åben mund under ridning!!! {{forumTopicSubject}}
Hej
Doggi har det med at når jeg rider ham så åbner han munden. Han fik tandlæge sidste sommer. Han tager bidet fint når han får hovedtøj på, altså åbner munden. Han tygger meget rundt på det lige når han får det i munden. Måske er det bare det han fortsætter med mens vi rider?
Er der nogen her inde der har erfaring med det? Skal jeg skifte bid? Lige nu har han det der sad på hovedtøjet da jeg købte ham. Et helt "almindeligt" ville jeg kalde det. Det er ikke delt eller noget.
Han virker ikke til at han har ondt og jeg ser det kun når jeg ser billeder.
Kan det være fordi det ikke passer? og hvordan finder jeg så ud af om det passer eller ej?
Håber i kan hjælpe mig lidt.
Gitte
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
bare fordi de ikke gør det samme som de fleste, behøves de ikke at fejle noget:)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Der er mange muligheder....
At bidet er spændt for højt op, at det er for tyndt eller tykt, at den skal bruge 2 delt i stedet for 3 delt, at den skal have et der ikke er delt, at tænderne gør avs med bid i munden ( sidste sommer tjek duer ikke til noget nu ).
Prøv nogle forskellige bid hvis han gør det hele tiden når han har bidet i munden og ikke kun fx. under ridning men også når han står stille
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 78 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.477
Mega provokerende, for har prøvet med forskellige bid, prøvet at spænde det op og ned, slippe tøjlerne mm. Men munden er stadig åben.
Min tro, er jeg har ''smadret' hans mund, da jeg som 11 åriget begyndte at ride ham, og bare red med tøjlerne ;b
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
åben mund under ridning!!!