502 visninger
|
Oprettet:
hjælp. råd til tilridning {{forumTopicSubject}}
hej.
vil hører om der er nogle som har nogle gode råd til tilridning?.
han er nervøs for hoppet op på ham?. så derfor har jeg ikke gjordt mere i det.
håber der er nogle som har gode råd
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 45
Så mit råd til dig er; at vende ham til at det er i orden det kan klappe ham alle steder: under maven, på lårene osv. Derefter stiller du dig på siden at ham, tager fat i sadlen, som om du ville stige op, men i stedet bare hopper på stedet. Du kan. evt, trække ham lidt rundt og så lave øvelsen igen. Det er vigtig at du ikke stopper, hvis han reagere på det, for så tror han, at det er det der skal til, for at få dig til at stoppe.
Når han har vendet sig til det, så får du en til at hjælpe dig med at give dig et ben, når du skal op på ham så du stille og roligt at komme op og bare ligge på ham. Så kan du så småt udvide øvelsen mere og mere, så du til sidst sidder på ham.
Hvis det kun er opsidningen han er bange for, så må du starte fra bunden, med at ligge dig og på ham, uden at hoppe, og stille svinge benet over. Dvs. rolige bevægelser. Også må du gentage indtil han har vænnet sig til det.
Håber det er forståeligt det jeg har skrevet og at du kan bruge det;-)
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 43 Heste: 7 Emner: 29 Svar: 36
han er ikke bange for jeg klapper ham, men jeg kan ikke hoppe ved siden af ham
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
Mine vigtigste råd vil være, arbejd fra jorden først, hav god tid, masser af tålmodighed, lav mange gentagelser, så hesten vænner sig godt til tingene og så masser af ros..så bliver alting nemmere, når først du sidder på hesten:-) Pøj med det...
hjælp. råd til tilridning