{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

HMS VS. tænk som din hest {{forumTopicSubject}}

jeg har for nyligt fået en hest i tilridning.... den har desværre en sørgelig historie bag sig...

denne 3 års OX, var først sendt til en MEGET anerkendt dame, som træner HMS... for det første havde hun haglet hesten ned med dumme kommentare.... der foruden havde hun efter kun 2 dage, ringet til ejers forældre, og fået dem overbevist om at hesten var SINDSYG, og dicidert livsfarlig for deres unge datter, hesten ville UDEN TVIRVL ALDRIG blive ridehest.... slagtning, ville uden tvirvl være den eneste rigtige løsning, for ellers ville deres datter ende på hospitalet...

der blev bestilt afhentning af slagter!!!!

pigens far, kunne dog ikke forstå at den ellers søde unghest, nu skulle ha ændret karakter, så den var dicidert farlig.... han kunne ikke bære at hesten skulle slagtes.... så hentede hesten på 4 dagen, og afbestilte slagteren... han måtte betale 3000kr, for de 4 dages ophold, men så var det selvføldig incl longearbejde ;-).

nu stod hesten hjemme... både pigen og hendes forældre var fortvirvlede, og kede af det... de forhørte sig på nettet ang sted til et sidste forsøg til tilridning... og nogle af mine kunder anbefalede mig...

der ankom en forviret og misforstået hest til min stald...

han havde brug for nogle dage med kærlighed, og daglig håndtering.... efter kort tid fandt vi ud af at den var HELT galt med hans tænder.... han havde faktisk også et stort væskende sår i ganen... dette blev ordnet.... og han måtte stå en god tid, for at såret kunne hele ordentligt...

hesten har tydeligvis oplevet noget rigtig grimt hos HMS damen.... den var panisk overfor sin trense... og fik alvorlige gjordkramper....

men efter 10 dages træning, så resultatet sådan her ud:

http://www.hestegalleri.dk/uploads_large_wm/835804.jpg?09-07-2008

jo jeg sidder ikke perfekt, men havde på daværende tidspunkt en fraktur i anklen, og af samme grund kunne jeg kun ride i kondisko....

HMS er ikke ALTID den bedste metode!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HMS VS. tænk som din hest
  • #1   16. jul 2008 Og hvem er så denne "anderkendte dame " ?? Skriv gerne pb.. tak.. :o)
    For det lyder da ikke som om hun har haft en pind forstand på hvad HMS er.....


  • #2   16. jul 2008 Nu er alt hvad vi laver med hesten horsemanship. Der er bare stor forskel på det smiley bare lige en kommentar til din sidste sætning.

    Stakkels hest.. Vil gerne have navnet i en PB, hvis du vil give det?


  • #3   16. jul 2008 HMS er altid den bedste måde, jo. Men det kommer jo også an på hvem der udøver det. Jeg vil også gerne vide hvem denne dame er?
    - Men flot arbejde du har fået lavet, virkelig flot!


  • #4   16. jul 2008 HMS er ikke altid det bedste, især ikke hvis man ikke har styr på.
    Men Syntes til gendgæld at HMS er skide smart hvis man Kan finde ud af det (:


  • #5   16. jul 2008 jamen min træning er vel til dels også noget HSM.... men det vil jeg IKKE kalde den.... jeg har brugt den træningsmetode LÆNGE før alt det her HMS blev moderne... IKKE 2 heste er ens... og de skal heller ikke trænes ens... man bliver nødt til at forstå den enkelte hest...

    jeg har prøvet så mange forskellige dele af hesteverden, og har plukket lidt hist og her... og bruger mine erfaringer til at træne hestene....

    men damen er MEGET anderkendt.... og underviser MANGE i HMS.


  • #6   16. jul 2008 Hun burde da ikke havde lov til at havde med heste at gøre /:
    Og er helt enig, alle heste er speciale, så man kan ikke bare bruge en enkelt måde, man må finde ud af hvad der er bedst for Hesten indivituelt (staves?) (:


  • #7   16. jul 2008 Stakkels hest)o; Kan du skrive en PB med hvem hun er??

  • #8   16. jul 2008 Skriv gerne pb til mig også .. takker smiley

  • #9   16. jul 2008 Ej, hvor sjovt (ironi). Sådan en kender jeg også - også denne kvinde mente at bruge HMS, men ville samtidig have en hest slagtet fordi den også var decideret livsfarlig.

  • #11   16. jul 2008 Jeg vil også gerne have en PM.
    Det lyder frygteligt - Hatten af for dig!! smiley


  • #12   16. jul 2008 åh theis åh theis.... du finder ALTID lige en måde at dreje tingene på.... men jo du har ret.... men jeg omtaler ikke mig selv som proff. HMS instruktør smiley

    jeg syntes ALLE burde lære at tænke som den enkelte hest, men desværre er der mange som ikke er i besidelse af denne evne, derfor lever folk fedt af at alde sig HMS instruktøre.... fordi andre tror de er helt fantastiske!!!!.... desværre er dette langt fra sikkert...

    som du også ved fra vores tidligere debatter, syntes jeg at folk udnytter at der er kommet et fancy navn, på det at forstå sig på hestens sind.... og som du også ved, er jeg IMOD dem som bruger andres uvidenhed til at skovle penge ind, og desværre lever mange af disse mennesker højt på HMS..... alle de problemheste jeg modtager, bliver ridelige... og INDEN de forlader min stald, får ejeren/rytteren flere lektioner i hvordan netop deres hest skal tolkes.... man burde hjælpe hinanden, istædet for at udnytte andres uvidenhed (eller mangle på erfaring) så uddan dem dog, så der bliver flere dygtige hestefolk!


  • #13   16. jul 2008 Sådan er Theis vist bare?!

  • #14   16. jul 2008 hovsa det gik lidt stærkt... fik da gjort mig forståelig smiley

  • #16   16. jul 2008 Har ikke læst andet end overskriftet, men vil bare sige, at det ville være trist at tænke som hesten, når den ikke kan tænke smiley

  • #17   16. jul 2008 Gerne PB til mig også :o)

  • #18   16. jul 2008 vil også gerne have pb med navnet på den dame smiley




  • #19   16. jul 2008 det er der jo så delte meninger om smiley

    jeg tilhører dem som er overbevist om at heste kan tænke... selvføldig ikke som vi mennesker, men tænke det kan de....


  • #20   16. jul 2008 Hehe, ja tro du bare på det :o) JEg holder mig til videnskaber, der siger, at ingen andre dyr end os mennesker har det center i hjernen og tanker og overvejlser foregår ;o)

  • #21   16. jul 2008 jeg syntes du skal oprette en anden tråd om emnet smiley

    det kunne blive en god debat.... men DENNE tråd omhandler noget HELT andet!


  • #22   16. jul 2008 pb hertil også smiley
    Super godt at faren valgte ikk at lytte


  • #23   16. jul 2008 Det er da netop væsentligt! Om du synes min besked er træls eller ej. Jeg snakker i det mindste pænt og holder mig faktisk til emnet!

  • #24   16. jul 2008 Gerne Pb her osse...
    Men hvor er det skræmmende som nogle mennesker bare siger hesten er farlig, når den bare er totalt misforstået. Og at det kommer fra en såkaldt prof, så er det meget skræmmende /:


  • #25   16. jul 2008 Puha. Ja man tør snart ik sende sine ungheste nogen steder i frygt om hvordan det kommer til at foregå...

    Håber selv jeg kan tilride min hingst når den tid kommer.



    Stakkels lille hest, godt den kom til dig smiley



  • #28   17. jul 2008 Ah, så send da lige en PB til mig også smiley

    Katrine - P.M.O.L.B. : Du har vist misforstået pointen i indlægget - og ak ja, du skulle nok tage den venlige henstilling om at oprette nyt emne op, hvis du er så ivrig efter at få det diskuteret smiley


  • #29   17. jul 2008 Det er irriterende at nogle folk skal gøre det skidt for hestene.

    Men ja, der er meget foreskel på hvem der øve HMS.

    Lille fortælning:
    For jeg rider/træner en Hoppe et par gange om ugen og jeg fik af vide at der havde været en, for at træne HMS med hende. Det gik bare ikke, Hoppen blive spændt af det og hidsig.

    Men jeg har et eller andet med at give det en chance. For jeg tænkte: Jamen altså. Hvad kan der ske? Jeg kan jo bare slippe tovet hvis hun bliver for strid.
    Og jeg begyndte stille og roligt at træne HMS med hende og hun har overrasket mig VILDT! Fordi når jeg træner med hende, er hun sød, opmærksom og meget arbejdsvillig.

    Så det handler virkelig meget om træning af HMS.

    Men det er synd din hoppe har været i gennem det.

    Så det er godt I er kommet videre,


  • #30   17. jul 2008 jane S

    Jo, i min verden er HMS altid den bedste metode - den ægte HMS, vel at bemærke! smiley For hvor har jeg dog set mange trænere, der hævder at bruge HMS, men så absolut ikke gør det. HMS handler jo netop om hesteforståelse; heri ligger også, at ikke 2 heste er ens og dermed heller ikke skal behandles ens. smiley

    Jeg kunne godt tænke mig navnet i en PB på den omtalte dame... især, da jeg lige nu overvejer at gå på udkig efter en HMS-konsulent, der kan hjælpe mig med tilridningen af min Altruida, da jeg føler, jeg selv mangler uddannelse for at kunne gøre det godt nok. smiley


  • #31   20. jul 2008 Har nogen af jer fået PB med navnet?

    Jeg vil også gerne vide hvem det er??..


Kommentér på:
HMS VS. tænk som din hest

Annonce