{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
335 visninger | Oprettet:

Problem med en traver {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg har en veninde der er endt op med en traver, der er traver helt til bunden.

Jeg har intet imod racen, men denne hest er meget påvirket af dens avls egenskaber og træning.

Problemet er at hesten hisse sig selv op. Den vil bare frem frem frem.

Den kan godt stoppes. altid. men du kan ikke holde den i skridt uden af overdrive med parader og stop og vendinger og nærmest ride den ind i væggen.

Syntes det er lidt synd.

Hvis du lader den gå stille med lange tøjler, går der et halvt minut så traver den lyn hurtig afsted.

Den kan styrres rundt, men hvis du ikke får den stoppet helt op, løber den snart i hælende af sig selv.
?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med en traver
  • #1   22. mar 2006 Den er formentlig gået travløb. hesten er frysemærket og registreret som svensk travhest

• #2   22. mar 2006 charlotte

hvad gjorde du ved det '?

For hun er smadder sød. gør intet ud over at løbe stærkere og stærkere :s

• #3   22. mar 2006 min traver var også meget varm men samtidig var hun en af de beste heste jeg har haft ss det gælder om at finde den hest der passer best til ens eget temperement selvom det kan være svært ss

• #4   22. mar 2006 Jeg havde det samme problem med falcon... han smed så også hele tiden hovedt i vejret.. og se hvordan han går nu?? smiley hehe..er lidt stolt...

min ride lærer longerede os i en time (afhænger af hva form hesten er i) med inspændings tøjler..
    vi øvede faktisk at ride uden tøjler..
    I Starten skulle jeg bare sidde på ham, uden så meget som a bevæge et ben.. og ja.. efterhånden som hun fik styr på ham.. måtte jeg tag lidt i tøjlen.. og lægge lidt ben til...

Og ja.. det gjorde vi i et halvt års tid tror jeg.. og ja... nu er falcon en drøm at ride på...

Jeg håber da hun finder ud af noget ... nu har jeg i hvert fald fortalt hvad jeg gjorde.. =)

• #5   23. mar 2006 ja har jo selv en traver.. men det problem har jeg ikk me´d ham.. men har haft det med de 2 andre jeg har haft.. det bedste man kan gøre er at få en til at trække ture med den samtidig der er en der rider den .. det har hjulpet ekstremt meget på mine og de blev de sødeste heste man ku ride :') . men er der ikke muglighed for det, kan man stille og roligt prøve at skridte på en volteog hele tiden være den i forkøbet. hvis man mærker det mindste fremad drift som man ikke har bedt den om, stopper man den op, og begynder forfra, så snart den begynder at vente på rytteren giver man efter, men husk at være den i forkøbet, det vare sikkert ikk længe før den begynder igen.
    lige en ting til, når man beder den om at stoppe skal man huske at give efter.. så lærer den at det er rart at vente på sin rytter..
    håber det kan bruges til noget.. smiley og held og lykke med den..

• #6   24. mar 2006 Hejsa... nu kender jeg ikke så meget til med travhestene.... men jeg tror at med tålmodighed... skal det nu nok lykkedes... jeg hjælper en yngre pige med hende travhest.. den vil også rigtig gerne fremad... og kan faktisk ikke trave.. hehe.. den vil helst galopere hele tiden..... Da jeg var oppe og ride den... sørgede jeg for at holde mine ben ved den... og sørgede for at holde den i trav... ved at lave hele og halveparadere... og en hulens masse overgange... til sidst kunne hun nogenlunde.. begynde at slappe af...

Hun har normalt ikke været vant til at gå til biddet og søge ned... så hun blev også lidt ophidset af det... men siden jeg har hjulpet går det allerede meget bedre...:D

Men jeg tror at hvis du begyndte at træne en masse fra jorden af... så skal det nu nok lykkedes... og huske at rose den når den gør det rigtige.. så den har en chance for at lære hvad der er rigtigt og hvad der er forkert... Det er meget vigtigt at rose en hest når den gør tingene korrekt... især travheste.. som ikke er vant til at bære ryttere og at gå med hovedet ned og i holdning.. det er unatuligt for en travhest..

Held og lykke...:)

Kommentér på:
Problem med en traver

Annonce