{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

At starte en tilkørsel - uerfaren {{forumTopicSubject}}

Eftersom jeg mere eller mindre er blevet <b>brændt</b> af, af en dame som tilbød mig sin hjælp med at køre min pony til. Det skulle foregå sådan, at hun ville komme ud til os nogle gange om ugen, over et par måneder, hvorefter vi selv skulle igang. Det hele var aftalt, og vi skulle finde en dato hvor hun skulle komme. Jeg skrev til hende, uden reaktion - så ventede jeg tålmodigt på at få svar. Efter 12 dage var der stadig intet svar kommet fra hende. Så jeg gik ud fra at hun havde glemt det. Jeg skrev atter en besked til hende, hvor jeg bl.a. spurgte hende om hun havde glemt mig. 2 dage senere fik jeg en besked fra hende. Hun havde åbenbart haft så travlt med alt muligt, så hun ikke havde haft tid til at svare, men havde tilsynladene haft oceaner af tid til at være her på HG, uden overhovedet at svare mig. Så skrev hun at vi kunne gøre det d. 5. december (imorgen). Det var den eneste dag hun <b>kunne</b>, dog skrev hun, at hvis jeg ikke kunne den dag, ville hun slet ikke komme. Gik og tyggede længe på den. Helt ærligt, jeg havde faktisk planer den dag, som jeg så måtte aflyse, for jeg ville selvfølgelig have at hun kom og hjalp os. Så her til morgen skrev hun til mig, at hun måtte aflyse. For hun skulle så pludseligt til dyrskue med sin hest. Dyrskue om vinteren? Hm, jaja.. Jeg blev selvfølgelig vildt ærgerlig over det, men glædede mig til at hun skulle komme en anden dag - det var ihvertfald hvad jeg troede hun skulle, men nejnej - hun sagde til mig, at jeg måtte finde en anden, for hendes arbejde havde brug for hendes hjælp, og hun havde 2 heste som skulle passes.

Det pisser mig fuldstændig af - så ved I det, men grunden til at jeg ikke hidser mig op, er udelukkende på grund af, at hun også har en bruger her.

Det korte af det lange er, om jeg selv kan gå i gang (?) - selvfølgelig med vejledning fra en erfaren person og bøger m.m.

Jeg har aldrig i mit liv prøvet noget med kørsel, kun kørt en en prærievogn med to fjordheste for, men aldrig selv 'kørt til'.

Har fuld forståelse for, hvis I siger at jeg skal have hjælp <b>face to face</b>, for så finder jeg hjælp fra et andet sted.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At starte en tilkørsel - uerfaren
  • #1   4. dec 2009 <b>Håber i overlever min kilometer lange forklaring ;)</b>

  • #2   4. dec 2009 jeg startede med at gå med lange linjer bag mig (MED HJELM OG VEST PÅ OG PÆN AFSTAND!!) bare lidt ligeudstrækninger og så efterhånden lærte vi at dreje, så trave ligeud og så dreje mens vi travede. dog manglede jeg en vogn på det tidspunkt, så jeg kunne spænde for. smiley Nu står den så skadet, så det er jo lige fedt.

    Men jeg gik en masse lange ture i skoven med min bag den smiley


  • #3   4. dec 2009 Jeg tilkørte min Bailey da jeg var helt uerfaren, havde dog en der kunne sit kram da jeg spændte for de første par gange..
    Så det kan godt lade sig gøre, dog er det bedste det er en erfaren der gør det smiley


  • #4   4. dec 2009 Prøv at høre hos forbundet eller fin en herindefra. Både du og hesten kan komme voldsomt til skade hvis I ikke får det hele korrekt ind fra starten. Kan du evt. sende din hest til en travtræner?

  • #5   4. dec 2009 Jeg ville helt sikkert få hjælp af en der ved hvad han/hun laver. En tilkørsel kan lynhurtigt gå galt, og får heten først dårlige oplevelser med vognen, ja så er det ikke sikkert du nogensinde får den for en vogn igen (taler af erfaring).

    Vi kører en del med vores, og har haft Henrik Høper i Hammelev til at klare tilkørslen af vores hoppe. Axel har vi selv forberedt (altså arbejde i lange liner, lære at stå, have sele på osv), men på det tidspunkt havde min far osse kørt nogen år og fået en hel del undervisning i den tid. Han kom så til Henrik Høper og blev spændt for, og Henrik har kørt ham ca 14 dage, for lige at få ham godt igang, hvorefter min far har kørt ham selv siden, dog med undervisning med jævne mellemrum.

    Ligesom jeg ikke ville råde en nybegynder til at tilride sin egen hest, vil jeg bestemt heller ikke råde en uøvet kusk til selv at tilkøre.
    -det er, ligesom ved ridning, vigtigt at hesten lærer de grundlæggende ting korrekt, hvis man skal have glæde af at køre med den senere.


  • #6   4. dec 2009 Jeg <b>har</b> mulighed for at sende hende til en travtræner, men de bruger jo nogle helt andre vogne og metoder, fordi for dem gælder det jo om at træne hesten i hurtighed og sulkyen er <b>meget</b> anderledes end en normal sulky til hyggebrug.

    Jeg må atter søge hjælp, og håbe på det bedste.

    Tak.


  • #7   4. dec 2009 En travtræner lægger dog de rigtige respons i hesten. En travhest skal da være mindst lige så lydig og styrbar som en hygge-hest. Det var derfor jeg ville henvende mig til en prof. Det eneste der burde ændre sig ved at du fik den hjem bagefter, var at den fik en tungere vogn bag sig og en uerfaren kusk..

  • #8   4. dec 2009 Mia -men en travhest skal ikke have samme dressur som en kørehest. Jeg ville absolut foretrække en "almindelig" kusk frem for en travkusk. Ikke fordi jeg ikke mener travkuskene er gode til det de laver, men fordi det de laver, er en noget anden form for kørsel end "almindelig" kørsel er.

    Og eftersom der er temmeligt mange kuske på Sjælland, ville det undre mig om ikke der kan findes en der vil hjælpe (mod betaling)


Kommentér på:
At starte en tilkørsel - uerfaren

Annonce