{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Hvordan samler du din hest? {{forumTopicSubject}}

Ja! Der er spørgsmålet: Hvordan samler du din hest?

Eller: Hvordan rider du den til biddet?

Jeg er nemlig ved at træne en vallak på 9 år, som er temmelig ivrig, og som skal lære en masse grundridning. Og han er vildt svær at ride til biddet! Har prøvet de par metoder jeg kender, men hvis du kan beskrive hvordan du gør, så vil jeg meget gerne vide det smiley

På forhånd tak for din hjælp!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan samler du din hest?
  • #1   5. jun 2006 jeg rider godt fremad, og har et godt tag i den udvendige, så ta og gir jeg i den indvendige..

  • #2   5. jun 2006 det er lidt sværet af forklare. men en mde du kan prøve.

    stil den sådan fra side til side, så den søger nedad. så når den har fået noget ballance og kan det, finder den ud af at det egentlig er mest behageligt for den at gå sådan. så skal den bare lære at runde i nakken.

    meget ring forklraet. men er ikke får hård til at forklare sådan noget.


  • #3   5. jun 2006 hej.. jeg rider en lille smule frem.. så bruger jeg mine ben for at aktivere bøjemuskelen, sædet for frembrift og så er det finger arbejde ikke for store bevægelser..

  • #4   5. jun 2006 men ja. sør for at have den godt frem ad, uden den løber.

  • #5   5. jun 2006 men husk at brug sædet.

  • #6   5. jun 2006 Rider godt fremad , klemmer godt ind med lår og knæ , og tager lidt i den indvendige.

  • #7   5. jun 2006 Jeg bruger rent ud sagt mine ben . Sætter mig godt i sadeln. Sider tungt. Gir efter på indvendige smiley

  • #8   5. jun 2006 For det første skal du huske på at det skal komme bagfra;D Jeg samler min ved at lave en masse halve parader på ham i alle gangarter.. På den måde får de gradvist en bedere gang, en bedere samling, et bedere afskub og bedere bagbens auktion. og den kommer også til at virke størrere fortil og derved mere "her kommer jeg" agtig, hvis du forstår.. Men væben dig med tålmodighed, for det kan godt tage noget tid, men det kommer tilsids;D
    Og hvis din hest skal lære at gå ned, så lad den gå ned og frem. ligeså snart den bare søger lidt ned, så giv efter og ros den.. husk på hele tiden at støtte godt op på udvendige. og når den begynder at gå der nede, så husk at støtte den på tøjlen og ride fremad. når den er ved at være stabil i det, kan du begynde at samle sig mere og mere.. held og lykke med træningen og jeg håber du kan bruge mine råd;D


  • #9   5. jun 2006 øhm, bøjer den.. fx, til venstre og lige så meget som du har fat i tøjlen, lige så meget driver du med venstre ben hvis du forstår.. og så vent til den slipper og så til den anden side også.. og så en masse ros når den slipper...

    Sådan red jeg min og nu går hun ned ad sig selv.. (:
    held og lykke med ham... ;D


  • #10   5. jun 2006 Jeg gør det samme som **TEAM DRESSAGE<3**D

  • #11   5. jun 2006 Tjo. Jeg rider godt med sædet, holder udvendig tøjle stabil og har mine bed ved, samtidig jeg givet efter på indvendig tøjle. Derudover laver jeg meget arbejde hvor jeg bøjer hesten til indvendig og udvendig + en masse volter.

  • #12   5. jun 2006 Janni: Hesten skal da ikek gå på forparten, det hele skal komme bagfra , gennem hele overlinijen.

  • #13   5. jun 2006 ** TEAM DRESSAGE smiley ** D : Skulle lige til og skrive det samme :B hehe . sys os det lød lidt underligt ;D hehe


  • #14   6. jun 2006 ligger benene godt til, støtter op på udvendige, og tar og slipper engang imellem i indvendige :]

  • #15   6. jun 2006 hejsa.. hvis din hest er meget ivrig.. og ikke kan slappe af.. så få lavet en masse overgange, så han kommer til at vente på dig.. og lave en masse halvparadere ( anholdning for schenkel og tøjler ) det skal føles som om at hesten "venter" lige et sek.. samtidig med at den er igang.. men det tager noget tid at lære en ny hest hvad det vil sige med halvparadere... men når den efterhånden ved hvad det vil sige, vil den også begynde at slappe af..

    du kan også lave en masse hele paradere... forskellige steder på banen/ridehallen.. det for nemlig også hesten bremset lidt..

    når jeg så bøjer mine heste af.. så sørger jeg for at holde fremad driften.. støtter jeg hesten op på udvendige tøjle.. og bøjer hesten af for indvendige ben og tøjle.. og sørger for at runde den, og ligge den dybt.. det kan godt være lidt svært at ride en hest dybt.. men så er trikken at gå ned i skridt og få den til at ligge dybt i skridten, også fortsætte i trav... og til sidst galop.. ellers så laver jeg også en masse kontraversadere / versadere, for at få hesten løsnet op..

    laver også ind imellem versadere ind på en volte, gør det dog ikke ret meget da mine heste så forbinder volter med en sidebevægelse hehe.. deter jo ikke lige meningen..;)

    men i hvertfald er trikken at have en masse tålmodighed... evt skal du også longere ham, så han vender sig til at gå bøjet..;) så kommer det stille og rolig i ridningen..


Kommentér på:
Hvordan samler du din hest?

Annonce