{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Unghest ridning ! :) {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg ville gerne lige have noget hjælp, jeg rider en ung pony på 5 år for nogle af min mors og henriks venner. Den er 5 år gammel og inden de fik den havde den ikke været redet sådan særlig meget og har heller ikke været i hænder så meget. Men den er redet sådan til . De har haft den et halvt år nu tror jeg og der de fik den var den hingst den blev kasteret i April måned i år ! .. Den er en rigtig sød og stille og rolig pony. Den har lært at skridte, trave og galoppere. Den kan sagtens springes rigtig an i galop og den er rigtig god for hjælper. Altså det skal bare øves og finpudses , self er den ikke mester til det .. Den ville gerne lige prøve til og se om den selv kan bestemme retningen den skal rides i. Jeg har fået til opgave at ride den op i dressuren. Den suger rigtig godt på bidet og kan sådan lidt gå til bidet ! Den er meget følsom i munden og den er også følsom med hjælperende..

Nu er mit spørgsmål om :

Hvordan skal jeg komme videre med den inden for dressuren ?
Hvad skal jeg øve med den ?
Hvordan får jeg den til at søge frem og ned ?
Alle former for tips søges og evt hvis i selv har gjort det jeg skal til at igennem med ham nu?

Ingen former for kritik hvorfor skal du det og sådan noget brok og hvis du ikke engang ved det hvorfor skal du så ride til ??

DET SKAL LIGE SIGES AT JEG HAR VÆRET MED TIL DET FØR VED EN AF VORES HESTE DA DEN VAR FØL BLEV DEN FLASKET OP I HÅNDEN FORDI DENS MOR DØDE OG HAR SÅDAN SET IKKE HAFT EN MOR OGSÅ VIDSTE DEN IKKE HVOR GRÆNSERNE GIK OVERHOVEDET OG VILLE GERNE STEJLE FORAN EN OG SÅDAN, OG DEN FIK REDET RIGTIG OP OG NU ER DEN BARE SUPER DYGTIG OG SÅDAN OG VI SOLGTE DEN SÅ ! DEN BLEV EN STJERNE HEST INDEN VI SOLGTE DEN OG ER DEN STADIG .. MEN MIN HUKOMMELSE KAN IKKE RIGTIG HUSKE HVAD VI GJORDE DER ! OG DET VAR OGSÅ LIDT NOGET ANDET DEN SKULLE RIDES OP FRA BUNDEN AF , PEPSI SOM JEG SKAL RIDE OP I DRESSUREN SKAL IKKE RIDES OP FRA BUNDEN


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghest ridning ! :)
  • #1   30. jul 2010 Overgange, overgange, overgange.. Letridning og læg den dybt.. Så må den ikke gå for hurtigt, den skal kunne nå at flytte benene..

    Men en god underviser ville være rigtig god at have ved siden af, da men ser meget mere fra jorden af..


  • #2   30. jul 2010 rid volter, slangegang, overgang, volte tilbage, halveparader, temposkift, parader,
    At ride den frem og ned vil sige og have fremaddriften bevægelse i tøjlen støt op til udvendig, hold den fremme med dine chenkler, let støtte og kontakt når den søger ned, så den finder ud af at det er behageligt og være der nede.
    longere den evt med indspændinger eller rid med en chambon for en periode( kun en hjælpe middel)
    God fornøjelse


  • #3   30. jul 2010 Masser af overgange, temposkift, skifte volte ofte, lave små volter, store volter, skråt i gennem, slangegange.

    Når det sidder der, så kan du flytte bagparten lidt ind og ud. Bøje til begge sider op ad langsiden.
    Begynde på sidebevægelser.


  • #4   30. jul 2010 Vil sige at en underviser ville kunne hjælpe dig her som også Sanne siger..

    Men ellers en masse overgange, volter, skråt igennem, slangegange hvor du ligger meget vægt på at den venter på midten, men i det hele taget temposkift, for at få den til at hører efter for sædet, og schenkler.. Husk at forbedrede alle øvelserne med en masse af halve parader inden selve øvelserne, sådan du ikk bare vælter den ind i f.eks. en volte.. smiley


Kommentér på:
Unghest ridning ! :)

Annonce