{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Hjælpemidler ?? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

Jeg har en pony der har hjertet det rette sted, men ligeså snart jeg kommer på ryggen af hende, og har redet i noget tid, tager hun nogen gange hovedet op og løber. Jeg red med glidetøjler på et tidspunkt og det fungere godt, jeg kunne stoppe hende efter hun havde løbet, men da jeg tog glidetøjlerne af kunne jeg ikke stoppe hende mere. Jeg vil begynde at ride lidt med nogle hjælpe midler igen i lidt tid, men har tænkt på om jeg skal bruge glidetøjler igen eller jeg skal tage og bruge en martingal eller har i andre gode idéer?

Mvh Kate.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælpemidler ??
  • #1   19. jan 2011 en sadel og et hovedtøj og en trækker

• #2   19. jan 2011 det er ikke så nemt med en trækker, i trav?

• #3   19. jan 2011 en lonce du skal jo bare lære hesten stop signalet

• #4   19. jan 2011 hjælpetøjler er aldrig en god ide.
    jeg tror hun ikke har indlært stop signal ordentlig da hun tydeligvis ikke reagere på biddet jo. så lær hende hvad hun skal når du tar i tøjlen. istedet for bare at løse problemet uden at kende årsagen.

• #5   19. jan 2011 jamen jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lære hende stop signaler?
    - jeg har selv tilredet hende og har lært hende alt hun kan, men jeg må jo også indse at jeg ikke har tilredet hende godt nok..
    Så kunne i fortælle hvordan jeg måske skulle lære hende stop signaler?

• #6   19. jan 2011 Lyder som om hun prøver at undgå trækket i tøjlen.. Måske har hun problemer med tænderne ellers rider du hende måske forkert.. Jeg ville få tjekket tænderne og få noget undervisning..

• #7   19. jan 2011 har du bruger på EponaTV? der er det beskrevet. Men du skal stoppe hende og så tar du lidt i tøjlet ikke særlig meget bare lidt, hesten vil nu prøve at undgå presset og gør et eller andet, du holder presset indtil hesten bare gør et eller andet der tyder på den går baglæns, en vægtfordeling. det gør du indtil den har fanget at det er bag ud du vil, så kan du få den til at bakke lidt længere ad gangen. HUSK presset skal være minimalt og før tøjlen kommer der en vægtfordeling bagud. nå den kan bakke for det mindste signal ride du videre og gør nøjagtig som du gjorde da du ville bakke den. VIGTIGT hesten skal stoppe efter 4 skridt! men start altid med så lidt pres i munden som muligt så hesten lærer at reagere på små signaler og blir "blød" i munden.
    det kan sagtena tage 2 uger og der skal arbejdes konsekvent. Men så har hesten også bare lært det.

• #8   19. jan 2011 jeg har fået tjekket tænderne, og jeg får undervisning..

Men der er intet at gøre når hun først løber, og jeg ikke har glidetøjlerne på.. Hun er en nervøs pony og bliver let bange og det er tit derfor hun løber.

• #9   19. jan 2011 nå ja og få tjekket tænder (;

• #10   19. jan 2011 hestens skal altid reagere på stop signal ellers er det ikke rigtig indlært!

• #11   19. jan 2011 hestens skal altid reagere på stop signal ellers er det ikke rigtig indlært!

• #12   19. jan 2011 jamen altså hun kan jo sagtens finde ud af at stoppe og gå frem, både fra skridt og trav. Men det er jo fordi hun tager bidet mellem tænderne og løber.. det er jo ikke fordi hun ikke kan finde ud af at når jeg trækker i tøjlen skal hun stoppe. det forstår hun skam godt.

• #13   19. jan 2011 kan du stoppe hende når det er hun gør det? ellers prøv at da den inderste tøjle lidt op og ud så gir det en anden følelse i munden for hesten.

• #14   19. jan 2011 okay. men altså når hun løber, så løber hun virkelig. Og hun har stadig ikke helt kontrol over hvor hun løber, så lige pludselig drejer hun bare og jeg ryger jo rundt på ryggen af hende fordi bare drejer lige pludselig og stopper hårdt op og løber frem igen osv. så det er svært for mig at gøre noget når hun allerede er begyndt at løbe.

• #15   19. jan 2011 Hvis hun stikker af, så prøv at dreje hende ind mod barrieren.. Ros hende meget når hun så stopper..

• #16   19. jan 2011 bare prøv for tit blir de lidt overrasked og så drejer du hende ind på en volte.

• #17   19. jan 2011 hvad koster en kiropraktor Cecilia ?

• #18   19. jan 2011 en kiropraktor kan godt koste en 800 - 1000 kr. i hvertfald hende jeg havde besøg af, men det er nu alle pengene være!!! smiley

• #19   19. jan 2011 ja okay, men det er så bare det. Hvis det så ikke har noget med det at gøre. Er det så ikke også lidt at smide pengene ud af vinduet? smiley

• #20   19. jan 2011 hvis hesten tager bidet g løber, flygter den fra noget

• #21   19. jan 2011 ja okay.

• #22   19. jan 2011 Jeg tror ikke at du skal betale fuld pris hvis ikke den får nogen/fuld behandling, men de finder næsten altid en lille ting. Prøv evt at høre en kiropraktor i dit område ad smiley

Kan kun tale varmt om at få en kiropraktor ud, og i mine øjne burde alle heste tjekkes af en kiropraktor jævnligt. Min egen hest gik som syv-års fra at være fuldstændig uridelig til at være en super dejlig ridehest smiley

• #23   19. jan 2011 Har du overvejet en ny underviser?
    Tænker bare hvis hendes råd er som du siger glidetøje har ikke set hvor gammel du skriver hun er men hun er vel ret ung, hvis du selv har tilredet.

Tror du vil have rigtig meget hjælp af at få en ud med forstand på ungheste, som kan give dig nogle værktøjer du kan arbejde vider med.
    Vil som de andre siger, også sige der et problem med dit stop signal. MEn hvis hesten nu har en forkert sadel, der gør den har ondt i ryggen og derfor løber, så hjælper det jo ikke at du bruger 2-3 uger på at starte op med grundtræningen igen smiley Så frem for alle vores gode eller mindre gode råd herinde. Så få en ud og betalt for at du kan få nogle rigtige råd til dig og hesten.

Og jo før jo bedre, ikke normalt hesten skal tage bidet. Jeg ville faktisk personligt smide biddet. For lyder ikke til det er en hjælp. den bør kunne trækkes og styres i grimen og stemmen. og det skal jo så også kunne virke når du sidder på ryggen. med eller uden bid.

Som de andre siger stikker hesten af, så lav volter, og det gør du så snart den bare tænker på det. men ja tror der er et problem siden den gør det.

Held og lykke med det.

• #24   20. jan 2011 At smide biddet er fuldstændig udelukket!!
    Jeg kan ikke styre min hest med bid i munden, ergo så kan jeg da slet ikke styre den uden..

Men tak for jeres råd.. Har haft 4 forskellige undervisere.

Kommentér på:
Hjælpemidler ??

Annonce