{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Hvis hesten bakker? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har et problem, eller min veninde har. For når vi er ude at ride sammen stopper hendes fjordbolle pludselig op og bakker uafbrudt, og ligemeget hvor meget hun driver den/pisker den bliver den bare ved. Nogle gange er den lige ved at sætte sig ned, hun er nødt til hele tiden at stige af og trække hesten et stykke vej før hun kan stige op. Og sådan gør den gerne 10 gange på en ridetur. Hun har også prøvet at bakke den langt tilbage men det hjælper ikke.. Hvad skal hun gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis hesten bakker?
  • #1   11. aug 2011 Hun skal få undersøgt om det har ondt nogle stedet..
    Det lyder som om den gør det for at undgå nogle ting- måske nogle ting som den synes er ubehagelige.

    Få den tjekket af en dyrlæge..


  • #2   11. aug 2011 OK Tak smiley

  • #3   11. aug 2011 sorry men piske den? troede det hørte fortiden til at man piskede hesten. Men okay, jeg tror den bliver ved fordi hun bliver ved med at drive den, nogle gange skal der underlige metoder til, prøv med munden istedet, eller vend hesten om og rid lidt den anden vej... prøv jer frem. evt. træn noget jordtræning for at veksle fra ridningen.

  • #4   11. aug 2011 Ok. Og læg mærke til at det ikke er MIN hest eller MIT problem men min venindes .. smiley Det ville jeg sige til hende.

  • #5   11. aug 2011 Trash - Syntes det var et meget mærkeligt svar..

    Jeg er enig med Black and White - det er en unode, den vil tilbage til stalden.. Men den skal ikke piskes frem eller sparkes frem - det kommer man ingen vegne med - derimod arbejde med den, og på forkanten inden den bakker som black and white nævner smiley
    Arbejder man med den kan de sikkert forbedres smiley


  • #6   11. aug 2011 ok tak smiley

  • #8   11. aug 2011 Hun kan også prøve at sætte sig tilbage, og så bare give den løse tøjler.
    Har reddet en hest, hvor det hjalp.


  • #9   11. aug 2011 Hej

    Helt enig med Black & White. Hold hesten beskæftiget. Sørg for det altid er rytteren der bestemmer, hvor hesten sætte næste ben i jorden, så at sige - uanset om I så bare skridter og hygger på skovtur. Hvis hesten alligevel begynder at bakke så fokuser på at få den til at gå til siden(/rundt) i stedet for frem og i det hele taget tag - og vind diskussionen hver gang smiley

    Held og lykke smiley


  • #10   11. aug 2011 Ok.. Det ville jeg fortælle hende smiley

  • #11   11. aug 2011 er den normalt shcenkeldøv? eller er den følsom over for shcenkler?

  • #13   11. aug 2011 Trash: Jeg kender ikke hesten som sådan men den reagere da på schenklerne.

  • #14   11. aug 2011 Ég elska þig Merkur .

    nej den er ikke til dig, det fint, har læst din besked, det op til dig om du pisker din hest, skal jeg ikke blande mig i, og vil ikke blande mig i;)




    * Team Tess&Mette Love *

    Min søsters tidligere pony merci, havde i starten en vane med at stoppe på tur, og ikke ville gå frem, hun begyndte at jordtræne ham, og problemet var væk( slelf. ikke efter en gangs jordtræning) men hun trænede efter at danse med heste, en overgang stoppede hun helt med at bruge shcekler fordi han var schenkel døv, det resulterede i at efter noget tid, at man kunne bruge shceklerne igen:)
    så det kan hun også prøve.ellers ved du om hun har fået en underviser til at kikke på det?




  • #15   11. aug 2011 Nej. Jeg tror ikke hun har fået nogen til at kigge på problemet.

  • #16   11. aug 2011 Sådan gør en hest ikke uden grund - få det undersøgt.
    Den kan f.eks. have sadelsår eller gjordkramper.
    Du siger, at din veninde altid står af hesten og trækker den, dette vil
    altså sige at den lettes for rytterens pres, når den bakker.
    Det kan være, at det gør ondt på den at have rytter på (af den ene eller den anden grund).
    Men det kan også være, at den bare ikke gider mere, og har fundet ud af, at den slipper for rytteren sådan - den går jo fint, når den bliver trukket. I kan prøve at se på hesten, og stille jer selv følgende spørgmsål:

    - Ser den nervøs, generet eller bange ud, når den bakker, eller virker den nærmere stædig og uopdragen?

    - Bakker hesten ofte ved de samme steder i skoven? (Det kan jo være, at den er bange for nogle bestemte ting).

    - Hvornår har hesten sidst fået udskiftet sadel og hovedtøj?

    - Tager hesten gerne imod biddet, og er den sød, nor gjorden spændes?

    - Hvor længe har hesten haft den uvane at bakke?


  • #17   11. aug 2011 Prøv evt. at lægge et konstant pres på hesten med benene, istedet for at sparke og piske, og slip så først presset når hesten stopper med at bakke. På den måde får du bedre fortalt hesten hvad du ønsker af adfærd, læg pres på når den udfører en uønsket adfærd og slip presset SÅ SNART den udfører en mere ønsket adfærd. Pas på med at blive gal og hidsig, for når adrenalinen går op, går indlæringen ned.... Husk at bevar roen smiley Håber det lykkes for jer, men jeg har selv haft problemet med min unghest, og det hjalp rigtig fint på denne måde smiley
    mvh.
    Dorthe


  • #18   11. aug 2011 Ser den nervøs, generet eller bange ud, når den bakker, eller virker den nærmere stædig og uopdragen? Den er både trafiksikker osv. Så den skaber sig nok bare.

    Bakker hesten ofte ved de samme steder i skoven? Bestemt ikke. Den bakker alle steder (næsten)

    Hvornår har hesten sidst fået udskiftet sadel og hovedtøj? Lang tid siden tror jeg.

    Tager hesten gerne imod biddet, og er den sød, nor gjorden spændes? Ved ikke.

    Hvor længe har hesten haft den uvane at bakke? Længe tror jeg..





    Den gør det fordi den vil hjem og FUCK hvor er den stædig ;b


  • #19   11. aug 2011 hvad så hvis der andre heste med? er det kun når den er alene?

  • #20   12. aug 2011 Både når den er alene og sammen med andre. Mig og min søster red med hende i går og den gør det alligevel. ;/

Kommentér på:
Hvis hesten bakker?

Annonce