{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Min traver kan ikke slappe af i trav.. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har en traver og har gået travløb men det er ved at være mange år siden nu, men når jeg så traver på ham bliver han HELT ustyrlig og løber godt til.
Jeg kan side der med skræk for at vi vælter og sådan noget.
HVORDAN SKAL JEG FÅ HAM TIL AT SLAPPE AF I TRAV?
Hjælp søde HG..!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min traver kan ikke slappe af i trav..
  • #1   18. apr 2011 Det er jo klart.. Han er vant til at være på, efter travbanen.. og det kan godt være svært at pille fra dem igen.. Fordi de jo er trænet til det..

    Men hvorlænge har du haft ham? hvordan træner du ham i det daglige?


  • #2   18. apr 2011 Træn tempoovergange mens du løber siden af Ham. Brug også din stemme :-).

  • #3   18. apr 2011 i 2 uger og 1 dag smiley
    Altså når jeg løber ved siden af ham og stopper, så stopper han også..
    Jeg rider ham hver til hver anden dag i skridt og trav hvor jeg virklig PRØVER at få ham til at slappe af men ved bare ikke hvordan.
    Jeg sidder og siger "rooooolig" til ham med en afslappet stemme.. smiley


  • #4   18. apr 2011 Jeg rider 20-meter volter på mine, og rider dem på en ganske alm. ridebane til den har lært at slappe af. Måske du skulle få den tjekket af en kiropraktor. Det er langt fra alle travere der "løber" når man traver dem på en ridebane. Så få den tjekket, og ellers er det bare tålmodighed og en masse overgange, og ros. smiley

  • #5   18. apr 2011 Altså jeg ville nok stoppe ham helt op når han kører helt op i det høje gear. Så han lærer at han intet får ud af at løbe så vildt :).

    Traver han alttid så stærkt¨?
    hvad med Galop?



  • #6   18. apr 2011 Hmm. Når du sidder på ham så hver gang hna begynder at løbe stærkt læner du dig frem og trækker i tøjlen. Og lige det han reagere på dit træk, ved at sætte tempoet ned giver du slip i tøjlerne og roser. Og bliv sådan ved mange gange indtil han har forstået det. Det kan du også gøre fra jorden :-).

  • #7   18. apr 2011 Han skal ikke tjekkes!
    Han fejler intet med ryk eller noget.!
    Det en en vane jeg skal skille ham af med og skal have nogle råd!


  • #8   18. apr 2011 jeg har også redet en traver hoppe der havde gået rigtig mange løb. i starten var hun også helt ustyrlig i trav. hun reagerede dårligt på sæde og ben, så jeg brugte min stemme rigtig meget. i starten longerede jeg hende i trav for at vænne hende til mine signaler via stemmen. stille og roligt begyndte jeg at ride hende med en masse overgange (også via stemmen) og tilsidst endte det med at jeg kunne ride rundt i skoven kun i rebgrime smiley
    held og lykke smiley


  • #9   18. apr 2011 Træner du en masse overgange på ham? Det kan være meget svært at træne sådan noget væk.. Og når du ikke har haft ham i længere tid, handler det jo om tålmodighed og give hesten tid, til at lære at slappe af, hvis det overhovedet kan fjernes.. Hans løberi stopper ikke sådan lige med det samme.. Har han også travlt når du skridter på ham, eller er det kun når du vil sætte ham i trav?

  • #10   18. apr 2011 Bakkegaarden- Ikke i starten men så når vi kommer over på langsiden så begynder han..
    Har ikke begivet mig ud i galop endnu får skal ud på vores store mark så skal han galoper der ude.
    'Men vil lige prøve det dig og LH siger.
    Men hva hvis det ikke hjælper?


  • #11   18. apr 2011 Damgård- Det er kun på langsiden i trav der skal gasses op.


  • #12   18. apr 2011 Det burde det gerne? Jeg gjorde det på min, og vi red rundt OVERALT i kun grime og tøjler tilsidst i alle gangarter :-).
    Eller så spørg Anne Forsberg :-). Det var hende jeg havde ud og lærte mig det :-).


  • #13   18. apr 2011 Ja for det har jeg gjort med min Traver, dog i galoppen da hun også havde en hurtig tempo. Hun forstod hurtig, hun måtte sænke farten hvis hun ville galopere. smiley

    Så håber du har held med det...
    Det må næsten virke, det tager bare sin tid smiley
    Ellers er der du meget velkommen til at kontakte mig smiley


  • #14   18. apr 2011 Nej.. man skal da endelig ikke begynde at læne sig fremover.. det for jo netop hesten til at løbe endnu stærkere... :S Og hesten skal lære at "bremse" for benene og ikke træk i tøjlen... Er træk i tøjlen ikke = med at løbe stærkt for en travhest.. ?? det ville jo aldrig fungere... og trådestarters arme, vil ende med at blive lange.. hesten er jo stærkere end hende...

    nej trådestarter, du skal ikke begynde at trække i tøjlerne.. du skal lære den at slappe af via temposkift, og lave en hulens masse overgange.. Start med en masse skridt arbejde, hvor du lære den at reagere for dine ben.. og lære den at bremse op, for dit sæde og schenkler, det er vigtigt det ikke er noget der går stærkt når du træner.. den skal bare lære at det ikke skal gå stærkt alting.. Når den så begynder at slappe af i skridten, kan du så prøve at trave måske bare lige et par meter, også ned i skridt igen, og få ro på den.. og ikke noget med at trave før den er hel rolig.. så prøver du igen.. sådan fortsætter du indtil du kan ride hele banen rundt.. smiley Det kræver MASSER af arbejde at skole en travhest om.. Hvilket ikke er en let opgave efter min mening..


  • #15   18. apr 2011 Self reagere Traver anderledes ved træk i tøjlen..
    Min skal jeg rører ganske lidt og hun sænker farten.
    andre sætter farten op


  • #16   18. apr 2011 Sådan var det også med min hun sank og farten ligeså snart jeg tog i tøjlen (-;.
    Men det var det jeg fik afvide af Anne Forsberg, og det Hjalp! :-).


  • #17   18. apr 2011 Han er meget følsom hvis man ligger ben bare lidt til..
    Men vil gerne prøve det med at skridte og så stave og så skridte. ovs...

    Tror i det vil hjælpe hvis jeg løber ved siden af, altså sådan hvor jeg går og så løber laaaaaangsomt og så han ogsdå gør det og så går igen ovs???


  • #18   18. apr 2011 Til LH

    Man skal bestemt IKKE læne sig frem på en travhest. når man rider monte på dem eller når man træner en traver i dagligdagen inden løb, så galoptræner man( hvor man galoper eller traver mens man bøjler sig frem over.

    Så lad lige være hvis du ikke vil køre hesten yderliger op!


  • #19   18. apr 2011 Ja ellers få en til at longere jer :-).

    Det hjalp jo på min hest (-;.


  • #20   18. apr 2011 super TAAAARK ALLE smiley

  • #21   18. apr 2011 Jeg ved ikke hvem hende anne er.. Men i mine øjne er det MEGET forkert at læne sig fremover på en hest, som skal lære at slappe af.. Du giver heller ikke et korrekt stop signal, fordi du læner dig fremover.. man kan nemmere indvirke på hesten når man sidder ordenligt i sadlen, og bruger vægten til at bremse med.. Og træk i tøjlen er heller ikke ligefrem løsningen.. det kan hurtigt blive noget af en slåskamp med hesten..

  • #22   18. apr 2011 Når du læner dig forover ligger du vægten på hestens forpart og samtidige trækker du let i tøjlen, og det gør hesten sænker farten. I hvertfald for min hest.

    Anne Forsberg også kendt som Anne med guld hestene.


  • #23   30. apr 2011 Husk det er dig der bestemmer farten! Det kan godt være du sidder anspændt og med stramme tøjler. Prøv at slappe af når du starter i trav, og så snart hesten løber lidt over det tempo du vil have så stands den helt op! (: Og lav evt nogle små volter osv. :b Men det er jo også svært når hesten har været trænet til travløb. Men bliv ved! Og tro på det! Den skal nok lære det! (:

Kommentér på:
Min traver kan ikke slappe af i trav..

Annonce