{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.728 visninger | Oprettet:

Tager biddet {{forumTopicSubject}}

Når jeg er ude og ride tur på Duchess har hun det med at tage biddet. Hun gør det hver gang der er noget der ikke passer hende, hvis hun bliver forskrægget mm.

F.eks. Hvis hun bliver forskrægget over en fugl eller noget, så tager hun hovedet i vejret, så jeg ikke kan holde hende, og så løber hun bare. og der er ikke rigtig noget at gøre, når hun har hovedet i vejret.

Hun har to-delt, blødt bid lige nu.

Knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tager biddet
  • #1   14. okt 2008 Heste løber fra smerte. Når først hun løber, hiver du alt hvad du kan i biddet for at stoppe hende(formoder jeg?) så løber hun bare endnu mere.

    Du kan prøve at købe en bidløs trense. Du skal selvølgelig bruge tid på at gøre hende styrbar for den, inden du bevæger dig ud i naturen. Det ville også være en god idé at vænne hende til alverdens farlige ting på ridebanen(Selvfølgelig hvor i begge er på jorden), hvis hun er nervøs over for farlige ting.

    Held og Lykke smiley


  • #2   14. okt 2008 » Sus «: Jeg har ingen problemer med at stoppe hende når vi ikke er på tur ...


    Jønck ,: Når hun løber prøver jeg selvfølgelig at stope hende (men jeg rykker hende <b>aldrig</b> i munden) når hun løber driver jeg hende videre med sædet..


  • #3   14. okt 2008 Hvis du prøver at stoppe hende, rykker du hende jo også i munden. Det ville de fleste ryttere gøre hvis de sidder på en hest der stikker af med dem. Drive når hesten stikker af? Så er det da klart at den ikke stopper? smiley

  • #4   14. okt 2008 Som Sus skriver så fungere stop signalet ikke 100 % for gør det det så kan hesten altid stoppes hurtigt igen hvis den bliver forskrækket.. jo mere den "får lov" at flygte, jo mere fastlåst bliver denne adfærd i hestens hjerne og jo sværere bliver det at aflære adfærden igen..
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    Her er et par gode artikler om flugt, hvorfor og hvordan og hvordan det aflæres..

    Jønck: Hvorfor skulle en bidløs være bedre ? den fungere da på nøjagtig samme måde som bid, når hesten løber og hun hiver i den påføre den også hesten smerte..


  • #5   14. okt 2008 Der var en artikel i equipage mener jeg om når heste løber løbsk.

    Din første reaktion er at hive og flå i hesten i panik for at få den til at stoppe... Det er MEGET forkert.

    Tag en dyb indånding sæt dig ned i sadlen og driv hesten. Jeg ved det lyder vanvittigt men prøv for ligeså snart du begynder at RIDE i stedet for at tage fat i munden på den, så kommer hesten på andre tanker end at flygte og derefter er det muligt at stoppe hesten stille og roligt ved halve parader.


  • #6   14. okt 2008 Jønck og Sus

    Det giver da alverdens mening at drive til hesten når den løber.

    når en hest løber løbsk er det fordi den er flugtdyr. dvs. når den løber tænker den kun på at komme væk. derimod hvis du begynder at drive så begynder den at tænke på noget andet og derpå kan du stoppe hesten UDEN at hive i hverken bidløst trense eller i bidet.

    Dufi
    hvis hesten tager hoved i vejret og det så er en af grundene til at du ikke kan stoppe den kan du prøve med en martingal i en periode og derefter tage den af igen. Den gør kun så hesten ikke kan kigge stjerner.


  • #8   14. okt 2008 Katja: Jeg tror du har misforstået noget eller svaret iforkert tråd... problemet er at hesten stikker afpå tur nården fx bliver forskækket..

  • #10   15. okt 2008 Som sagt tidligere er der mange forskellige ting man kan øve for at gøre det bedre - jeg vil dog foreslå dig at du, indtil problemet er løst, lægger en martingal på når du rider tur - den gør at hesten ikke kan tage hovedet op og derfor er nemmere at stoppe(mange heste er), bare så der ikke sker noget med nogen af jer når hesten løber (:

  • #11   15. okt 2008 Katja :Jeg har ikke haft hende så længe, så jeg har ikke redet undervisning på hende, men det starter jeg på meget snart.....og det er en meget dygtig og erfaren underviser så hvis din løsning er rigtig skal det nok komme til at køre med Duchess og jeg når vi er på tur.....


    Sabrina: altså jeg syndes ikke at det lyder vanvittigt .... Det er det jeg får af vide til undervisning hvis hesten jeg rider på pludselig begynder at løbe.......Jeg syndrs også selv at det er det bedste at gøre så jeg forsøger ....men det virker bare ikke rigtig på Duchess... og jeg har prøvet med en martingal men det virker heller ikke særlig meget, fordi at når jeg har den på så "låser" hun bare i halsen....


Kommentér på:
Tager biddet

Annonce