Problem med en traver {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen,
Jeg har en veninde der er endt op med en traver, der er traver helt til bunden.
Jeg har intet imod racen, men denne hest er meget påvirket af dens avls egenskaber og træning.
Problemet er at hesten hisse sig selv op. Den vil bare frem frem frem.
Den kan godt stoppes. altid. men du kan ikke holde den i skridt uden af overdrive med parader og stop og vendinger og nærmest ride den ind i væggen.
Syntes det er lidt synd.
Hvis du lader den gå stille med lange tøjler, går der et halvt minut så traver den lyn hurtig afsted.
Den kan styrres rundt, men hvis du ikke får den stoppet helt op, løber den snart i hælende af sig selv.
?
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 6 Emner: 87 Svar: 556
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 6 Emner: 87 Svar: 556
hvad gjorde du ved det '?
For hun er smadder sød. gør intet ud over at løbe stærkere og stærkere :s
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 59 Svar: 184
feb 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 3 Emner: 49 Svar: 217
min ride lærer longerede os i en time (afhænger af hva form hesten er i) med inspændings tøjler..
vi øvede faktisk at ride uden tøjler..
I Starten skulle jeg bare sidde på ham, uden så meget som a bevæge et ben.. og ja.. efterhånden som hun fik styr på ham.. måtte jeg tag lidt i tøjlen.. og lægge lidt ben til...
Og ja.. det gjorde vi i et halvt års tid tror jeg.. og ja... nu er falcon en drøm at ride på...
Jeg håber da hun finder ud af noget ... nu har jeg i hvert fald fortalt hvad jeg gjorde.. =)
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.974
lige en ting til, når man beder den om at stoppe skal man huske at give efter.. så lærer den at det er rart at vente på sin rytter..
håber det kan bruges til noget..
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Hun har normalt ikke været vant til at gå til biddet og søge ned... så hun blev også lidt ophidset af det... men siden jeg har hjulpet går det allerede meget bedre...:D
Men jeg tror at hvis du begyndte at træne en masse fra jorden af... så skal det nu nok lykkedes... og huske at rose den når den gør det rigtige.. så den har en chance for at lære hvad der er rigtigt og hvad der er forkert... Det er meget vigtigt at rose en hest når den gør tingene korrekt... især travheste.. som ikke er vant til at bære ryttere og at gå med hovedet ned og i holdning.. det er unatuligt for en travhest..
Held og lykke...:)
Problem med en traver