Træne med ifolet pony? {{forumTopicSubject}}
I dag har jeg for første gang forsøgt at træne med Dixie.
Hun er en sky lille sjæl på 3 ½ år. Hun er ifolet og skal fole omkring 1. maj 2009. Hun er aldrig blevet trænet før og havde for første gang hovedtøj på. Det forløb dog uden problemer med hovedtøjet, dog tyggede hun en del på biddet.
Jeg gik rundt med hende i folden i hendes eget tempo og havde håbet på at kunne begynde at longere hende, men hun forstod slet ikke hvad det gik ud på. Jeg smældede med pisken bag hende og berørte hende både på bagen og på hendes ryg. På trods af hvor sky hun er reagerede hun helt mod min forventning! Hun blev ved at vende sig mod pisken og hver gang hun havde mulighed for det søgte hun ind mig og "puttede" sit hoved ind mod mig.
Det endte med at jeg måtte opgive, efter mange forsøg da hun hellere ville putte. Jeg tog hovedtøjet af hende lige så forsigtigt mens jeg nussede hende og lang tid efter blev hun ved at gemme hendes hoved ind mod min krop, indtil jeg til sidst måtte rejse mig og gå ind selvom det var en meget hyggelig stund vi havde sammen.
Jeg undrer mig meget over hendes store behov for nærvær netop som jeg begiver mig ud i at forlange noget af hende. Jeg må indrømme mit hjerte smeltede for hende, men hvordan kommer jeg videre herfra, hun skal jo lære det og jeg er ganske uerfaren med så unge heste?
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 78 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.477
Vi har en hoppe, og for at sige det lige ud er hun en pestilens når hun ikke er ifol, men så har jeg ogås redet en hoppe, der ikke var pestilens når hun er ifol? ^^;
Ved ikke. Bare mit gæt.
jun 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 90
Hvis hun aldrig er blevet trænet før, er det jo klart at hun ikke forstår hvad du beder hende om. Måske bliver hun forvirret, ved ikke hvad hun skal gøre og derfor søger ind til dig . Mit gæt.
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.010
Det er også en del træning hvis hun aldrig har prøvet noget før.
Louise
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 74
Træne med ifolet pony?