{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

haflinger - galoptræning {{forumTopicSubject}}

Jeg har lånt en super dejlig Haflinger hoppe, der fylder 7 år i år. Hun har gået med føl og kom først rigtig i gang med ridningen sidste år.

har hun fået sig et rigtigt chok, da hun er en hoppe der skal have tingene ind i sit ejet tempo, ellers giver hun op. Men rytteren der red hende på daværende tidspunkt har simpelthen krævet for meget, og rost hende for lidt for hendes fremskridt. Det resulterede i at da jeg fik hende op kunne hun ikke galoppere 10 meter, og når man prøvede bukkede hun mere end at gå fremad.

Jeg har så indtil videre brugt min første indskydelse og smed som start pisk og sporer, og fokuserede på at hun bare skulle gå frem, og have en masse ros. Det er gået langsomt fremad, og vi har både gode og dårlige perioder hvad angår den galop, men efterhånden kan vi på gode dage galoppere flere runder uden buk eller andet, og damen nyder det, hvilket er det vigtigste.

Dette er den nyeste video jeg har:
www.youtube.com/watch?v=liYlmhsaEj4

Jeg vil nu gerne have respons på mit træningsvalg indtil videre, men endnu mere ønsker jeg råd og inputs til at gøre hende endnu bedre. Balancen skal forbedres, bæringen og tempoet. Jeg er sikker på hovedet nok skal komme på plads når alle de andre faktorer er på plads.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  haflinger - galoptræning
  • #1   25. mar 2010 jeg rider en islænder, som også havde svært ved at galoppere..

det jeg gjorde var, at jeg galoptrænede den når jeg red tur.. i starten kunne jeg kun få den til at galoppere på tur, og det var kun ganske kort inden den skiftede til grissepas.. på ridebanen var det umuligt simplethen..

nå, men jeg satte den i galop hver gang der kom en bakke, da det styrker dem rigtig godt.. og når jeg så var på ridebanen, startede jeg med kun at galoppere på langsiderne.. det er vigtigt at huske på, at det der styrker dem allermest er når de laver anspringet.. derfor er det en god ide at lægge en masse overgange ind, og så passe på ikke at presse hende til at lave for mange volter eller gå for mange omgange

• #3   26. mar 2010 Er enig med Suzy Jensen smiley Og husk at ros hende for hver gang i galopperet smiley

• #5   26. mar 2010 smiley

• #6   26. mar 2010 Suzy og Mathilde: Tak. Tro mig, hun bliver rost til skyerne med stemmen. ;D Vil helt klart begynde at træne galop over kortere distancer, men problemet er sådan set at det kan hun sagtens, derfor jeg har trænet på de lange distancer i stedet. Men har nu hørt fra flere at det andet vil styrke hende bedre, så det vil jeg da tage til mig. XD
    Angående longering og løsspringning, så longere jeg fra tid til anden, men synes bare det er for belastende at longere så meget i galop er ikke stor fan af longering i forvejen. I løsspring fortrækker hun faktisk også at trave :S Og hun skal ikke jages rundt for at galoppere, gider ikke en halv panisk hest.

• #7   26. mar 2010 Hvis du ikke er så meget for longering, kan du jo prøve akademisk dressur i longelinie & kapsun. smiley Det er skide godt !
    Hesten skal lærer at bærer sig selv rigtigt og bruge ryggen osv. smiley
    Det er den bedste & naturligste "metode" at få hesten til at bærer sig selv rigtigt og opbygger også muskler osv. smiley

• #8   26. mar 2010 dejlig haflinger smiley dt ser ud som om hun hænger sig i tøjlen og derved falder på forparten og deraf flad galop ?

Nu har jeg redet en del 5 gænger islænder og de skal drives ENORMT meget bagfra med sædet, ellers har de svært ved at lave et ansprig og det bliver til en flad galop/grissepas hvor de hænger i tøjlen,

For det føreste så tror jeg at hun skal have mere balance, så snart det er på plads, bærer hun sig selv bedre. Hvad sker der hvis du giver hende mere tøjle ?? Sådan at hun kan strække godt ud og slappe af i galoppen ?? på den måde lærer hun også at finde balancen selv uden at hænge sig i tøjlen. Og så rid mere med sædet, du skal næsten føle at du skal skubbe hesten ind under dig med dit sæde. ja ved ikke om det giver mening ?

• #9   26. mar 2010 så er løsspringning godt for deres balanc og kropsbevidsthed. Ligeledes arbejde fra jorden.

• #10   26. mar 2010 du kunne også træne glaop fra jorden , ligesom jeg har gjort her http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=141219 , du behøvs ikke se det hele igennem, men på et tidspunnkt sætter jeg hende i galop via min egen bevægelse ( ja ved godt det sr dumt ud ) og via stemmen, og på den måde lærer hun også galoppen at kende og hvordan hun selv sætter i gang. Det er virkelig svært at forklare hvad jeg mener, men når man kan det fra jorden, er hesten bedre til at tyde ens signaler fra ryggen, hvis du forstår ?

Kommentér på:
haflinger - galoptræning

Annonce