{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
383 visninger | Oprettet:

kan ik styre min hest for tiden :' ( {{forumTopicSubject}}

jeg har jo denne skønne araber, sokrates. han er vist lige blevet 3 år... men her for nogle uger siden, var han en engel også tager jeg på bornholm, og da jeg kommer tilbage er han sur på mig (føler jeg) han sparker ud efter mig, og jeg kan ik' styre ham. han løber og bider, jeg har det så dårligt med det. for jeg tog jo væk fra ham! ;' ( jeg ved ik hva jeg skal gøre, jeg er så småt ved at gi op... han har været meget tæt på at brake min fod fordi at jeg ik kunne styre ham.. og jeg skal på ferie her på fredag! hva skal jeg dog gøre pleas hjælp mig :' (....

elsker ham jo så kan ik tænke på at sælge ham.. men................HJÆLP

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan ik styre min hest for tiden :' (
  • #1   19. jun 2008 Du skal i gang med at træne tillid og respekt.. han skal virkelig finde ud af du bestemmer af jer to.. ellers bliver han farlig..

• #3   19. jun 2008 ja men han plejer at høre feter mig og han har været som en lille hund og jeg kunne alt, men han er blevet så mærkelig....

• #4   19. jun 2008 Det er charmen med ungheste..

Den ene dag er det som små lam.. næste dag, eller måske bare et par timer efter kan de være små uhyre.. Sådan er de, og de skal vide det er forkert..

• #6   19. jun 2008 ja det ved jeg godt, men da jeg er en meget lille pige på kun 158 høj og vejer 40 k, så er jeg meget nem lige at skubbe til tiihii.... men det ende med at han gav mig en krafti forstuning her tirsdags : (... men jeg forstår bare ik at han vender på en 5 øre... men jeg må igang med træningen igen, men da jeg ingen bane har, syntes han at det er sjovt at løbe :' (.... men når jeg sider på rygen af ham er der intet, men når jeg står på jordern er han et uhyr hehe : )

• #8   19. jun 2008 okai.. men jeg ved godt at han sikkert bliver god igen, men han er faktisk farlig, for vore omgivelser, men jeg prøver virkelig alt.. og jeg kunne aldrig finde på at gøre min lille skat ondt eller noget. nogle folk ude på gården hvor han står siger at jeg er for blåd.. men kan bare ik få mig selv til at sige ordenligt fra, for hva hvis nu at det virke som om at jeg er ond mod ham??

• #10   19. jun 2008 hehe :' D nej jeg tror jeg prøver på at se om der skulle komme noget andet

• #11   19. jun 2008 Jeg har arbejdet med en hest som nåede at sparke samtlige af dem der havde med den at gøre... Han blev ved med at sparke ud indtil ja jeg begyndte at arbejde med ham... man kunne ikke begynde med tillidstræningen før man ligesom havde kontrol over de hove... Det jeg var nød til at gøre var at komme først med at "sparke"... Jeg brugte et langt tov og med det samme han vidste tegn på at sparke fik han en på røven(det lyder som om det var mishandling men det er det ikke, sikkert bare min måde at skrive det på)..
    Han lærte hurtigt at det skulle man ikke gøre og derefter begyndte jeg at arbejde med tillid... Faktisk blev han en gladere hest og han var meget glad for faktisk at arbejde... før havde han været meget sur og ville ikke noget som helst...

Han nåede aldrig at sparke mig... Det er nok den hest jeg har haft den tætteste tilknytning til.. Han var bare dejlig...
    Så håber da også i finder ud af hvem der skal styre..

• #12   19. jun 2008 hva med når han løber og bider?

• #13   19. jun 2008 løber han når du har et tov i ham...??

• #14   19. jun 2008 ja.... han løber med mig.. jeg er blevet klemt op at en pæl for han løber bare og så hvis jeg har næse glæme hvis jeg har hingste kæde i stejler han : ( ohh nej nu græder jeg igen... mine forældre har lige fortalt mig at jeg skal kunne styre ham når vi kommer hjem fra ferie. for ellers må jeg ik have ham mere... for han har gjordt at jeg har ligget hjemme næsten en ugen, med en fod der var så stor ar jeg kunne passe min far sko der var 63 og jeg selv bruger 37.... smiley

• #15   19. jun 2008 *næsten kunne passe*

• #16   19. jun 2008 Anne Christine:
    jeg vil helst selv træne ham, ville bare gerne have nogle gode råd

• #17   19. jun 2008 er jeg skam heler ik, men hvis der er en anden der gør det, for mig. får han ingen respekt for mig... jeg vil bare gerne have god råd

• #18   19. jun 2008 Jeg siger også... Få noget hjælp...

• #19   19. jun 2008 har faktisk fundet en som har hest ved siden af min, (altså anden gård) hun vil måske passe ham imens jeg er på ferie her på næste fredag.. hun har en hest som hun har trænet godtop, og hun kan så lære mig bagefter hvordan hun gjorde det også kan jeg så trade ind for hende smiley det er ved at lysne...... JUBIIIII tiihiii men lukker ik det her nu hvis nu at der skulle komme nogle gode trick

• #20   19. jun 2008 undskyld, men nu syntes jeg lige at du går over grænse! men du kender ham ik.. der hvor jeg sider på ham, haved han fuldt respekc for mig... og jeg rider ham stadig for lige for tide så slapper han kun af når jeg sider på rygen af ham... og ridning er ik det jeg snakker om... jeg snakker om det fra jorden.... det er meget fint at du vil hjælpe men tak for hjælpe. det virker som om at du siger at mit dyr er et bæst og det bryder jeg mig bestemt ik om!!! så hvis det er din holdning til mit dyr. så lad venlist hver med at skrive tak!

• #21   19. jun 2008 ville måske få en ud og undevise dig og din pruhest.. mht til tillidsøvelser/HMS

• #22   19. jun 2008 jo.. men stadig du kender ham ik, og jeg gider ik sådan noget!!! jeg siger ik at det ik er farligt men, du kender ham ik og han er ik så farlig nu..derfor søger jeg hjælp og ik nogle som siger at mit dyr er ondtskabsfuldt.!!! for det er han bestemt ik.. han er bare ung og klodsed og ved ik hva han skal.. derfor bliver han forviret, når han har sine meninger og jeg siger noget andet og han ik ved hva han skal gøre, også gør han det han tror og det er hans egne meniger... som for os er forkerte....og vi( min hest og jeg) skal lære hvordan vi skal arbejde efter mine meninger... hver venlist at respektere dette! : )

• #23   19. jun 2008 Jeg vil gerne hjælpe hvis det er?

• #24   19. jun 2008 har erfaring med at træne sådan nogle heste, og undervise deres ejere.

• #25   20. jun 2008 det lyder faktisk godt? men hvis min veninde ik kan få ham til at slappe af så må jeg bruge mere prof....(altså så vil jeg godt have nummeret)

Kommentér på:
kan ik styre min hest for tiden :' (

Annonce