615 visninger
|
Oprettet:
Ter sig hingset og kan ikke tumle ham. {{forumTopicSubject}}
Hej
Nogen der har et godt råd. Jeg har jo en trakener/fuldblod.
Han ter sig som hingst og jeg kan ikke gå med ham forbi en hoppe uden han ter sig, ondsvagt den anden dag var han ved at knalde hovdet i loftet i stalden fordi han skulle vise for en hoppe.
Han tarer magten fra rytterer uden set hvem det er.
om det så er en berider.
Hvad skal vi stille op. Horesmansship?
Han er kommet i stald med kun vallaker og hingste nu. og går heller ikke sammen med hopperne mere nu.
jul 2005
Følger: 135 Følgere: 150 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.239
jeg kunne slet ikke komme hen til ham.
hver gang jeg ville ride bed ham mig. og stejlede og bukkede.
også prøvede han hele tiden og bedække hopperne.
så han trode han var en hingst.
men jeg læret og styre ham mellem hopperne..
jeg bakkede med ham hele tiden. jeg gik ind på en mark, kun med hopper. ham blev total toset.
så bakkede jeg med ham. og gik to skridt frem. og bakkede igen. så snuspte han til hoppern. også holdte ham op. da han fandt ud af at jeg godt kunne klare ham mellem hopperne. men ellers så var han total dum. han sparkede ud efter mig på marken. og ville ikke hentes ind. og når jeg så fik fat i ham, vendte han røven til og prøvede og på at sparke mig.
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
Den er jo til fare for sig selv og andre...
sep 2004
Følger: 21 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 146 Svar: 331
prøvede hms igår for at få ham til at tænke ogv det gik okay. men så kom vi ind i stalden og han spasmede ud. jeg bakkede ham oet par gange og så gik han oki. men har til morgen da min kusine skulle lukke ham ud. spasmede han igen
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
Den lyder jo farlig...
Men det primære problem er vel egentlig at han har fået lov til det, uden at der er nogen der har sat ham ordentligt på plads...
apr 2005
Følger: 6 Følgere: 4 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 109
hingst når hun ser køer, løbende hest eller hvis hun bare er lidt tændt . hendes næsebor bliver Gigantiske, hun løfter sine forbener mega højt op når hun går og det er lige som om at hjernen slår klik for du kan ikk komme i kontakt med hende ;D .
Ser faktsik lidt sjovt ud, men jeg plejer at have en pisk med og holder den i den tynde ende også holderjeg den op for hovedet så hun kan se den så hun er advaret , hvis den ikke respektere må du lige vifte lidt med den uden at ramme.. det plejer at hjælpe på Lischa.
Med hensyn til at ride ham så prøv noget horsemanship, gerne på et kursus så du ved at du gør det rigtigt. gjorde jeg med lischa de første 3-4 måneder jeg havde hende og det kan VARMT anbefales. har fået en helt andet hest.
maj 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 3 Emner: 270 Svar: 1.043
og da han er meget stærk kunne man ikek holde ham og folk blev bange..
vi snakkede med en heste visker som sagde over telefonen at hun kunne se en stor frieser hingst for sig ... men bag eftrer sagde hgun så at hun nu så en blanding som troede den hva en frieser hingst,,
oliver smed os af og spakkede og stejlede ... vi fik en heste visker g det hjalp meget ...som man kan se har vi ham stadig og nu er han from som et lam =)
sep 2005
Følger: 53 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 18
hehe, lyder hel klogt, men det er i hvert fald værd at prøve. for "vold" eller magt, når man ikke altid så voldsomt langt med
kram
maj 2005
Følger: 187 Følgere: 177 Heste: 1 Emner: 138 Svar: 2.463
Ter sig hingset og kan ikke tumle ham.