874 visninger
|
Oprettet:
træning af specifik muskelgruppe {{forumTopicSubject}}
er der nogle der kender en hjemmeside, hvor der står noget om træning af den enkelte specifikke muskelgruppe? eller evt en bog..
fx. en hest der er meget øm i halsen (splenius muskelen), hvilke specifikke øvelser er så gode for at rette op på dette?
eller.. en hest der har en dårlig bagpart (Semitendinosus muskelen) , hvilke øvelser er gode for dette? vi snakker ikke sådan overordnede ting, men i dybden med hver enkel muskel (ved godt at de arbejder sammen alle musklerne)
håber der er nogle der kan hjælpe... google er ikke lige min ven i dag...
apr 2008
Følger: 71 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 154 Svar: 1.946
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 491
ifht hals, så var det også meget brachiocephalicus den var øm på (vi snakker dressur heste). jeg tænker mere på nogle specifikke øvelser, som ville være godt imod dette. snakker vi longe arbejde eller hvad ville lette disse spændinger? den hest med bagparten, vil også afhjælpe dette hals problem, når bagparten kommer med, men den anden havde en meget stærk, muskuløs og god bagpart... nogle gode ideer?
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 794
Stine T. Jeg kan finde nogle øvelser frem, hvis du skriver pb til mig med de muskler den er gal med.
desuden kan man ikke "arbejde" ømheden væk alene. Der skal mere massage til.
Mvh. Annika/ (ved at tage uddannelsen til hestemassør)
jul 2005
Følger: 67 Følgere: 109 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.552
apr 2008
At den iser tegn på ømhed er jo selvf. ikke godt, men det bekræfter jo bare en i at der ER noget der kan gøres noget ved. Og ikke at hesten bare er dum...
Hesten er verdens største atlet og den kan have ømme muskler lige som alle os.
apr 2008
Jeg ville også kunne have fortalt dig at sadlen sad forkert. Det er da ikke fordi hun er kiropraktor hun kan det... arg altså.
En kiropraktor og en massør er 2 vidt forskellige ting! En massør går ind og massere en muskel ad gangen... så JA- har den ømheder i musklen er det massøren der kan gøre noget. Er den skæv, har den fået noget i klemme eller andet, så er det kiropraktoren. Men man bliver jo nødt til at starte et sted. Men det er altså ikke KUN fordi du tilfældigvis har haft en kiropraktor ude dit problem er løst. En massør ville kunne være nået frem til nøjagtigt det samme!
Når det er sagt, så går vi lige til smerten... : Du skriver du trykkede på det "bagerste" af ryggen. Ja der sidder nyrene faktisk- og er de ømme er det selvfølgelig ikke godt. (der skal lige tilføjes at man faktisk IKKE må lave direkte tryk på nyrerne!) Men når nu en hestemassør går igang, så starter man med at "scanne" hesten. Dvs. man laver et tryk et bestemt stykke fra rygsøjlen oppe fra ørerne og ned til halen- derved finder man ud af hvor hesten evt. har smerter. Og det er altså MEGET normalt at hestene reagerer på det når man nærmer sig sadelleje og der hvor du beskriver. For uheldigvis så rider de fleste med en forkert sadel og det kan en massør sagtens rette op på. Ligger sadlen forkert er der flere ømme muskler der skal løsnes op for at det hele bliver godt igen.
Katja og Musse: Det sidste du skriver med at man henviser til kiropraktor når det er nødvendigt. Dejligt at nogen ved det- for ja, det gør vi faktisk. Ofte har jeg bare oplevet at det ikke altid går den anden vej... Og mange af de hestefolk jeg kender/støder på, som har haft en kiropraktor ude, de tror de kan fikse det hele og så glemmer de alt om massøren.
Massage er ikke kun velvære- det kan faktisk fremme hestens præstationsniveau med 10%!
Hader bare når folk udtaler sig om noget de ikke ved en skid om! Sorry...
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 491
jeg oprettede ikke dette forum for at starte en diskussion, men for at høre om der var nogle der kendte en hjemmeside, hvor der står nogle gode råd til styrkelse af specifikke muskel områder...
apr 2008
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Svar: 20
her er et link til en hjemmeside med øvelser for forskellige muskelgrupper
træning af specifik muskelgruppe