{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

åben mund under ridning!!! {{forumTopicSubject}}

Hej
Doggi har det med at når jeg rider ham så åbner han munden. Han fik tandlæge sidste sommer. Han tager bidet fint når han får hovedtøj på, altså åbner munden. Han tygger meget rundt på det lige når han får det i munden. Måske er det bare det han fortsætter med mens vi rider?
Er der nogen her inde der har erfaring med det? Skal jeg skifte bid? Lige nu har han det der sad på hovedtøjet da jeg købte ham. Et helt "almindeligt" ville jeg kalde det. Det er ikke delt eller noget.
Han virker ikke til at han har ondt og jeg ser det kun når jeg ser billeder.
Kan det være fordi det ikke passer? og hvordan finder jeg så ud af om det passer eller ej?
Håber i kan hjælpe mig lidt.
Gitte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  åben mund under ridning!!!
  • #1   28. apr 2010 nogle heste gør bare sådan smiley
    bare fordi de ikke gør det samme som de fleste, behøves de ikke at fejle noget:)

• #2   28. apr 2010
    Der er mange muligheder....

At bidet er spændt for højt op, at det er for tyndt eller tykt, at den skal bruge 2 delt i stedet for 3 delt, at den skal have et der ikke er delt, at tænderne gør avs med bid i munden ( sidste sommer tjek duer ikke til noget nu ).

Prøv nogle forskellige bid hvis han gør det hele tiden når han har bidet i munden og ikke kun fx. under ridning men også når han står stille smiley

• #3   28. apr 2010 Jeg har en hest (Jack) han gør det ofte (:
    Mega provokerende, for har prøvet med forskellige bid, prøvet at spænde det op og ned, slippe tøjlerne mm. Men munden er stadig åben.
    Min tro, er jeg har ''smadret' hans mund, da jeg som 11 åriget begyndte at ride ham, og bare red med tøjlerne ;b

• #4   29. apr 2010 Jeg mener så modsat et par af de andre at hesten ikke bare går med åbent mund uden grund.. enten genere bidet (indstilling, størrelse, type) den eller også gør ridningen, eller tænderne (nogle skal have ordnet hvert ½ år eller hvert 9 måned) det kan også være spændinger/smerter i nakken..

Kommentér på:
åben mund under ridning!!!

Annonce