kr.
  • Hovedrengøring af lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  har lidt problemer
  • #1   21. jan 2008 Du skal huske, at der skal være meget fremaddrift.
    Palmira har også lidt svært ved det, men når hun går ned ad bakker i naturen, og jeg laver halve parader, så gør hun det rent faktisk.

Så jeg tror måske det er fremaddriften, som mangler, men ved det ikke (:

• #2   21. jan 2008 Jeg gør det på en helt anden måde det virker måske ikke de første par gange men hen ad vejen skriv vis du vil vide hvordan jeg gør?

• #3   21. jan 2008 Jo vil gerne vide hvordan du gør! smiley Og jeg skal prøve med mere fremaddrift prøvede det ludt sidst men skal virkelig have benene på ham for han er lidt doven smiley

• #4   21. jan 2008 smiley Team Don Juan og Alice smiley .

Ja, for jeg tror måske lidt det er dét. Palmira er nemlig også lidt doven på bane, men på tur kan jeg sagtens få hende til biddet, da hun er mere vågen og opmærksom (:

• #5   21. jan 2008 Jeg har støtte på udvendige tøjle og driver lidt frem for endvendige scenkel så buger den i nakken efter hånden pas på du ikke har får meget støtte så han kigger ud af vis du ikke har så meget støtte kan du vippe bare lidt med bidet i endvendige når han så er stillet ind stopper du med at vippe med bidet også kan du stadig have støtte på udvendige og ride frem for indvendige

mvh. Sabrine

• #6   21. jan 2008 husk at energien skal komme bagfra, så driv rigtig godt på ham, imens du piller lidt ved tøjlen. du må endelig ikke bare hive og flå.
    så driv godt, og tag evt dine ben en lille smule tilbage, og 'tryk' ham fremad med ben og sæde.

• #7   21. jan 2008 Okay tak for hjælpen! ! Jeg skal prøve og så kan jeg skrive til bage hvis det ikke virker! Jeg skal også lige prøve mig frem og selvfølgelig vil jeg ikke hive og flå i ham ;D

• #8   21. jan 2008 Okay tak for hjælpen! ! Jeg skal prøve og så kan jeg skrive til bage hvis det ikke virker! Jeg skal også lige prøve mig frem og selvfølgelig vil jeg ikke hive og flå i ham ;D

• #9   21. jan 2008 syndes det er lidt syndt vis man nykker dem ned som mange gør det er bedre på min måde men det er også sværere det med at nykke gør dem hårde i munden med tiden

mvh. Sabrine

• #10   21. jan 2008 Du skriver du "vipper" deter da det samme som at nykke??

• #11   21. jan 2008 Kopiere lige mit eget indlæg fra en anden tråd igår herind, da det samme gælder her og jeg ikke gider skrive det igen..

Det er en misforståelse at man skal få hesten til bidet.. det er noget den kommer når den bruger sin krop korrekt..
    Først skal hesten have fuld forståelse for signalerne.. dvs. den skal gå, stop, dreje, bak og flytte sig for schenklen for lette hjælpere..
    Så skal hesten være afslappet og gå villigt frem..
    Så rider man en masse smidigtgørende øvelser, så hesten kommer godt ind under sig og arbejder gennem hele overlinien og bruger kroppen korrekt..
    Og "vupti" så går hesten til bidet..
    Nej det er ikke nemt eller noget man lige gør.. og god undervisning er den bedste løsning, men desværre svær at finde..
    Jeg vil fraråde alt pillen, nippen, tagen, hiven eller noget som helst andet i tøjlen.. det genere bare hesten i dens følsomme mund og gør den forvirret..

• #12   21. jan 2008 er også enig med signe; du skal først kunne det grundlæggende med hesten. og så skal du egentlig kun bruge biddet meget lidt. for hesten kommer af sig selv.
    prøv at lave en masse slangegange, 12 metervolter, osv, hold hele tiden hesten igang, og få den bøjet til begge sider. så kommer det af sig selv smiley

Kommentér på:
har lidt problemer

Annonce