{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

hjælpe tøjler {{forumTopicSubject}}

jeg vil gerne prøve ride med hjælpetøjler men jeg har ingen erfaring jeg vil det da jeg ikke føler jeg har styr over min hest han løber bar fuld frem med sit hoved i vejert jeg har prøvet alt

hva sys i?
andre hjælpe midler?
det hjælper ik med martingaljle han har ødelagt en og går ik ned med hovedt af den grund .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælpe tøjler
  • #1   7. feb 2009 Lær dyret at stoppe, ganske simpelt, stop signalet skal genindstalleres.
    Når han løber som du beskriver, ville jeg nok også få ham undersøgt af kiopraktor + tjekket sadelen.

• #2   7. feb 2009 http://www.heste-nettet.dk/forum/3/336822/336822/

Læs hvad <b>Susan Kjærdgård</b> har skrevet i denne tråd smiley

• #3   7. feb 2009 "man skal have så meget erfarring til at bruge tvangstøjler, men hvis man har så meget erfarring at man kan bruge dem, har man også erfarret at de ødelægger" smiley

• #4   7. feb 2009 okay men alså jeg tror os jeg venter med at købe dem og se om hans tandraspning hjælper

• #5   7. feb 2009 Jeg mener godt visse hjælpetøjler kan have deres berettigelse -men aldrig som en varig løsning. F.eks. har jeg redet en hest der har haft meget ondt i ryggen i lang tid (inden jeg begyndte at rode den). Dvs at den så snart den fik rytter på, stak næsen i vejret og var sikker på at NU kommer det til at gøre ondt igen.
    Den gik med glidetøjler 4-5 dage, og så var det slut. Den fandt ud af det ikke var forbundet med smerte at gå med rytter, og glidetøjlen har ikke siden være på.
    -al arbejdet derfra, er jo gjort fa bunden af, uden hjælpetøjler, og tage rnu engang de tid den slags tager.

Men som udgangspunkt mener jeg altid man skal få hesten tjekket for smerter/tandproblemer osv, inden man bare smider en hjælpetøjle på når der er problemer.
    Dernæst bør man få en erfaren underviser til at kigge engang og se om ikke det i virkeligheden "bare" er et spørgsmål om at ændre sin ridning.

• #6   7. feb 2009 Assi
    .
    min sadl er gammel spare op til en ny

• #7   7. feb 2009 Jeg tror det er sadel og støvsugerridning du skal have fadt i smiley

• #8   7. feb 2009 hva er det

• #9   7. feb 2009 Jeg ville starte med at få tjekket tænder, sadel og få hesten tjekket af massør og kiropraktor - din hests reaktion lyder som en flugtreaktion - det plejer at hænge sammen med en hvis form for smerte/ubehag når den flygter fra rytteren...

I min verden er det nul ridning før disse ting er tjekket - frem og ned hjælper ikke hvis hesten har ondt i ryggen eller en sadel der ikke passer - det belaster KUN forparten, da hesten ikke lægger ryg til, hvis den har ondt...

• #10   7. feb 2009 kan huske, da jeg prøvede Lucas, at at han ikke rigtig forstår halve parader, så det jeg vil råde til, er at lave en masse overgange. fra skridt til parade 1000 gange. fra trav til skridt til parade osv. og ellers, som andre er ide på få ham tjekket af massør.

• #11   8. feb 2009 Det ser ud somom du virkelig har det man kalder en skod-sadel, der bestemt ikke ligger som den skal. Den kan sagtens være problemet.

Derudover ligner din hest en der har ondt. Her tænker jeg specielt på det sidste billede...

Få den tjekket af dyrlæge, og gerne en dygtig kiopraktor. Så finder du nok løsningen på dit problem..

• #12   8. feb 2009 Først: få tjekket hesten grundigt igennem. Her finder du nok grundproblemet..

Få derefter en UDDANNET sadelmager (ikke bare en af dem fra rideudstyrs forrretningen) til at tjekke din gamle sadel, eller evt. skifte den ud med en ny.

Og så skal du nok have rettet lidt på din ridestil. Tøjlen skal ikke bruges til at få hesten "ned med hovedet". Giv hesten helt løse tøjler, og lær den at søge frem og ned. Start evt. fra jorden i en kapsun, eller evt. en løst påsat gammeldags chambon, så hesten lærer at gå frem og ned.

Tøjlen må kun bruges når du vil stoppe eller dreje. Hvis ikke du vil det, skal den være helt løs!

• #13   8. feb 2009 Frem og ned: Næseryggen i eller foran lod, og halsen i vandret højde eller under..

• #14   8. feb 2009 Frem og ned:

halsen nogenlunde vandret:

(link fjernet)

Halsen under vandret:

(link fjernet)

Kommentér på:
hjælpe tøjler

Annonce