409 visninger
|
Oprettet:
hvordan træner man fra jorden {{forumTopicSubject}}
en plag der gerne skulle til at ha nogle flere muskler... pt. bliver han longeret et par gange om måneden i ca. 10 minutter.... men hvordan øger jeg træningen og giver ham muskler sammeltidig
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.112
Altså hvis det var min plag ville jeg også bruge longearbejdet som du gør. Måske træne et kvarter om ugen eller noget. Jeg ville lade den komme ned i en heeeeelt langsom trav - luntetrav. Så stikker den automatisk hovedet ned i sandet. På denne her måde løfter den ryggen og får bagbenene ind under sig - det kan du allerede lærer den fra en start, at det er sådan man skal bevæge sig. Når den tager hovedet op og øger tempoet beder du den bare lige så sødt om at sænke det igen og finde ud af at placere sit hoved igen.
Det er meget hårdt for dem at gå sådan så vær varsom med det. Den har sikkert ondt i musklerne de første par gange, men husk at strække den godt ud bag efter og få den skridtet godt af =)
dec 2004
dec 2004
jun 2008
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 221 Svar: 729
og ohh ja for et drømme sted... men langt fra de muligheder jeg har... jeg træner alt det man skal ... sadel .. trense.. bid... plastik trafikosv... udover det longere jeg ham engang imellem (har forstået at det IKK er sundt at gøre fom meget da det er meget hårdt for hesten... så gør det kun et par gange om måneden...
(må man mere ?? )
så går jeg tur med ham... ved ikk lige om vi har nogle bakker vi kan bruge :O) hvordan får jeg ham til at holde hovedet nede under longe... så han får rygmuskler ??
dec 2004
hvordan træner man fra jorden