{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.409 visninger | Oprettet:

Stress symptomer ved hest {{forumTopicSubject}}

Jeg tror desværre min hest har stress, så vil derfor gerne have noget hjælp :(.
Sagen er den, at når jeg rider har han næsten altid tynd mave, og her på det seneste er hans mave begyndt At virke oppustet, og den larmer meget samt han bøvser :s. Han bøvser faktisk ret meget, men underligt nok kun når jeg rider.
Det skal siges At jeg kun rider 2-3 gange om ugen pga tidsmangel, og det er derfor heller ikke særlig hård træning.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stress symptomer ved hest
  • #1   26. nov 2009 Skal han have mere mad?

• #2   26. nov 2009 Ved godt det ikke har en dyt med stress at gøre....... men......
    Hvis han har fået wrap der er for vådt, kan det ødelægge tarmfloraen og de naturlige gærbakterier, der er i maven. Det giver oppustethed og tynd mave og er meget usundt for dem, da de derved får svært ved at optage deres øvrige foder.
    Det kan tage lang tid at opbygge deres tarmflora igen.

• #4   26. nov 2009 Min araberhest sked også tyndt, når jeg red på hende efter at ahve fået hende med ud på rideskolen i en trailer. Nogen gange så meget at hun bed efter maven
    Det var dog kun 3 dage, så forsvandt det for altid. Dog skider hun stadig meget, hvis hun er nervøs. Tænker din kunne være nervøs?

• #5   14. jun 2013 Min 6-årige hoppe laver også mange pærer, når vi er på tur, og hun bliver nervøs. Det er meget naturligt for en hest at gøde, når den bliver urolig. De første pærer er pæne, men jo flere gange hun gøder, jo tyndere bliver det.
    Hvis din hest stresser, kan den nemt få tynd mave.
    Sørg for at der er ro i stalden, lad den indgå i en stabil flok på folden, rid sammen med heste, som den kender og er tryg ved (ikke alene), din opførsel overfor hesten skal være rolig.
    Når nu maven er gået i udu, så få lavet en korrekt foderplan for din hest. Sørg for at give et foder baseret på lucerne (ingen korn), rigeligt hø og rigeligt vand! Pas på med at give for meget græs (max. 2 timer pr. dag lige nu). Du kan hjælpe maven igang igen med f.eks. Zoolac eller A38 (gode bakterier), loppefrøskaller (lægger en beskyttende hinde på tarmen). Afhængig af foderets/græssets ph-værdi kan du give lidt ekstra kridt eller et skvæt æbleeddike i foderet.
    Få lavet en gødningsprøve så du er sikker på, at det ikke er pga. orm.
    Hvis ikke noget af det hjælper, så kontakt dyrlægen.

• #6   15. jun 2013 er den evt lige kommet på græs`??

Kommentér på:
Stress symptomer ved hest

Annonce