{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.596 visninger | Oprettet:

Græstøjle {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaring med græstøjlen ?

Jeg ved det ikke er en super løsning og at man skal kunne ride hesten til ikke at tage hovedet ned osv. men nu er det sådan at det er min datter på 6 år og hendes pony tager hovedet ned hvergang hun skal trave (det har den desværre fået lov til en del ved tidligere ejer). Jeg overvejer græstøjlen nu fordi min datter føler sig lidt utryg fordi hun jo er lige ved at ryge af hvergang den tager hovedet ned (og jo hun har super balance men når benene ikke er længere kan hun jo ikke bare klemme sammen og blive siddende).
Er der nogen der har erfaring med den...gør den ondt på hesten, hvorlænge er den nødvendig og ikke mindst virker den ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Græstøjle
  • #1   27. aug 2009 Forresten.....hun har lige fået tjekket tænderne...de var meget fine og dyrlægen var overbevist om at det med hovedet var en dårlig vane den gerne skulle fratages inden den fik flere sjove idéer...;o))

• #2   27. aug 2009 Det er en super ide, brugte dem selv til en pony, med samme vane. Havde præsis samme problem som i har. Det er så synd for børnene, at de bruge det meste af ridetiden, på at samle tøjler op. Ponyen kan nemt bevæge hovdet med tøjlen på, og spænder ikke hoved ind eller noget, den sørger kun for, at ponyen ikke kan tage hoved så langt ned.

Hvor længe den skal bruges ved jeg ikke.

• #4   27. aug 2009 Tusind tak for svar...så vil jeg ikke betænke mig så meget men bare bestille den....
    Ja vores problem er også lidt at Malou holder godt fat i tøjlerne altså hiver ikke i bidet men har godt fat rundt om tøjlen så når ponyen gør det med hovedet så ryger hun altså helt med ned på halsen og har svært ved at rette sig op igen fordi hendes ben jo er lidt for korte endnu ;o))

• #5   27. aug 2009 Hvor køber du den henne og til hvilken pris?

• #7   27. aug 2009 Kan man ikke få den andre steder end i Hööks?

• #8   27. aug 2009 (link fjernet)

• #9   27. aug 2009 Det var da ikke så dumt. Måske man kunne bruge et par af dem på rideskolen. Ponyerne er jo fine når det er de store tøser der kommer op, men de ved altså også godt når det er de små der sidder deroppe...

Tror bare I må prøve at tage den af ind imellem, starter ponyen igen må den jo på igen. Nogen lærer jo hurtigere end andre;-)

• #10   27. aug 2009 Ja tror jeg også jeg vil...og så samtidig have en større pige til at ride den engang imellem selvfølgelig uden græstøjle ;o))
    Ponyen er super rar og gør absolut intet andet så det er bare en dårlig vane det er bestemt ikke for at smide af eller andet ;o))

• #11   28. aug 2009 ej den fra Shires ser ikke rar ud smiley
    Jeg ville vælge den model fra hooks, hvis jeg var dig.
    og du behøver ikke være urolig, bare husk at lære hende at hun ikke skal sidde og holde hårdt i den hele tiden:)

• #12   28. aug 2009 Jeg har den fra shires til min haffer, når min søs på 11 rider ham... Den er ikke så voldsom... Han trækker i hovedet ned ved hende mere... Og ville ikke ha den fra hooks som trækker i bidet...:(

• #13   1. sep 2009 Et super godt alternativ som ikke laver rod i ponyens stop signal er en hjemmelavet mundkurv. Mette Hald, som har en ponyrideskole på fyn laver dem selv af en sikkerhedssele og velkro. Hun laver dem så de går over mulen fra næsebåndet hen over munden også fæstner på næsebåndet under også, og fra næsebåndet helevejen hen over munden og hæfter i modsatte side. Det gør at næseborene er fri.
    Ponyerne lære hurtigt at de ikke får noget ud af at trække efter græsset, og holder derfor op, og uden man får rykket dem unødigt i munden, og derfor får lavet rod i signalet. Klart den bedste løsning for ale parter synes jeg!

• #14   1. sep 2009 Den rykker ikke i tøjlen for at få græs...men bare for at komme ned og snuse til jorden og det kan den jo stadig med den løsning du foreslår sarah ;o))

• #15   1. sep 2009 Ahh, på den måde. Har i overvejet i stedet at tage et par dag hvor i virkelig træner den stop for tøjlen, altså tag i tøjlen, stop, giv efter, tag i tøjlen, stop, giv efter. Når det sidder 110%, så hun blot skal vippe med en lille finger for at den stopper, hver gang, vil det også have den effekt, at når ponyen selv går i tøjlen, så vil den også stoppe, og hurtigt vil den helt hollde op, da den ikke får noget ud af det.

Men i skal også tænke på at det ikke nødvendigvis bare er for at snuse den gør det. Det er meget nemmere for dem at bære med løftet ryg når de har hovedet dernede, så det kan også være for at tage en "pause". Måske også selvom den ikke har "brug" for det!

Under alle omstændigheder så held og lykke med det, men husk at hvis i bruger græs tøjlen, så får i ødelagt stop signalet lidt mere hver gang den går i den, og også dens chance for at strække sig, men samtidig er i jo også nød til at finde en god løsning så din datter ikke bliver utryk, men det kan klares hurtigt, hvis man er konsekvent med træningen som jeg beskriver et par dage!

• #16   26. jan 2013 Kan man bruge den til en pony der sætter hovedet ned for at lave bukke spring?

• #17   26. jan 2013 Der er en grund til hesten bukker Lærke, find ud af hvorfor først smiley

Kommentér på:
Græstøjle

Annonce