{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidløs trense eller hackmore?
  • #1   26. maj 2010 Jeg rider med en hackarmore..

Men det kræver den siddre som den skal så man ikke "skader" (lukker for luftvejene) på sin hest hvis den sidder for lavt!

• #2   26. maj 2010 syntes du skal vælge en sidepull, da den ikke er så hård som hackamore.

• #4   26. maj 2010 det kommer også an på hvad din hest går bedst med, prøv begge dele og se hvad den reagere bedst på. hvis den trives bedst med sidepull ville jeg ikke vælge en hackemore... så det skal du også have med i dine overvejelser...

• #5   26. maj 2010 Ville ikke vælge en bitless, da den har rigtig svært ved at give efter. Hackamoren er ret skarp, og hvis man er uerfaren er den ikke så god.

Personligt bruger jeg hackamore på tur og kapsunen til dressur. Men jeg har hørt rigtig meget godt om sidepull, tror det er den 'nemmeste' at håndtere og ride med (: men det kommer self an på hvordan din hest er, og hvad du vil ride.

• #6   26. maj 2010 Camilla:

Ikke hvis den sidder rigtigt =) og så skal man fandme også rive hårdt i tøjlen.

• #7   26. maj 2010
    Bruger selv hackamore, da den giver mig det jeg ønsker :).
    Hurtig reaktion på mine signaler når hesten har fart i hovedet. Dvs. Skulle jeg stoppe Maja op m. grime imens hun løb imod et spring ville reaktionen tage længere tid end med hackamore.

Nej, man kan ikke brække næseryggen på hesten sådan lige, men vil man nu gerne forsøge sig så er opskriften som følger:
    - Sæt hackamoren for langt nede på næseryggen, der hvor den er svag og tynd.
    - Brug en hackamore med lange stænger, voldsom kræft den kan have
    - Træk godt og grundigt til i ret lang tid, som skulle du trække noget ud der sad fast.

Også kan du sådan set lige så nemt brække kæben m. bid smiley - lige "svært"/"nemt".

• #8   26. maj 2010 Krikken.
    ENIG ! smiley

• #9   26. maj 2010 Hvad hvis det er en pony som er ret frisk og svær at stoppe med bid? smiley

• #10   26. maj 2010 Det kan en rebgrime ofte udvikle mirakler med (; min gamle part var en hidsig araber, og jeg fik decideret ondt i armene hver gang jeg havde redet ham, dengang jeg red med bid. Så første gang med ebgrimen var han en engel!

• #11   26. maj 2010 Der er menget "overtro" omkring hackamoren.. fx at den fungere ved at hesten ikke kan få luft ..det gør den ikke, den fungere ved pres på næseryggen..( lukker den for luften sidder den meget forkert).. mange tror også den kan knække næseknoglen.. dette kan ikke lade sig gøre med mindre man som krikken skriver sætter den alt for langt nede og virkeligt flår til og så skal man nok have gode kræfter og bruge en med lange stænger..
    Men en hackamore er ikke et bid og man skal ikke ride med kontakt.. tøjlen skal være løs med mindre men giver hesten et signal..
    Flere af de bidløse skal man også passe mere på med end folk ofte gør.. nogle tror desværre at ingen bid = så er det rart for hesten uanset hvad man gør..

Kommentér på:
Bidløs trense eller hackmore?

Annonce