{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Tillidstræning ! :D <3 {{forumTopicSubject}}

Hej ...

Jeg har købt mig en New Forest hoppe på 10 år. Der har været en masse svindle og alverdens ting med i det. Jeg har købt hende af nogle af vores venner som ville have en første gangs pony til deres 10 årig pige.. Og der de kom op og så på hende, der var hun stille og rolig... Men hun ville gerne selv bestemme der de kom hjem til os og stå med hende .. Så hende den 10 årig pige , kunne ikke selv ride hende , da hun kun havde redet lidt over et år i alt. Også tænkte vi ikke nærmere over det ..

Men vi har nu fundet ud af ved opdrætter at hun solgte Perle i august til hende svindleren.. Og sagde at den ikke var tilredet fordi hun var for stor og den led af noget sommereksem.. Så hende svindleren sagde hun både havde sprunget og al verdens ting på den. Og hun har løjet ufattelig meget og at hun har samvittighed til at lade en der har redet lidt over 1 år købe en pony hun siger er tilredet, men endelig aldrig er blevet..

Perle kan sagtens rides og så nogenlunde styres. Men skal have en bestemt rytter .. Men lige i tiden kan jeg ikke ride på hende pga. sne ..

Derfor ville jeg gerne lave noget tillidstræning med hende og sådan noget .. Så vi kan få noget tillid til hianden..
Jeg er ikke helt tryg ved hende som jeg er ved min anden Buddy ... Fordi Perle kan godt finde på at sparke ud med bagbenene .. Er ikke bange for hende... Men man sakl lige være varsom med hende...

Hun er utrolig dejlig og rar men lidt mobset...
Hun har fået tjekket tænder og revet noget ud og raspet og sadlen og alt udstyr er tjekket så ikke det..

Så søger bare noget tillidstræning jeg kan lave med hende ??

Går lange ture med hende nu og sådan..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tillidstræning ! :D <3
  • #1   4. dec 2010 Duu kan da bare ride selvom der er sne?

• #2   4. dec 2010 Jamen , jeg har brug for noget tillidstræning som jeg os har skrevet ! Da hun ikke stoler på sin ejer og er en hidsig dame ! Hun har ved opdrætter gået med hendes mor hele livet stort set og aldrig været redet og ALDRIG VÆRET TIL STÆVNER ELLER I EN RIDEHAL!
    Så skal startes fra bunden af ! Og skal ikke ride når der er sne på hende! Da det er farligt hvor jeg bor alt for farligt ! Alt er SPEJL glat ! smiley

• #3   4. dec 2010
    Få signalerne på plads fra jorden og bliv tryg ved hende smiley
    Tillidsøvelser er ikke noget du bliver tryg ved hesten af nødvendigvis.

• #4   5. dec 2010 1) Start evt. med at masere hende når du strigler og nusser/tager hende ind/ud mv. cirkuler godt med fingrene, over det hele, fra ved ørene (ikke i hovedet) ned af halsen, skuldrene, ned af benene, stop først ved kronranden !! maser også bagbenene, ikke længere end til knæet...

2) Gå lange rolige ture, ikke noget jag eller en tur ned af vejen, men en god tur på ca. 5-(??) km. i skridt

3) Longering, mest i skridt / trav, kun en smule i galop, husk at styre MEST med stemmen, ikke for meget med hverken pisk eller lign. "straffe metoder"..

4) når "3)" går godt, kan du slippe hesten løs på lukket ridebane/ fold, / hvad i har af mulighed der ikke er meget fedtet/våd, hvor du kan styre den nogenlunde godt med stemme, longering uden tov er en super god måde så længe hesten stoler nogenlunde/ fuldtud på rytteren.

5) Husk at nusse, give POSITIV opmærksomhed, ikke skælde den ud, straffen skal være at du skal ignorere den 100 % til den laver andet end det du vil skælde den ud for..

Der skal helst muligt IKKE være andre heste i nærheden af hesten når du træner den, da det vil være lettest for den at stå og kigge på dem, i stedet for at lytte til dig ..

Jeg håber du kan bruge nogle af mine råd...
    Hvis du mangler flere er du mere end velkommen til at skrive en PB. her på HG.

Mvh. Ditte Jørgensen

• #5   5. dec 2010 se evt www.horsemanshipskolen.dk der er flere gode øvelser

• #6   6. dec 2010 Nus og hyg om den, gå ture, træn grundsignalerne fra jorden så de sidder fast, leg med "farlige" ting som plastik, bolde og lignende..
    For hesten er det vigtigst at de er rolig og stabil omkring og ens og tydelig i dine signaler, sådan får den tillid til dig, når den ved hvad du ønsker og ved hvad den kan forvente af dig.. tillid kommer ikke af div. øvelser... og slet ikke som nogle tro af ting som join-up..
    Lyder usmart at sælge sådan en pony til en meget ny rytter, kunne være gået meget galt smiley

Kommentér på:
Tillidstræning ! :D <3

Annonce