{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
444 visninger | Oprettet:

Indlæring af bak uden tøjle {{forumTopicSubject}}

Hey folks!

Jeg vil gerne have installeret et bak-gear på min hoppe, uden brug af tøjlehjælp. Jeg rider med et sidepull og træner klikkertræning (både fra jord og ryg), og har stort set ingen kontakt til tøjle. Hun er fuldt ud styrbar på denne måde, og laver fuld stop for stemme og sæde.
Hun kunne før i tiden bakke for tøjlehjælp på et almindeligt hovedtøj, men da jeg ikke længere rider for tøjle, skal der findes en ny måde..
Hun har indlært bak fra jord, men uden berøring - hun bakker når jeg bakker..

Nogle der har indlært et bak-gear på deres hest uden brug af tøjle? I så fald, vil jeg gerne høre erfaringer.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indlæring af bak uden tøjle
  • #1   15. jan 2011 jeg brugte en pisk. Jeg brugte den ikke, men bevægede den frem og tilbage( har hun dog lært fra jorden i forvejen) og brugte benene samtdig. Nu kan hun bakkes med benene og hvis jeg tager hænderne i vejret smiley men det er mest når vi træner horsemanship vi bruger det smiley

• #2   15. jan 2011 kan du ikke indlære et lydsignal... samtidig med at du bakker siger du evt bak...og så kan du prøve at stå foran hende og sige bak samtidig med at du peger på bringen.... når det er indlært kan du bruge ordet fra ryggen også... og til sidst sætte et signal på, evt begge schenkler tilbage

• #3   15. jan 2011 Jeg lagde begge ben tilbage og tryggede.
    Havde lært ham det på stemmen, sagde altid tydeligt bak, når vi bakkede fra jorden. Derefter stemme og ben tilbage, så fjerne stemmen. Virkede fint for mig.

• #4   15. jan 2011 Gentagelser er vigtigt, men igen ikke for meget kun lige et par gange til det virker, så hesten ikke bliver træt af øvelsen.

• #5   15. jan 2011 fra jorden først - og brug benene når du har lært hende den mundlige kommando

• #6   15. jan 2011 Jeg lærte min det fra jorden ved at stå foran ham, og vippe pisken hen imod hans bringe samtidig med at jeg siger "back", han kan nu bakke væk fra mig på denne måde, selv om jeg bliver stående. Fra ryggen af kan du så starte med at lave signal med benene, og bruge pisken til at føre ned foran bringen på din hest mens du giver stemmesignal. Til sidst kan du helt undlade pisken, og bare bruge dine ben og stemme smiley

• #7   15. jan 2011 Tusinde tak for svar - jeg prøver at indlære et tydeligt lydssignal, jeg siger "bak" når jeg bakker hende fra jord, men er ikke altid for konsekvent med det, og kommer ofte til kun at bruge kropssprog. Men jeg prøver.. smiley

• #8   15. jan 2011 smiley også sådan jeg fik galoppen til at virke. longe og så tænede ordet galop hver gang der kom et anspring. ved hjælp af gentagelser, lærte han at springe an ved hjælp af stemmen, så kunne han lærer det var når benene blev lagt til.

Obs det rigtig svært ikke at sige ordet når man nu har vænnet sig til at hesten gør det ved stemmen. Så hesten kunne men jeg kunne ikke holde mund hehe

Kommentér på:
Indlæring af bak uden tøjle

Annonce