{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp. råd til tilridning
  • #1   2. nov 2010 Jeg har også prøvet at skulle tilride en hest der var meget nervøs og usikkker på hvad man gjorde ved den. Bare det at man klappede den på halsen, reagerede han på.
    Så mit råd til dig er; at vende ham til at det er i orden det kan klappe ham alle steder: under maven, på lårene osv. Derefter stiller du dig på siden at ham, tager fat i sadlen, som om du ville stige op, men i stedet bare hopper på stedet. Du kan. evt, trække ham lidt rundt og så lave øvelsen igen. Det er vigtig at du ikke stopper, hvis han reagere på det, for så tror han, at det er det der skal til, for at få dig til at stoppe.
    Når han har vendet sig til det, så får du en til at hjælpe dig med at give dig et ben, når du skal op på ham så du stille og roligt at komme op og bare ligge på ham. Så kan du så småt udvide øvelsen mere og mere, så du til sidst sidder på ham.

Hvis det kun er opsidningen han er bange for, så må du starte fra bunden, med at ligge dig og på ham, uden at hoppe, og stille svinge benet over. Dvs. rolige bevægelser. Også må du gentage indtil han har vænnet sig til det.

Håber det er forståeligt det jeg har skrevet og at du kan bruge det;-)

• #2   2. nov 2010 jeg takker rigtige mange gange for dit svar, og det må jeg prøve.
    han er ikke bange for jeg klapper ham, men jeg kan ikke hoppe ved siden af ham

• #3   2. nov 2010 Jeg har lige tilredet min pony, som også var temmelig nervøs.. så jeg startede helt fra bunden. det handler meget om tillid, og selvom man til tider kan synes, at arbejde fra jorden er kedeligt, så lønner det sig rigtig godt, når først man først kan komme på ryggen af den..Jo mere den betragter dig som leder, jo mere vil den gøre for dig og "tillade"
    Mine vigtigste råd vil være, arbejd fra jorden først, hav god tid, masser af tålmodighed, lav mange gentagelser, så hesten vænner sig godt til tingene og så masser af ros..så bliver alting nemmere, når først du sidder på hesten:-) Pøj med det...

Kommentér på:
hjælp. råd til tilridning

Annonce