{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tager biddet!
  • #1   23. nov 2012 tager han bidet når du tager i tøjlen? eller prøver at få ham smidig hvordan for du ham smidig?? smiley

  • #2   23. nov 2012 Nej han tager bare hovedet op eller kaster med det når vi går i trav... smiley Også hvis jeg bare rør tøjlen en smule og hiver på ingen måde meget i tøjlen smiley Jeg plejede at stille ham til højre og venstre og lave en masse volter... Det er bare lidt svært nu... Han bliver så ustyrlig når vi skifter tempo.. ISÆR i traven smiley Lige så snart jeg beder ham om noget nyt ryger hovedet bare op...

  • #3   23. nov 2012 Han løber bare også rigtig stærkt i traven...

  • #4   23. nov 2012 jeg ville prøve en martingal det behjælper lidt at han ikke tager hovedet op og får skudt underkæben frem og dermed tager bidet.
    bruger det selv på en pony som gør præcis det samme.

    den behjælper ikke at han løber, men det behjælper måske at han ikke smider så meget med hovedet og der kommer mere ro på tøjlen.

    kan godt li martingal, da hvis den sidder ordenligt så virker den kun når den skal.


  • #6   23. nov 2012 okay først har du tjekket tænder og ryg? det kan være en mulighed at hesten har ondt og den fortæller dig det på de måde smiley
    men hvis det var mig ville jeg lade hesten strække halsen frem og ned http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/388774-logan?status=1 som her.
    også ikke have særlig meget ved i tøjlen, ved godt det kan være svært i starten tro mig har prøvet det! smiley og inden du fx stopper hesten kan du putte lyd på og hvis hesten ikke reagere tager di mikroskopisk lidt i tøjlen (den skal dog lige lære de først) og når du drejer tager du hånden op og ud det er mest raret for hesten. og når du laver overgange fx fra skridt til trav rejser du dig lidt op i ledt sæde, og tænker på traven og tænker på en stille og rolig overgang (du skal liste hesten afsted i trav) og når den så går i stille og roligt i trav tager måske et par rolige travskridt stop stille og roligt med det samme "den hidser" sig op, så du viser du kun vil have det rolige smiley
    det tager tid men tro mig det er det vær! smiley ¨
    håber du forstod det smiley


  • #7   23. nov 2012 hmm.. ved ikk om det måske er fordi, den trænger til tandraspning?:-)

  • #8   23. nov 2012 Tusind tak for hjælpen alle! Har lige snakket med dyrlæge smiley Intet smerterelateret... Dyrlægen foreslår changbon (staves?) Virker den ikke lige så godt som en martingal? smiley

  • #9   23. nov 2012 Snakket med dyrlægen? Har han tjekket den?
    Vil kraftigt anbefale en kiropraktor til den slags ting istedet for en dyrlæge smiley


  • #10   23. nov 2012 Enig smiley Har også haft kiropraktor for et par dage siden smiley Han får også massage en gang om måneden lige pt smiley Men tak for jeres råd alligevel smiley

Kommentér på:
Tager biddet!

Annonce