{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Træning (nedsidning fra start?) {{forumTopicSubject}}

okay..
når jeg træner / får undervisning træner vi meget med at få ryggen med op og hovedet skal ligge stabilt. på det sidste har han / jeg selv været dumme.. men så i mandags fik vi undervisning gik det bare SUPER.. vi red kun trav - letridning ... og det gik som en drøm..
her igår da jeg ville træne, kunne jeg bedre selv få ham ned og op med ryggen hvis jeg startede i trav og lavede nedsidning.. fordi så synes jeg at jeg har mere føling med bevægelserne og kan bedre sidde stille med ben og hænder, som jo er en fordel ..
så er spørgsmålet bare om jeg godt kan bare starte med at sidde ned eller man skal varme op i letridning førsst. men det er fordi når jeg sidder mere utroligt i letridning, med hænder og ben .. bliver han dum, og jeg bliver lidt irriteret ,. hjælp.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning (nedsidning fra start?)
  • #3   29. aug 2008 ja okay ..

• #4   29. aug 2008 smiley

• #5   29. aug 2008 Nu skal hesten jo lige varmes op før man begynder at samle osv...

Så derfor -letridning først, giv hesten muliged for at strække sig osv...

• #6   29. aug 2008 ja,. og når jeg giver ham mulighed for at strække og komme rigtigt ned, så løber han .. og han er altså en bestemt herre og han vil altid Kæmpe de første 10 minutter. smiley

• #7   29. aug 2008 Der var faktisk en artikel om nedsidning på unghest i rideheste for lang tid side. Dem der skrev den, bruger ikke letridning så meget som nedsidning. Det skulle vidst være ret godt. kan bare ikke finde det mere

• #8   29. aug 2008 Det er bestemt ikke sundt og samle hesten fra starten og ride nedsidning. Det er lige som hvis du går ud og løber HÅRDT uden og strække ud og lige varme dine muskler op først..
    Det bedste fro din hest er, hvis du opvarmer den i letridning og får den til og gå stabilt. Den må gerne gå lidt i holdning, men ikke helt, det skal være yderst let på tøjlen..
    Ellers tager det alt for hårdt for hestes ryg

• #9   29. aug 2008 Om man rider nedsidning eller letridning er jo i princippet ligegyldigt.

Pointen er at hesten skal kunne strække sig og varme op det første stykke tid, før man begynder at forlange samling osv...
    Detter er noget nemmere i letridning (for rytteren)

• #11   29. aug 2008 Jeg plejer ikke og lave letridning så tit, pga. jeg brækkede anklen for over et år og kan stadig ikke bruge den ret godt endnu, så kan ikke holde til at stå op i den, i stigebøjlen og mit knæ på det ben er også dårligt, så det kan jeg heller ikke bruge til at løfte mig med.
    Men selvom jeg rider nedsidning, så bliver mine heste stadig redet lang og ned og opvarmet godt smiley ´..

• #12   29. aug 2008 Jeg har hørt hesten får ondt i ryggen, hvis man altid rider nedsidning, at der skal meget letridning til..

• #13   29. aug 2008 Rijeh -det må dælme komme an på rytteren. Hvis man kan følge hestens bevægelser osv, så gør det jo ikke den store forskel. Det er jo ikke sådan at man vejer mindre fordi man rider letridning. (vægten er jo stadig i/på sadlen)

Det vigtige er at hesten får en grundig opvarmning. Og det mener jeg så foregår bedst i letridning, men kan man gøre det siddende så ser jeg ikke et problem i det.

• #14   29. aug 2008 ja det er rigtig nok, tak alle.men vil også selv mene at hvis man følger hesten og bruger sæddet godt i nedsidning , så vil jeg ikke synes at man kan ødelægge ryggen. det er helt anden snak hvis man bumper op og ned smiley

• #15   31. aug 2008 mener nu osse man skal starte med letridning smiley gør jeg os altig.

selvom man sidder rigtig godt på sin hest ville jeg mene det ik var en god ide, da det sværre for hesten og tungeren, selvom man vejer det samme når man står op, så gør man det jo alligevel ik helt, for lasten ligger på hestens ryg hele tiden, ville ik mene det godt fra start smiley hehe bar min mening smiley

Kommentér på:
Træning (nedsidning fra start?)

Annonce