{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Pony. Er den for lille? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer meget at købe denne pony. Jeg har redet den et stykke tid og knyttet mig til den og nu er den så til salg, men er blevet lidt i tvivl om jeg er for stor til at købe hende? Jeg vil helst have hende, så det er derfor jeg ikke "bare" vælger en større

jeg er 154 og hun er 135
jeg er 14 år gammel, men det er ligegyldigt, rider ikke stævner.

Her er lidt billeder hvor jeg rider smiley

http://www.hestegalleri.dk/uploads_large_wm/1730994.jpg?29-04-2010 20:33:04
http://www.hestegalleri.dk/uploads_large_wm/1736580.jpg?29-04-2010 20:33:04
http://www.hestegalleri.dk/uploads_large_wm/1730993.jpg?29-04-2010 20:33:04

De er ca. 3-4 uger gamle smiley

Her er et hvor jeg står ved siden af hende så kan i se forskellen smiley

http://www.hestegalleri.dk/uploads_large_wm/1736585.jpg?29-04-2010 20:33:04

Blev bare så meget i tvivl, ville blive glad hvis i ville skrive hvad i synes ? (;

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gerberit indbygnings toilet løber. Jeg ønsker udskiftning og afkalkning. 750 kr.
  • Reparation vaskemaskine 400 kr.
  • Fikse gammel skabsdør der binder 1.175 kr.
  • Montering af ny køkkenarmatur 1.200 kr.
  • Opsætning af 3 persienner 500 kr.
  • Demontering af gammel induktions kogeplade og montering af ny 998 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pony. Er den for lille?
  • #1   30. maj 2010 Nææh, i passer da super sammen smiley Held og Lykke ;D

• #2   30. maj 2010 Du ser ikke for lille ud, men du bliver hurtigt for lille . ;(
    Det er min mening .

Men prøv og hør de andres meninger . smiley

• #3   30. maj 2010 Jeg syntes ikke den er for lille smiley
    Jeg er selv 165 og min pony er 135 du kan se ham i mit album "Globus"

• #5   30. maj 2010 kom bare til at tænke på at jeg er 14 nu ... Det er jo begrænset hvor meget mere jeg vokser smiley Tror ikke på jeg nogensinden bliver mere end 165, vejer ogs kun omkring 40 kilo.

• #6   30. maj 2010 Jeg synes i passer super sammen smiley Hvis du er glad for hende og ikke er stævne typen så synes jeg du skal gøre det!
    Du vejer jo ikke mere end en fjer såå smiley

• #7   30. maj 2010 Jeg synes ikke du er for stor nu.
    Men som de andre siger, det bliver du nok hurtigt smiley

• #8   30. maj 2010 Jeg forstår ikke det i siger med, at hun vokser fra den... når man er 14 er man da stort set sin voksenhøjde, bliver nok højest 5 cm større. Og jeg synes bestemt ikke hun ser for stor ud til den.

• #9   30. maj 2010 En hver afslutning er en ny begyndelse: Det er meget forskelligt hvornår man stopper med at vokse. Eks. jeg er ikke vokset siden jeg var 12 år, hvor i mod min lillesøster er vokset omkring 10 cm. det sidst år og hun bliver snart 15.

• #12   30. maj 2010 jeg syntes i passer godt sammen og jeg syntes ikke du er for stor

• #13   31. maj 2010 der er en gammel "regl" om at man bliver lige så høj som det dobbelte af sin højde da man var 2 år gammel (ligesom den der med unghestes pibemål) og så er der noget om at piger kun vokser et år mere eller er det 10 cm mere? fra de får deres første menstruation... så kan du jo regne på om du bliver højere..
    synes I passer rigitg fint sammen nu. 154 cm er ikke ret høj (jeg er 1.58) så jeg er ikke ked af at ride på pony resten af livet, og skulle du blive 1.65cm så tror jeg heller ikke der ville være den store forskel... så er der bare vægten tilbage- men den styrer man da heldigvis nogenlunde selv...men du skal nok regne med at der sagtens kan komme 10 kg. mere, når du selv vokser til og sætter muskler og måske får lidt rundere former, de 10 kg mere tror jeg heller ikke generer ponyen.

• #14   31. maj 2010 Selvom ponyen betyder meget for dig, så ville jeg (hvis jeg var dig) finde mig en lidt større pony eller hest. Du bliver hurtigt glad for den nye. Og måske du også får flere udfordringer med en evt. ny osv.

Syns ikke du ser for stor ud, men det bliver du måske. Eller måske får du et endnu tættere forhold til den, hvis du køber den, og kan så ikke nænne at skille dig af med den, når og hvis du bliver for stor smiley

• #15   31. maj 2010 Jeg syntes bestemt ikke du ser for høj ud.

• #17   1. jun 2010 Pernica er inde på noget rigtigt...

Du kan nogenlunde finde ud af din højde, hvis du tager din mors højde + din fars højde minus 13 cm og finder gennemsnittet af dem...

Fx skulle jeg i følge disse udregninger blive 156. Og jeg er 155 og vokser ikke mere, så må sige det passer meget godt smiley

(Du finder gennemsnittet ved at lægge højderne sammen og dividere med 2).

• #18   2. jun 2010 hmm ... Passer cirka, med at jeg bliver 155 så ... smiley
    Men hvis jeg får lov køber jeg hende ! smiley Kan ganske simpelt ikke leve uden den pony smiley smiley

• #19   3. jun 2010 Zuper: I følge den udrgening skulle jeg blive 174,5 cm, og jeg er kun 165 cm og har ikke vokset i 6 år smiley

• #20   3. jun 2010 Ida: Hehe, den er ikke helt accurate, kun et fingerpeg... men den passer meget godt på de fleste smiley

Har du husket at trække 13 fra din fars højde?

• #21   3. jun 2010 altså min far er ca 170
    min mor er ca 160

170-13=157

157+160=317

317/2=158,5

Hmm .... Det passer jo nok meget godt smiley

• #22   3. jun 2010 Zuper: ja, det har jeg smiley Den passer bedre på mine søstre, de er 179 cm og 173 cm.

• #23   4. jun 2010 Milla: Ja, det er en god tommelfingerregel smiley

Ida: Okay, ja, det er jo ikke kun forældrenes højde, der spiller ind... som dit tilfælde er et bevis på smiley

I min familie er vi meget lave, især på min fars side (far 165, onkel 160, faster 149). Min mors side er lidt lille også, min mor er 160 og min onkel er så meget normale 180 og falder derved lidt udenfor. Men med disse gener skulle det være underligt at jeg gik hen og blev høj smiley Og det blev jeg så heller ikke.

Kommentér på:
Pony. Er den for lille?

Annonce