Er dette et tilbagefald? {{forumTopicSubject}}
ja som nogle måske ved har min part haft et stort problem med at være alene på tur
Nu er vi så begyndt at træne det og det (gik) rigtuig rigtig godt! Vi havde fået hende langt væk og træningen var næsten færdig
Men samtidig havde hun også et problem med at være alene i stalden, dog står der kun 3 heste på gården så plejer bare at tage dem alle ind når jeg skal ride min part.
Men nu her i onsdags, tog ejeren hende både alene ind og red en tur på hende. Hun fik hende ok langt væk, men hun havde hylet en del og prøvet at vende om (det plejer hun ikke at gøre) de havde dog alligevel fået en god tur (tror jeg).
Mit spørgsmål er nu: Tror i at hun er helt anderledes i morgen når jeg skal træne hende? Jeg tager selvfølgelig alle hestene ind, men tror det er et tilbagefald i vores træning eller glemmer hun det lynhurtigt igen?
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.513
Giv hende tid :o)
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Min hest fx, har seperationsangst. Dvs. hvis jeg har redet med en, og vedkommende tager sin hest ind - så bliver min hest helt anderledes. Hun stopper, bakker og stejler i værste fald, hun vender rundt, vrinsker, er utilregnelig osv. - NOGLE dage. Ved langt de fleste tilfælde har jeg nu så meget kontrol over hende, at hun accepterer at hun skal være alene. Nogle gange har hun brug for mere tid til at falde ned, andre gange er hun totalt ligeglad med at blive efterladt. Og så er der de dage hvor hun er som beskrevet tidligere - utilregnelig og ukontrolleret.
Sådan er heste! Så giv hende tid, opfør dig på samme måde overfor hende. Hvis du begynder at være nervøs, går det direkte ned i hesten. Den ved bare ikke at det er den du er nervøs over - den tror det er noget i naturen, og det vil forstærke dens lyst til at vende hjem.
Så synes du skal fortsætte din træning som før, måske være lidt mere opmærksom på den. Men ellers vær uændret i dine handlinger.
nov 2008
Følger: 127 Følgere: 122 Heste: 6 Emner: 246 Svar: 2.054
Tusind tak for jeres svar
Er dette et tilbagefald?