{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

centreret ridning? {{forumTopicSubject}}

bruger nogle er jer den "ridestil" ?
Jeg er nemlig igang med at læse en bog om det, og jeg synes at det lyder rimlig vildt, at det kan lade sig gøre. Så jeg vil da gerne høre om jeres erferinger.
(centreret ridning går ud på, at man bruger tyngdekraften istedet for muskelmasse + en masse andet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  centreret ridning?
  • #1   10. jul 2010 det er rigtig godt.. og imponerende at mærke forskel på hesten når man rider centreret fremfor ikke centreret... kan varmt anbefale lucile bump's kurser.... sally swifts gamle elev...

• #2   10. jul 2010 Har du lyst til t fortælle lidt mere om det? Det lyder helt vildt spændende smiley

• #3   10. jul 2010 Jep har brugt det utrolig meget smiley

også især til undervisning af børn, de får meget nemmere ved at ride ved hjælp af centreret ridning

• #4   10. jul 2010 okay, for jeg tror også, at det er rigtig godt.

Det går simpelhen ud på, at man skal være afslappet, men ikke bare gå og dase mens man rider! Altså det siger fx også, at hvis man låser fx fodledet, så begynder man at spænde i ryggen. - og det smitter af på hesten, så den begynder at spænde op.
    Så ved hjælp af centreret ridning, kan man få en hest, som går under sig i raskt tempo uden at skade den.Alt sker let. - man trykker ikke benene ind i siden på hesten og man piller ikke i tøjlerne. Dog rider man stadig med 'normalt' udstyr. Men det er meget nemmere, hvis man læser bogen(bøgerne?) eller tager et kursus mm.

• #5   10. jul 2010 Marie og Timon - kan du huske, hvor den ridelejr var henne?(-:

• #6   10. jul 2010 okay, tusind tak(-:

• #7   10. jul 2010 Du skriver man ikke bruger muskelmasse..
    Men det du beskriver ovennævte - med en rask hest man kan få ned i tempo, er det så fx. ved hjælp af mavemusklerne?

Jeg er lidt nysgerrig, da jeg faktisk måske tror det er lidt den stil jeg rider, uden at have vidst det.. "vi" kan bl.a. bruge mavemusklerne til at få ryggen op på hesten, stoppe / styre tempoet osv smiley

• #8   10. jul 2010 Vil ikke sige det er almindelig ridning.. Eller, i hvert fald ikke noget jeg har oplevet ved nogen anden underviser :-)! Jeg ved godt man bruger mavemusklerne hele tiden når man rider og selvfølgelig en masse andre muskler.. men med denne form for ridning, bliver man bevidst over en hver lille muskel i kroppen og ved hjælp af en masse undervisning, kan man blive så bevidst at man ved hjælp af små ændringer kan gøre store ændringer i hestenes gang, rygsving mm... :-)! Det er meget svært at forklare, men det er en ridestil, der er på hestenes præmisser og ikke mindst anatomisk korrekt.. bl.a. internationale rytter heather blitz rider på denne måde, og bliver undervist af dygtige mary wanless, som jeg selv har været så heldig at ride ved ;)..

men nok om det, prøvede egentlig bare at forstå det centreret ridning smiley

• #9   10. jul 2010 Det lyder lidt som du, Trine siger:-).

men man "rider med knoglerne" - men jeg vil helt klart anbefale at læse bogen. Så får man meget mere forståelse inde for det. For der er bare så meget, så man kan ikke forklare det hele.
    man skal foreksembel føle vægtloder i sine ben, føle at man er en tumling, føle at energien får op og ned(-:

• #11   11. jul 2010 Tak, smiley
    Det lyder bare super spændende..

Kommentér på:
centreret ridning?

Annonce