{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tilridning
  • #1   14. dec 2010 Det skal bare øves, de kan jo ikke tingene af sig selv smiley prøv fx at få en til at gå rundt med ham i starten.. Ellers så er det bare at drive på ham hver gang han skal til at vende om mod dig eller noget..

• #2   14. dec 2010
    Hesten har ikke lært det ergo aner den ikke hvad du beder den om. Så du må lære den det først smiley

• #3   14. dec 2010 Berideren her hvor jeg er, bruger køre-liner i longen.. Så har du kontakt til begge sider af hesten, og kan ligesom vise den til rette, og samtidig vænne den til fornemmelsen af tøjler.. smiley

• #4   14. dec 2010 Man skal longere på stor volte og ikke for længe, da det er hård for benene..

• #5   14. dec 2010
    Longering er hårdt da det foregår rundt på en volte og det belaster hestens ben meget fordi arbejdet er ens.

Især hvis hesten ryger på forparten fx.

Mange bruer også alt for små volter.
    Derfor belaster longeirng meget og jeg ser derfor ingen logik i at bruge det som genoptræning, så hellere gå.

• #6   14. dec 2010 jeg er godt klar over jeg skal lære ham det,
    for det 1 er han slet ikk bange for pisken, han vender om og står med fronten mod mig helt tiden...

• #7   14. dec 2010 jeg longeres kun 1 gang om ugen a 5-10min

• #8   14. dec 2010 jeg har en kæmpe fold og bruge

• #9   14. dec 2010 Nu er det heller ikk så fedt at ha en hest som er bange for pisken.. Han skal selvfølgelig lære hvad det betyder når du bruger den. Brug stemmen og din krop.. træd ud i mod ham og vift af ham så han går fremad. Og så skynd dig at rose og opmuntre ham.,

• #10   14. dec 2010 se evt kirsten hansens videoer omkring longering af ungheste på eponatv. Der er vist 48 timers gratis tv lige i øjeblikket.

Men ellers så kan du træne ham i at du går væk fra ham imens han står stille, start med meget små margener, når du kan gå længere væk, så begynd at træne ham i at gå frem både i skridt, trav og galop for din stemme (altså imens du går rundt med ham ) og når han har forstået det så kobler du det hele sammen...og er I rigtig dygtige så behøver du til sidst slet ikke longen ;-). Husk at bruge 4 adskilte og tydelige signaler. f.eks bare stå, skridt, trav, galop....

• #11   14. dec 2010 Tenna H´s ide med at longere ham i kørelinier er også ret god.... start med at gå bag ham i lange linier og når han så skal longeres har du den udvendige kørelinie til fremdrift (da den er bag hans rumpe og er i den hånd du normalt ville holde longepisken i)) og den udvendige til stop/styring. men du skal stadig koble dine lydsignaler på....

• #12   15. dec 2010 * Line og hestene med Z *
    jeg undre mmig over hvordan du så gør når ikkke du longere en unghesten inden du sætter dig op.

hvordan får du hesten ordenligt i balance så den kan bære en rytter?
    og får hesten til at arbejde frem og ned så den kan sætte de muskler der skal til for at den kan bære en rytter?

ikke et overfald, jeg undre mig bare...

det lyder smart med kørelinerne. tror dog at jeg holder mig til at bruge kapsunen når jeg longerer..
    god jul til alle

Kommentér på:
tilridning

Annonce