{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
476 visninger | Oprettet:

Muligvis ondt - eller hvad? {{forumTopicSubject}}

Det er sådan at jeg passer en hest, fordi ejeren går på skole pt. Jeg passer den rigtig tit, næsten i alle ferier, og kender den virkelig godt.

Her på det sidste begyndte den at opføre sig underligt når man rørte den ved manken - løftede hovedet og blev aggressiv på den måde at den lagde ørene ned og løftede bagbene op. Denne hest plejer ALDRIG at have aggressiv adfærd! Jeg har lagt mærke til før, at når jeg børste den, tog den hovedet op - men har aldrig tænkt videre over det..

Her for 2 uger siden, da ejeren var på ferie, var den blevet redet af berideren nogle dage i ugen. Jeg lagde mærke til at den blev meget anspændt når han sad nedsidning. Da ejeren kom hjem, fandt hun ud af, at den havde nærmest sådan nogle "knopper" på ryggen og beridderen syntes også den havde noget i forbenet.

Så dyrlægen kom (Han er også kiopraktor). Den havde noget både i forbenet og oppe ved manken, som blev rettet på plads. Men ved bagparten, reagerret den også meget voldsomt! Lagde an til at sparke ud osv - men den reagerrede ikke det samme sted hver gang, så det var svært at registrerer om det var smerte eller ej smiley
Hun blev bedøvet to gange for at han kunne komme til hende, og han rørte hende ingen gang før end hun blev sur.

Nu passer jeg den igen, og igår skulle beridderen ride den igen. Han havde lige sat sig op før hun begyndte at bukke så han faldt af. Han longerrede den da jeg kom, hvor hun var som hun plejede. Men da han skulle op, spændte hun helt vildt. Han prøvede at røre hende ved manken - men det skifter som hun reagerre. I dette tilfælde havde hun øje for noget andet og reagerrede ikke. Inde i boksen blev hun meget sur.

Dyrlægen er tilkaldt igen - men jeg vil høre om nogen har oplevet et lign. problem? Det er virkelig mærkeligt :-((

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muligvis ondt - eller hvad?
Kommentér på:
Muligvis ondt - eller hvad?

Annonce