{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kun mig der syns det er synd?
  • #1   28. mar 2011 Har godt set den før. Jeg er helt enig med dig... smiley

• #2   28. mar 2011 Anita. Sorry jeg ikke følger med smiley

Cecilie. Ved ike lige hvad han tænker på

• #3   28. mar 2011 Christina
    Det er da synd alligevel..

• #4   28. mar 2011 jeg ville heller ikke vælge den metode, men på den anden side så står der også at de har prøvet alt andet - og det er jo ikke særlig længe det drejer sig om

• #6   28. mar 2011 Hvorfor gør de det?

• #7   28. mar 2011 M&M: det har ikke lykkedes dem at finde en metode der kunne få den til at stoppe med at bukke - derfor valgte de denne her

• #8   28. mar 2011 så kan man igen diskutere om der så er noget galt med ponyens ryg, om de er gået for hurtigt frem med tilridningen eller om den bare ikke har ville acceptere at have rytter på...

• #9   28. mar 2011 ej hvor synd!!

• #10   28. mar 2011 det er forfærdeligt at se på!

• #12   28. mar 2011 Jeg ved ikke hvad man skal sige. Er direkte målløs, og hvis man så ser videre, så er der et afsnit, hvor han i stedet for at 'klikke med tungen' til en skræmte hest, for at få den frem ad, tag den sort pisk tingeste, og slår den i røven. Syns bestemt ikke det er en metode overhoved der skal bruges!! Hesten bliver jo udsat for noget jeg kalder mishandling

• #13   28. mar 2011 Det er en video der har været oppe mange gange, som andre også skriver smiley

Men hesten har været opgivet af andre trænere og hun ville, så vidt jeg forstå lade den aflive, hvis han ikke kunne "redde" den...

Det han gør er at psykisk nedbryde den, så den tilsidst bare overgiver sig helt og holdent og bare adlyder..

Om det så er noget man vil stå inde for tja, det er en absolut sidste udvej, så om man nedbryde hesten eller lade den dø, det er jo så det valg man må tage..

Fysisk så er det jo ikke så meget at komme efter der, den tager såmænd ikke skade af det...

• #15   28. mar 2011 Det der er synd, er at det er psyisk mishandling. Han knækker jo hesten, og jeg mener der burde ha været en anden vej, end at tvinge den til at trave rundt på 3 ben. Men alle har sin meninger smiley

• #17   28. mar 2011 MEget enig med christina&lady og MLC.

• #18   28. mar 2011 Ja der er så tale om 3-4 minutter i videoen, men der står faktisk allerførst, at det fulde program varer 2 timer.

Personligt mener jeg, det er fuldstændig misfortolket, at man skal nedbryde et dyr, fordi den ikke vil, osm vi vil. Man skulle i stedet finde årsagen til problemet.

• #19   28. mar 2011 Enig med MiThos's om at man i stedet skulle finde årsagen..

• vibe a
    vibe a Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65
    #22   28. mar 2011 jeg tror ikke lige Monty Roberts ville vælge den metode, da det var den han så hans far gøre ved sine heste når de skulle rides til og "knækkes", hvorefter han bestemte sig for at gøre det anderledes..

• #24   28. mar 2011 Det er slet ikke iorden. Men det er jo samme princip som med indspændingstøjler, der tvinger man jo også hovedet ned, og glidetøjler.

Jeg tror simpelthen ikke på at man ikke har kunnet finde en anden måde. Som de andre siger, der er ALTID en grund til det hesten gør, i det her tilfælde bukker hesten og så må man jo så sætte sig ned og finde ud af HVORFOR hesten bukker.

Synes i så også det er okay at binde hoppers bagben fast til forbenene med lænker, så de ikke sparke ud mod hingsten der bedækker den?

• #25   28. mar 2011 Må indrømme at jeg overhovedet ikke synes det er i orden og jeg er forbløffet over, så mange der synes det er ok...

Skal man så spænde et barn, der har svært ved at koncenterer sig fast til en stol, for så kan de da lære det.

Hvis jeg havde set det der med mine egne øjne var jeg simpelthen flippet skråt og havde givet manden en overhaling uden lige og befriet den stakkels hest. Den kan da også komme virke galt afsted, hvis den nu fx falder.

• #26   28. mar 2011 Seriøst prøv lige at se de andre videoer han har lagt op. Han er da en ondskabsfuld mand, hvis man spørger mig. http://www.youtube.com/watch?v=O_kbBHAiOdA&feature=mfu_in_order&list=UL

• #27   28. mar 2011 Hold da op...

Nu har jeg sidder og kigget filmene igennem og jeg mener ikke og kunne se nogle form for forbedring fra første afsnit (1) til sidste afsnit (4)
    Da hesten ingen mulighed har for at bevæge sig, andet ind i en meget lille rundpen. Har den heller ikke mulighed for at kunne udstykke sig naturligt til de ting der foregår omkring den..
    Dette er en træning metode, som jeg har hørt nogle påtale før..
    Jeg mener personligt ikke at dette er til noget gavn, måske på nuværende tidspunkt da hesten lære at det er en straf i sig selv og bukke nakken, men længere ud i fremtiden, kan hesten få vanskelige problemer både fysisk og psykisk...

Det var aldrig en metode jeg selv ville ty til, da jeg syntes det er en misforstået ting at skulle knække sin hest.....

• #28   28. mar 2011 Jo er da synd og der findes mange bedre måder at gøre det på, men vil da mene jeg har set MEGET værre ting end det der. I mine øjne er det bare ENDNU en uvidende person, der ikke ved hvordan man skal træne en hest på en ordenlig måde.

• #29   28. mar 2011 Er forarget over hvor mange der synes det er okay...! smiley

• #30   28. mar 2011 Magen til amatør skal man lede længe efter...

(eller skal man egentlig det????)

• #31   28. mar 2011 er HELT enig..! stakkels hest siger jeg bare..! :C

• #32   28. mar 2011 Ang det om den hellere skulle hen til mr. amatør eller til slagtning er nok et mere etisk problem.

Træningen er psykisk hårdt for den. Hvis hesten absolut nægter at have noget på ryggen eller efter sig eller hvad der nu ellers får den til at bukke, så tror jeg at jeg ville sige "ok lille hest, så laver vi sgu bare noget andet som du også godt kan lide eller ikke gør ondt på dig.. Eller også sælger jeg dig hvis jeg absolut vil ride". Mr. amatør ville jeg nu ikke sende den hen til.

• #33   28. mar 2011 Ærlig talt.. Jeg havde aflivet hesten før den skulle udsættes for det der.. Man skal ikke holde dyr i live for enhver pris og jeg har mødt knækkede heste og det er ikke et kønt syn. Stakkels små kræ som er helt slukkede i øjnene, fordi de er blevet "cowboy redet" som jeg kalder det. Nej hellere død end det!

• #34   28. mar 2011 Jeg kan ikke se hvordan det skulle løse problemet.... der er jo altid en grund til at hesten bukker - måske han sku kigge på det i stedet...

Jeg får det sgu dårligt af at se på det - også selvom hesten ikke lider nogen overlast - det er jo tydeligt ubehageligt for den!

• #35   28. mar 2011 det kan jo altid diskuteres, det bliver også gjort i hesteviskeren, men jeg syntes ikke det ser særligt rar ud (:

• #36   28. mar 2011 BlackPearlBeauty .
    Tjah, jeg havde foretrukket slagteren så, det havde efter min overbevisning været mere ansvarsbevist som hesteejer. Men en hest skal måske rides på for hver en pris??

• #37   28. mar 2011 BlackPearlBeauty .
    En hest har slet ikke jerne-kapacitet til at beslutte sig for at have en unode, der er en årsag til dens reaktionsmønster og husk, fejlen ligger ALTID hos menneskene, fordi den er bestemt ikke født med dette problem.

• #38   28. mar 2011 BlackPearlBeauty .

Jeg tror ikke der er nogen tvivl om det er psykisk hårdt for hesten at befinde sig i denne situation..

Den bliver frarøvet sin mulighed for flugt OG nu også den anden mulighed, nemlig at reagere ved at bukke...
    Den bliver tvunget til at samarbejde da den ikke har noget valg, den viser jo ikke selv nogen som helst vilje til at ville samarbejde, eller ihvertfald ikke med ham, kan ikke sige noget med en anden træner, da dette jo er en umulighed, men tror vidst sågar den er blevet opgivet af andre også...

Normalt vil en hest jo gerne samarbejde, synes også det er svært at udtale sig mere om sagen. da man jo slet ikke kender forhistorien ordentligt, hvilke andre trænere hun har prøvet osv...

Det er jo lidt det samme med Join up, der ser hestene jo heller ikke nervøse ud, men der kan presser man jo også dem lidt på psyken, nogen vil endda sige meget smiley

• #39   28. mar 2011 BlackPearlBeauty .
    Det gør du ikke nej, du konstaterer bare, at den har en unode, og jeg konstaterer så bare, at det kan den slet ikke tænke til at have.

• #41   29. mar 2011 Alle har deres meninger. Jeg syns bare ikke det er i orden! Så heller den var lanede i køledisken.

• #43   29. mar 2011 Den hest der skal i trailer, den må da være forvirret... den får et temmelig brutalt signal til at gå frem ad, den tar 1½ skridt og får så et temmelig brutalt signal til at stoppe eller eller gå baglæns.. Da han har gjort det to gange, stejler hesten ved signalet til at gå frem, det ville jeg nok også gøre, for jeg ved jo ikke hvad jeg skal gøre mere, for går jeg frem bliver jeg straffet for det........

• #44   29. mar 2011 BlackPearlBeauty:

Det synes jeg er et dårligt argument. Bare fordi naboens børn stjæler er det ikke ok at gøre det selv. Jeg synes at enhver rytter bør kigge på sig selv og på andre og jeg mener at det er utroligt vigtigt at vi er kritiske, når vi vælger træningsmetoder. Hvis vi ikke er kritiske, hvordan skal vi så nogensinde blive bedre?
    Hvis Monty begyndte at bukke, ville du så binde hans ben fast og slå ham?

En ting kan jeg dog garantere dig, med fare for at lyde hellig, så pejer der i hvert fald ikke 3 fingre mod mig. Jeg er på ingen måde fejlfri, og jeg laver dumme ting, men jeg gør hvad jeg kan for at lære og blive klogere og sørge for at min hest har det så godt, som det står i min magt.
    For min filosofi er mennesker valgte at bringe vores heste i verden og så er det sørme også menneskers ansvar at tage sig af dem, så godt som man overhovedet kan. De har ikke et valg, det har vi! Og at binde en hest og slå den tror jeg simpelthen ikke på bærer noget godt med sig.

• #45   29. mar 2011 Emma&Freja: Det kan da godt være at dressuren handler om at holde hovedet nede, men det betyder da ikke at den skal tvinges til det? Jeg giver da ret i at det er noget ged at lære den at holde hovedet oppe ellers gør det ondt. Men stadigvæk er det ren og skær tvang at bruge indspændning og glidetøjler, men hvis det har et formål, så er det okay at bruge tvang eller hvad?(:

• #46   29. mar 2011 Jeg må erklære mig enig med BlackPearlBeauty dyremishandling er det ikke...

Om det er den rette træningsplan for den hest??
    Mon ikke man kunne finde noget der var en smule mere bekvemt for den lille prulle...

En hest har jo normalt en mulighed for at flygte i et ridehus, ihvertfald i så langt som de nu kan..
    Jeg er ikke fan af roundpen, da hesten jo netop ikke kan sige fra, der kan du jo også blive ved med at presse hesten på psyken til den samarbejder...
    Tja, den har jo heller ikke så¨meget valg, da den ikke kan blive ved med at løbe i en uendelighed..
    Jeg kan sagtens se dens funktion, men ja...

Nogen gange kan det absolut være nødvendigt at presse en hest på psyken, ellers kommer du jo ingen steder, misforstå mig nu ikke!!!
    Der er bare forskel på at presse til den knække og arbejder under tvang eller presse og bede om samarbejde.. Ja grænsen kan være hårfin og svær at betræde smiley Har selv haft svært ved det, det er jeg såmænd ikke bange for at indrømme, min hest har da selv sagt fra og løbet væk fra mig i ridehuset og så har jeg stået der og følt som verdens dårligste hesteejer, hvis jeg har presset for hårdt på...

Det er synes jeg taler sit tydelig sprog.. Nej hesten kan ikke sige "Nej nu bliver det altså for meget, send mig venligst til psykolog, for ellers græder jeg", men den kan sagtens vælge fra, hvis man giver den chancen..
    Det er sker sjældent nu at min løber væk nu, da jeg er mere obs på hans signaler og lærer stadig mere...
    Meeen der sker dælme stadig masser af fejl, om han er klar til sofaen hos psykologen? Tja only he knows smiley

• #47   29. mar 2011 Så groft sagt, I synes det er helt ok at binde en hest og derefter slå den hårdt, hvis den ikke makker ret?

• #48   29. mar 2011 Jeg mener, at den der hest vil være dybt traumatiseret efter sådan en omgang og at det vil kræve lang tid at få den til at stole bare lidt på mennesker igen.
    Hvis jeg gjorde det der ved min hest ville han sgu være bange for mig i mange måneder indtil jeg havde havde tigget og bedt ham om at få tillid til mig igen.
    Min venindes hest er blevet tilredet i sydamerika, ved brug af noget de samme metoder og på trods af at det er 4 år siden at han blev impoteret til Europa og han har været hos min veninde i et år, så er han stadig hunderæd for alt der ligner en pisk.
    Den slags synes jeg bare ikke man kan byde en hest. For min venindes hest trænger helt 100 til en gang hestepsykolog, hvis den slags da fandtes smiley

Husk på at heste ikke bare lige glemmer...

• #49   29. mar 2011 Signe B

He he der kan være der er et marked for den slags smiley
    Ja uden tvivl om at det, som jeg også har skrevet, er noget der virkelig er hårdt for dem psykisk...

Det er bestemt heller ikke noget jeg selv ville kaste mig ud i smiley

Det er jo også det, de har såmænd ikke brug for tillid, de har brug for lydighed og det får det... En hest der der er 100% lydig og som gør alt hvad du siger uden spørgsmål ikke fordi den har lyst, men fordi den skal...

Det er jo hurtigere at knække en hest end det er at bygge bånd og tillid, ihvertfald i nogle tilfælde,...

• #50   29. mar 2011 Jamen min venindes hest er også hamrende velopdragen. Faktisk har jeg aldrig mødt så velopdragen en hest før. Til gengæld var han 100 % slukket indeni, da min veninde fik ham. Hun kunne lige så godt have haft en robothest, for den gjorde kun ting fordi den vidste at det ville have grimme koncekvenser, hvis den ikke gjorde det.
    Og nu er den efter 1 års arbejde endelig ved at komme bare lidt ud af sin skal og vise lidt personlighed.
    Og det synes jeg ærlig talt er tragisk.. at han efter så lang tid stadig har dybe dybe ar på sjælen. Hvem vil byde et andet levende væsen det?

• #51   29. mar 2011 BlackPearlBeauty .

Nej han er sikkert dybt professionel, men ud fra hvad jeg ser, synes jeg det er arbejde som kun en amatør i hesteverdenen ville gøre.
    Og at det er MINE meninger og påstande jeg kommer med er jeg da udemærket klar over - det er vel meningen at man skal det i en debat.
    Og jo, jeg vil sagtens mene at alternativet til en uridelig hest var at sælge - ikke alle har hest for at sidde på den.

Kommentér på:
Kun mig der syns det er synd?

Annonce