{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning med bidløs trense
  • #1   3. jan 2011
    I mine album har Maja hackamore på :o)

    Den er dog spændt forkert på billederne og går nemt op i øjet. Har valgt stadig at have remmen under mulen løs da hun ikke bryder sig om den er stram.

    Ved også jeg har voldsomt fat på nogle af billederne - Maja overraskende mig med hendes trækken på springene ind til jeg lige fik styr på det.
    Men som man kan se er der ikke fat på mark billederne.

    Rider generelt altid for løs tøjle og rider ikke dressur m. hackamore da jeg ikke mener den bør bruges til det.


  • #2   3. jan 2011 (link fjernet)
    Her rider vi i trav i kapsun. Startede med at slippe ham helt foran, og langsomt har jeg kunne "løfte" ham op når han var stærk nok til det. Nu ligger han rimelig stabilt fortil i skridt og trav, men han mangler stadig galoppen.


  • #3   3. jan 2011 Så er der jo mig der rider lidt af hvert (:
    I sommers begyndte jeg på bidløst, og det gik faktisk utrolig godt. Freja og jeg kom til at jorde i rebgrime uden saddel eller noget andet. Det var en FANTASTISK følesle!

    Men her i vinters har jeg kun redet med bid. JEg går rigtig meget op i Freja har det godt, og hun opføre sig ikke anderledes hvis hun har bid i munden eller ikke. Det ændre heller ikke på humøret.

    Men jeg køber nu alligevel en sidepull i Herning smiley
    Jeg har ingen planer om at blive bidløs overhovedet ind til videre smiley

    Jeg rider meget på hesten princhipper smiley
    (Billeder kan ses i Frejas Profil :))


  • #4   3. jan 2011
    Ridning i rebgrime: (link fjernet) - her har jeg brugt lang tid på fra jorden at lære hende de forskellige signaler, haft hende i longe, på gåtur osv. Det har været super. I starten satte jeg tøjlerne fast ude ved siden som de gør her, men når vi begynder at ride igen skal de samles under.


    Ridning i bidløs trense: (link fjernet) - Den Begyndte jeg først at ride med efter jeg havde redet i rebgrime, og her reagere hun meget fint. Bruger ikke ret meget tøjler når jeg rider, men meget vægten og benene.

    Ridning i normal grime: (link fjernet) - fungere ligesom rebgrime, hvor jeg også har brugt lang tid på at lære hende signalerne.

    Tror hvis man skal begynde at ride bidløs, kan det tage lang tid at "lære" hesten det. Nogen forstår det meget hurtigt, mens andre skal have lang tilvænning. smiley


  • #5   3. jan 2011 Bare hvilken som helst form for bidløs, eller mener du en bitless?

  • #6   3. jan 2011 Der er bare hvor der ikke er bid i munden.....
    Er der nogle der rider dressur på højre plan?


  • #7   3. jan 2011
    Youtube er din ven.
    Du må desværre ikke starte bidløs i dressur men inde på youtube er der massere der rider bidløs og rider høje øvelser.


  • #8   3. jan 2011 Nej der ved jeg og syntes det er super ærlig...
    Kan man starte noget inden for horesmanship lige som westernridning??


  • #9   3. jan 2011 Almindelig grime
    (link fjernet)

    Soft hackamore
    (link fjernet)

    Cordeo
    (link fjernet)

    Rebgrime
    http://i772.photobucket.com/albums/yy5/DejligeTico3/Sokrates127.jpg?t=1294082706

    Rebgrime og cordeo (til cordeo-træning)
    (link fjernet)

    Sidepull
    http://i772.photobucket.com/albums/yy5/DejligeTico3/Sokratesmlir020.jpg?t=1294082947
    ^dette er dog ikke mig der rider, kan ikke lige finde et billede med mig som rytter.

    Min træning går ud på få hesten til at bære sig selv smiley
    - hvis du vil have flere (og bedre) billeder, har jeg MASSER. Dog ikke med mig som rytter, bare kig i mine fotoalbums smiley


  • Susan R
    Susan R Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 38
    #10   3. jan 2011 Hej jeg har desværre ingen billeder, men rider en travhest med et super frisk sind, hun bliver reddet med bidløs trense. Hun bliver styret med ben og stemme. Hun slapper meget mere af når hun ik har bid i munden.


Kommentér på:
Ridning med bidløs trense

Annonce