{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.983 visninger | Oprettet:

Sjælland -tilridning af problemhest? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en 3-års DV hoppe, som ved forhenværende ejer skulle være blevet gjort ryttervant over ca. 2 uger. Hun er flink i alle henseender hendes alder taget i betragtning, men af en eller anden grund er hun rædselslagen for selve rytterens opstigningen, hvor hun panikker og løber. Hun bliver noget voldsom for mig i disse situationer, og derfor har jeg overvejet at sende hende i tilridning et sted, hvor de tager sig den fornødne tid selve opdragelsen af en unghest samt til et problem som dette. Jeg leder derfor nok nærmere efter horsemanship metoden end det traditionelle dressurcenter -jeg er selv dressurrytter og kan derfor stå for videre uddannelse af hende i denne retning, når først hun er blevet fortrolig med de grundlæggende hverdagsting. Som udgangspunkt er jeg noget skeptisk overfor at skulle sende hende ud af huset, da det er SÅ vigtigt at hun ikke får dumme oplevelser med i bagagen her i starten. Derfor vil jeg høre jer, om i kan anbefale et sted (på Sjælland så jeg har mulighed for at følge forløbet -bor i Kbh), hvor i ved at unghesten bliver behandlet godt, hvor der bliver skabt tillid i opdragelsen med blide metoder, hun bliver fortroliggjort til rytteren i de 3 gangarter og tempoet generelt er skruet så meget ned at jeg får en hest tilbage, der er medgørlig og i ballance med sig selv? Alternativt kunne også det også være fint at træneneren kører ud til mig og arbejder med hende, så hun ikke nødvendigvis skal flyttes. Jeg håber meget på nogle gode forslag, da vi behøver noget hjælp nu for at kunne komme videre:)

På forhånd mange tak!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sjælland -tilridning af problemhest?
  • #1   25. maj 2009 Der findes ikke problemheste kun "problem-mennesker"

Ikke sagt at du ikke ved hvad du har med at gøre... Men det lyder som om hesten har haft en meget dårlig oplevelse når rytteren skulle op.
    Hvis jeg var dig ville jeg starte med at lærer hesten at det ikke er farligt at stå ved siden af den.. derefter udvide det til at du må sætte foden i stigbøjlen, så hoppe lidt op og ned. Og til sidst få fortalt hesten at du ikke vil gøre den ondt..

Husk dog inden at være sikker på at hesten ikke har ondt eller at sadlen ligger forkert.

• #2   25. maj 2009 Mange mener at Shane Mosele er god til "problem heste". http://www.shane.dk

• #3   25. maj 2009 Vil ikke råde dig til at bruge Shane, men det mådu selvfølgelig selv om.. Husk dog, at 'problemheste' ikke findes..

• #4   25. maj 2009 Synes ikk ham shane lyder betryggende (:
    læste lidt og faldt for den her sætning:
    Shane udnytter hestens medfødte evne til at underkaste sig andre. ´

Men som de andre siger problem ehste findes ikke (:

• #5   25. maj 2009 Per Andersen.. Han er super dygtig, og arbejder rigtig godt med hestene. Min er lige kommet hjem derfra, han var simpelthen så uopdragen, og jeg kunne ikke styre ham,. Hvis der var noget han var bange for, væltede han ind i mig, eller strejlede. Dette er nu vendt nu, fordi Per har arbejdet med ham fra jorden i godt 1½ uge.

• #6   25. maj 2009 rider selv poblemheste rider en nu og skal til at tilride en nu

• #7   25. maj 2009 Hej.

Min mor tager heste i tillridning.
    Hun har et livs erfaring med heste og vi lægger meget vægt på det forgår i hestens tempo.

Hvis det har nogen interresse kan du bare skive og få mere info.

MVH Tiana

• #8   25. maj 2009 Skal lige siges at Shane Mosele heller ikke er min kop te. Men mange elsker ham og er tilfredse med hans arbejde, så det er en smagssag. Du kan spørge Cille som har Said El Dine, hun har brugt ham. http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=32768

• #9   25. maj 2009 Hmm, jeg bryder mig absolut ikke om sætningen:

"Shane udnytter hestens medfødte evne til at underkaste sig andre."

Det lyder bare i mine ører, rigtig forkert, som om at hesten kommer kryppende hen af jorden.. En hest skal ikke underkaste sig.. Det er da ikke værdigt for dyret..

Det handler ganske simpelt om at hesten skal have respekt og have tillid..

• #10   25. maj 2009 Jeg vil anbefale dig at snakke med Katja Hoffgård i Glumsø ( http://www.naturalhorsemen.dk/ ) hun har lige hjulpet mig med Laddie da han havde en del problemer med at han var bange for sin bagpart hvilket jo bestemt ikke holder når han gerne skulle have rytter på ryggen.. han lavede nogen lunde samme stunt som din det var dog bare først når vi sad på ryggen af ham og ikke så meget på vej op og ned af ham....og nu efter ca.2 md hos katja kan han rides uden panik anfald så jeg er meget tilfreds smiley

mvh Sette

• #11   25. maj 2009 Hos os er der rigtig mange der bruger Shane til deres heste - som de har problemer med (så fik jeg ikke sagt problemheste)

Og jeg kan da godt høre at det med at underkaste sig, kan læses forkert, hvis man gerne vil.
    Men hvis vi tænker over det, så underkaster heste sig jo også hinanden, og den eneste måde vi kan arbejde med så store dyr, er jo at sørge for at de ved at vi er stærkest og at det er os der "leder flokken".

• #12   26. maj 2009 Jeg træner ungheste og kan hjælpe dig. Det kræver og at hesten står hos mig. Jeg gør det for små penge ud over opstaldningen. Jeg bruger HMS principper som OPBYGGER hesten fremfor at knække den. Det tager længere tid end traditonel tilridning/træning men til gengæld så holder det hele hestens levetid.
    Jeg har brug for en"reklamehest" som får det billigt mod at reklamere for mig.
    Jeg har tilredet heste siden jeg var barn og har altid haft en specielt forhold til heste. Du kan kalde det hestehvisker eller hvad du vil, jeg kan ikke sige hvad jeg kan, men at det virker.
    Jeg er selv igang med en araber/fuldblod som var opgivet og som jeg fik "smidt i nakken", for slagteprisen. Han kunne INGENTING, og var meget utryg.
    Nu er han min egen og jeg har ikke brugt hver dag på ham. Men efter 5 mdr kan jeg ligge mig op af ham når han ligger på folden, han løfter selv hovene, han går pænt på tur og har haft sadel på UDEN bukkespring. Han er kun 2 1/2 så jeg har ikke været oppe på ham, men det bliver ingen svær opgave.

Hvis du har mod på at lade mig træne din hest, så ring til mig på 60128620.
    Jeg har gode bokse og super gode græsfolde, hvor det evt kan laves enefold. Jeg bor tæt på Fredensborg.
    Opstaldning ligger på 1800,- eksl foder/spåner om sommeren.

Jeg kan;

-træning i at løfte hove på kommando.
    -træning i spanske skridt
    -træning i håndtering (problemheste)
    -ryttertilvænning
    -tilridning
    -tillidstræning

• #14   27. maj 2009 hvor på sjælland bor du? (:

• #15   16. feb 2010 Mange her i mit område har også brugt Shane, og det har jeg også. Og jeg synes han er rigtig god, og jeg kan sagtens høre at det med underkastelse lyder forkert og hårdt, Men sådan er det slet ikke. Jeg har selv haft med hingste at gøre, der ogs gjorde det med opstigningen, og så fik jeg en privattime af Shane, og efter det har jeg kunnet komme op på ham helt uden hjælp. Fra første gang af.
    Så jeg vil også foreslå Shane, det er ikke ligefrem sådan at hesten er knækket efter han har været 'på' den.
    Min egen som var meget nervøs havde jeg også Shane på, og det har hjulpet utrolig meget.

Kommentér på:
Sjælland -tilridning af problemhest?

Annonce