{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
420 visninger | Oprettet:

muskeltræning {{forumTopicSubject}}

hej.. jeg håber i kan komme med nogle gode råd.. jeg har lige fået min nye hest gennemgået af dyrlæge, han mangler en masse muskler og fedt på ryg og kryds. og hans ryg er meget stresset fordi den har skulle ind og bære uden at være klar til det muskelmæssigt.. han får nu en chance hos mig det kan jo være jeg har gjort et supergodt køb, hvis ikke er han forsikret.

min dyrlæge som samtidig er kiropraktor mente han skulle lave genopbyggende skridtarbejde den næste måned-to. både for at få ro til sin ryg og for at få ham bygget op igen..

tænker skridt på forskelligt underlagt, i vand over bomme osv.. men har i nogle gode erfaringer med muskeltræning som virkelig er effektivt?

tak:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  muskeltræning
  • #1   3. jun 2009 svømning er rigtig godt og osse skridt på en masse forskellige underlag, det er osse vigtigt at han får lov og strække godt ud når du rider ham, så han skal rides så dybt som muligt når du skridter.. foderet er osse rigtig vigtigt, melasse er godt fordi det feder godt og fedt er godt og bygge muskler på. men det tager lang tid og bygge muskler op, så gå stille frem så du ikke over belaster ham. stræk ham ud når du har redet med gulerødder og stræk osse hans ben ud.

jeg er selv igang med og sætte muskler på min nye hest fordi han har stået stille i halvandet år og allerede efter 3 uger kan man så småt begynde og fornemme lidt muskler.

• #2   3. jun 2009 Skridt er fatastisk. Og i første omgang ville jeg ikke bruge bomme og alverdens andre ting, men bare tage ud på lange skridtture. Det er vigtigt at hesten ikke går og spænder op, men ellers er det bare at nyde turen og skridte lidt fremad.
    Det er fint til både muskler og kondition:o)

• #3   3. jun 2009 jeg tror at i stedet for melasse vil jeg vælge noget fedtrigt foder, f. eks. sort havre, eller så suplere med olie, fordi melasse indeholder meget sukker, hvilket er rigtig usundt for hestenes tænder - de får jo ikke børstet tænder smiley

• #4   3. jun 2009 jannie, jeg børster min hests tænder en gang i ugen smiley

• #5   3. jun 2009 melasse er godt hvis hesten skal fedes op hurtigt. self skal man ikke fodre med melasse hvis hesten er i fin form og foder stand, men det er altså godt hvis hesten er rigtig muskelfattig.
    sort havre er osse godt ja og min hest får det osse..

rikke.
    du kan evt. gå ind på st. hypolyts hjemme side og finde det foder der passer tl din hest, de har et bredt udvalg og det er rigtig lækkert foder..

• #6   3. jun 2009 Jeg ville nu osse vælge olie e.. istedet for melasse. Hvis mennesker skal tage på, så er sukker heller ikke den bedste eller sundeste vej til det, og det samme gælder for heste.

• #7   3. jun 2009 han har haft et enkelt nyreslag sidste vinter, min dyrlæge mener efter at have set ham at det nok er kommet af en for høj ydelse i forhold til hvad hesten har kunnet formåe med muskler osv..

derfor er han sat af stivelses og sukkerige foderstoffer.. har fået lagt en plan fra hippolyt med equigard, mash og mikrovital. men han er simpelthen så kræsen så gider ikke æde det.. må håbe det bliver bedre jo mere tiden når men han skulle jo ikke så gerne tabe sig af det..

• #8   3. jun 2009 Læg hesten meget dybt og rid den frem + skridt ture (op og ned ad bakker). Derudover er det også sundt hvis de går i vandet, for dér løfter de bene højt, selvfølgelig skal den satdig gå dybt.

Kommentér på:
muskeltræning

Annonce