{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

at respektere mit personlige rum {{forumTopicSubject}}

min hoppeplag på godt 2 år er noget af en håndfuld at gå tur med, idet hun hele tiden går ind i den der trækker og ikke respekterer vores personlige rum. hun bliver stoppet op og meget kraftig skubbet ud på plads. det har vi gjort 100 gange nu uden fremskridt.
desuden er hun slem til at gå for langt foran og trække.
det er i alm grime.

vi har gået med hende i hovedtøj og her går det fint.

nogle tricks til at få hende til ikke at trække og til at holde afstand til trækkeren?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at respektere mit personlige rum
  • #1   2. aug 2009
    Ville nu mene den med stop burde virke hvis det bliver gjort rigtigt :o).

Stop hesten op, forbered den først ved at gå ned i fart og sige " prrr " også stop op, går hesten fremmad bakker du den tilbage til ved din skulder og lad den stå lidt for løs line og glo. Går den fremmad før du beder om det, så bak tilbage på plads igen.

Det har virket på en hest der har ret travlt og meget travlt, efter 5 stop, så går hun pænt ved siden af.

• #2   2. aug 2009 Hej, har du prøvet med et tov på ca 3,5 m og med en lædersnip for enden. Hver gang hun går for tæt på dig, altså inden hun går op ind i dig, så svinger du dit tov over dine overarme fra side til side. Det er svært at forklare, men sving det sådan at lædersnippen rammer dine skulderblade skiftevis. Hav gerne en tyk trøje på og slå nu ikke for hårdt. Lyden af lædersnippen der rammer din jakke får hende måske til at holde afstand. Så indikere du også på hestesprog at du ønsker hun holder afstand, ligesom når heste på folden vifter med halen for at få en anden hest til at holde afstand. Bare gør det hurtig og kort og gå videre og lad som ingenting. Så snart hun gør det igen, så svinger du tovet og bliver ved til hun bakker.

• #3   3. aug 2009 vi må prøve den med tovet, jeg ved godt hvad du mener med at slå det mod mine skuldre.
    og lyder til vi har fat i det rigtige mht til at gå for stærkt

Kommentér på:
at respektere mit personlige rum

Annonce