hvor meget kan man nå på en måned? {{forumTopicSubject}}
Jeg går på efterskole og skal til et militarystævne d. 9+10 maj.
Hesten jeg skal ride på er skolens, og er en hoppe på de 12-14 år ca.
Hun er vant til at være en af de roligste heste, og er derfor meget rideskoleagtig.
Hun springer dog utrolig godt, og selvom jeg egentlig ikke er springrytter og mangler meget lære der, redder hun stort set alle situatiner. Hun har tidligere sprunget MA, og er frisk når hun springer. Jeg har sprunget på hende et par gange nu i højden 70-1 meter, og har endu ikke oplevet at hun har revet ned, stoppet, eller løbet uden om et spring, så på springningen er det sådan set mest mig der skal trænes.
Det er mere dressuren. Og det er der jeg tænker, hvor meget man egentlig kan træne en hest op på en måned? Selfølgelig uden at stresse den eller gå for hurtigt frem, samt presse den til noget den ikke er klar til.
Jeg har redet dressur på hende de sidste 4 dage før påske, og allerede derefter søger hun ret hurtigt ned, får energi bagtil, og er også blevet meget friskere. Sidebevægelser og andre øvelser reagere hun på lige med det samme.
Det virker som om, at hun har lært det hele på et tidspunkt, og hun virker meget lærevillig, det er bare lang tid siden, og hun er derfor lidt stiv i sine bevægelser og smidighed. Jeg har mulighed for at ride hende hver dag.
Det er ikke noget stort jeg skal ride, bare 90 cm og en LC3 i dressuren, så det er heller ikke fordi jeg har så store krav, forventer ikke hun skal gå 100 % samlet osv
Men bare for at høre, hvor meget tror I man egentlig kan nå at få en hest "i form" i dressuren på en måned? Altså om den kan nå at opbygge lidt muskler på så kort tid
?
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Der kræves jo ikke så meget i LC-klasserne i dressur, så medmindre hun går med hovedet helt i sky, og ikke er villig til at arbejde med ryggen og bagparten, så burde du godt kunne klare det
hvor meget kan man nå på en måned?