{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Når hesten bakker og gider ikke med.. {{forumTopicSubject}}

'Når jeg rider Peter og han ikke gider at gå den vej jeg ville eller ikke gider mere så bakker han, og hvis man vil have ham frem så bakker han endnu mere..ö han er også begyndt at ikke ville kom når jeg trækker med ham, så stiller hans sig op og bakker.. begyndt at blive træls, og han er virkelig irreterende...
og spørsmålet er så om i har nogle ider til hvordan jeg kan få ham frem.. !!

Stort hjelp her fra..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten bakker og gider ikke med..
  • #1   22. sep 2008 Det er fordi at det er ham der bestemmer over dig, du skal sætte dig i respekt, og evt. lave noget horsemanship med ham, så han får respekt for dig igen... smiley

  • #2   22. sep 2008 Ja - han skal jo forstå, at når du mener FREM - ja så mener du det.

    Er Peter din egen hest?


  • #3   22. sep 2008 nej han er part,,

  • #4   22. sep 2008 hvilke øvelser med horsemanship kunne så være gode..

  • #5   22. sep 2008 Der er ikke noget der hedder at hesten ikke gider, det har den ikke hjerne til - og i naturen i det vilde er der heller ikke noget der hedder " aargh jeg gider ikke lige tage en rask galop hen til noget nyt græs og vand, og aaargh jeg gider ikke flygte selvom jeg kan høre en puma "
    Den dur ikke.

    Tit så bakker en hest når den ikke forstår noget.
    Hvis jeg er lidt træt og går foran Maja, gør tovet så langt jeg kan og trækker fremmad - så bakker hun.
    For hun aner ikke hvad jeg vil havde hende til.
    Men går jeg ned og står ved siden af hende og trækker frem, så går hun gerne frem.

    Hun er heller ikke for vild med vand, så der kan hun også bakke. Klart, for hun kan ikke se bunden i vandet - ubehageligt jo.
    Men så vender jeg hende om og bakker hende igennem det.

    Så tænk dig om, om det kan være dine signaler hun ikke forstår (:


  • #6   22. sep 2008 Så det godt... Øv han skal sælges..

    Du kunne bruge noget tid på at træne ham fra jorden, og få en voksen til at hjælpe dig. Du skal jo bruge noget teknik, da du sikkert ikke har så mange kræfter.
    Jeg ved mange har succes med en snorgrime eller træne den at du trækker med den i hovedtøj.


  • #7   22. sep 2008 Vores pony kan også finde på at være "på tværs" overfor vores datter - aldrig en voksen.
    Det handler også om respekt og hvem der er føreren.
    Mange ponier er så selvstændige, at de selv tager føringen, og ikke lader sig lede af et barn. Det er kropssproget.

    Jeg synes ikke det lyder som om ponien er bange, men nærmere at den hellere vil noget andet og gå og hygge sig ude på folden.


  • #8   22. sep 2008 Den lyder mest som en der ikke forstår hvad du beder den om.
    Ville prøve at indstallere rundt signalerne igen.

    Når hesten bakker betyder det flugt, at bakke en hest er også en dominerende øvelse - så den gør det helst ikke frivilligt (:.

    men nej, en hest kan ikke være på tværs- bare for at være på tværs, det har den ikke hjerne til.


  • #9   22. sep 2008
    tak tak alle sammen, vil nemlig godt have det godt med ham inden han skal sælges. så jeg vil arbejde med ham fra jorden idag.. smiley


  • #10   22. sep 2008 gode råd alle
    men ellers er det ikke en tab at hoppe af og trække ham lidt frem og aå hoppe op igen


  • #11   22. sep 2008 Krikken: Hehe, der findes altså heste der har regnet den ud, og virkelig ikke gider bestemte ting. Bild mig ikke ind at den pludselig ud af ingenting nægter at bevæge sig fremad uden der sker nogen ændring i rytterens væremåde eller der er ting der skræmmer den.

    Og til Amalie: Jeg vil råde dig til at sidde af og trække videre, indtil du har genvundet lederrollen, da din hest prøver at overtage denne, ved at bestemme hvor langt i skal.


  • #12   22. sep 2008 en hest kan ikke regne noget som helst ud eller være på tværs eller være fræk. MEN hvis DU f.eks. ligger benene til og slipper presset på et forkert tidspunkt, måske fordi hesten bakker, tager hesten dette som belønning og at den har gjort det rigtige. Næste gang du gør ligger benene til, vil den gøre det samme i den tro, den på den måde slipper for presset. Det er ikke fordi den ikke gider, men fordi den tror den kan slippe for presset. Og dette opfatter mange ryttere/træner som at den er fræk.

    - Jeg vil anbefale dig til at gå tilbage og få basisresponserne klare igen. Den er ikke fræk, der er nok bare sket en fejl 40 på et tidspunkt i ridningen smiley


  • #13   22. sep 2008 Kig ind i hestens hjerne og kig efter det sted hvor vi mennesker har at tænke rassionelt, det eksistere ikke i en hests hjerne.

    I naturen ville det jo heller ikke være klogt for den at stille sig op og diskutere med pumaen om det nu var rigtigt at spise den eller ej.

    Men en hest kan også ha' tillært adfærd, dvs. nogen heste har lært at hvis de fx. stejler så slipper de af med presser fra fx. spark fra ryggen, pisk, en sadel der klemmer e.l.

    (link fjernet)

    Lidt læsning om det med hestens hjerne (:


  • #14   22. sep 2008 Er det link Krikken har sat ind ikke læsning nok kan Andrew McLean - Træning af heste anbefales og et foredrag hos Susan Kjærgaard smiley

  • #18   24. sep 2008 hvis hesten bagger, og ikke vil med, så prøv at "nøkke" til den i tøvet altså tag og giv efter og tag og giv efter, indtil den går 'et skridt, så giver du efter og kikker væk (du giver hesten ro)

    hvis dette er for meget for dig, så bare lav en skarp vænding, så plejer de at følge med smiley


  • #19   24. sep 2008 UPS... troede det var når du trak med ham smiley

    men altså, det kan du gøre når du trækker med ham smiley


Kommentér på:
Når hesten bakker og gider ikke med..

Annonce