699 visninger
|
Oprettet:
Træning af rygmuskler {{forumTopicSubject}}
Ikke af hesten, men af mig selv . Jeg "munker" meget i det øverste af ryggen, både når jeg ride og normalt . og jeg får nogle gange ondt ryggen, fordi jeg har rettet mig op eller ikke har gjort det . hard to say :S
Men er der nogle der kender en effektiv måde at træne sin ryg, så man kan holde sig rank og ikke ligne en krybling om 3 år ?
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Spørg din læge, jeg har en lille smule skæv ryg og tog til lægen med det pga smerter, og han gav mig en folder med øvelser der styrker ryggen
dec 2005
Følger: 103 Følgere: 99 Heste: 2 Emner: 138 Svar: 1.326
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
Ja, men var ikke sikker - for det har jo også noget med min ridning at gøre ..
Jeg har jo ikke en skæv ryg, men okay
Klit Jensen
Jaaerh, men ville bare re om der var nogle der have nogle ryg-øvelser eller noget .
camilla K
Okay, det lyder godt nok voldsomt !
Min veninde fik også noget med ryggen og begyndte også at gå og løbe.
Men det tror jeg at jeg skal prøve
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 1.150
Her fik jeg af vide at en gymnastikbold er et rigtigt godt redskab.
sidde på bolden og holde balancen
ligge på maven på den og rulle frem og tilbage og det samme på ryggen.
rulle frem på bolden så skinnebenene hviler på bolden og holde balancen samtidig man retter ryggen så den er lige og derefter bevæger skulderbladene op og ned, det giver gode muskler der.
du kan også ligge på gulvet og strække armene foran dig og så løfte armene og hovdedet skal du løfte og trække hagen ind for så får du strukket nakke musklerne.
arbejder med handicapridning, så hvis du vil kombinere det med din ridning, så kan jeg anbefale at du lægger et par underlag på hesten og en longegjord og så skal du trækkes rund på hesten med mindre den går selv og så sidde og følge hestens bevægelser, lave armsving.
når den står stille skal du strække venstre arm til venstre ben og højre arm til venstre ben og omvendt. desuden skal du ud og røre ørene og dreje dig så du rører halen.
det var lige lidt fra mig
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Træning af rygmuskler