{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

Ridning i grime? {{forumTopicSubject}}

Når, god eftermiddag HG'er. ;D

Nu er det jo at jeg har part på den skønneste 20 årig hoppe, ved navn Mondi, som virkelig bare betyder alt for mig.
Men jeg har altid gerne ville være sådan en der går op i HMS, og bidløs ridning, og Mondi har altid været redet med bid, hele hendes liv.

Nu er hun jo også oppe i årene, så jeg er lidt usikker om det ville være svært at få hende til at blive vænnet til at ride uden bid?
I dag har jeg en masse tid til at hygge med ponyen, da jeg lige har fået stor bede dags ferie for en time siden, og ikke har andre aftaler.
Så jeg tænkte, at jeg kunne tage ind i ridehuset, med hende i grime, en som er dejlig blød men rigtig god, en jeg købte i Horze for en måned siden, til hendes fødselsdag.
Tricks går da ret godt, så det havde jeg tænkt at ville træne lidt der inde, da man kan lukke ud til, så hun kan være fri der inde altså på en sikker måde. smiley

Men så er det, jeg tænkte, hvorfor kan jeg ikke lige så godt også prøve at tage en runde i skridt til sidst, kun i grime? I stedet for at vi aaaaltid rider dressur med bid, og det bliver kedeligt i længden.

Jeg vil ikke starte en debat, om bidløs og alt det det, bare spørge enkelt om i har nogle gode tips, til at få en bid vænnet hest, til at falde til ro med kun at blive redet i grime?
Er der noget jeg skal huske på når jeg gør det?

På forhånd, tak. smiley - og god ferie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning i grime?
  • #1   19. maj 2011 selv, ville hun så blive styret med en traktorv, som de fleste gør med grime.

  • #2   19. maj 2011 Ville du ride i grime hele timen eller kun når du skridter af? smiley
    Og du kan altid sætte tøjler på grimen, det er lidt bedre at ride med smiley


  • #3   19. maj 2011 hvis du sætter grimen rigtig på, kan hun sgatens rides med grime da hun nok reagere på de fleste signaler da hun også er ældre:)

    men det er nok nemest første gang at havde ridehuset for dig selv da det gør den roligere.

    spørg endelig


  • #4   19. maj 2011 sagtens! Bare husk at starte i det små så skal hun nok forstå dig smiley

  • #5   19. maj 2011 Kun når jeg skridter af, har nemlig tænkt bare at træne nogle tricks i starten, også til sidst prøve at ride i grime. :))
    Og det med tøjler, kan godt være er en bedre ide, end traktorv, det vil jeg lige kigge på når jeg tager der ud til gården.(;

    Ridehuset er altid tomt her om foråret, da alle rider udenfor, så derfor havde jeg tænkt at ride derinde, også fordi den er lukket til, hvilke udendørs banen ikke er. smiley
    Men er der andre ting jeg lige skal tænke over, for at kunne få hende til at blive vant til det hurtigt, og gøre det på en rigtig måde?((:



  • #6   19. maj 2011 okay smiley

  • #7   19. maj 2011 det tager den tid det tager smiley men det kan godt være hun ryster lidt på hoved i starten. Det gjorde min basse smiley

  • #8   19. maj 2011 Det er vigtigt, at sikre sig, at den er styrbar i grime. Man kan derfor lave nogle øvelser fra jorden, så man får afprøvet det samt får trænet hesten i de nye og meget små signaler, der skal styre den.
    Vi træner alle vores Mustang i grime, selv vores avlshingst rides i grime og det på trods af, at der på marken ved siden af, kan gå hopper, der jo kan vise lidt interesse for en flot fyr.


  • #9   19. maj 2011 Vil ikke tro der vil være noget problem at ride den i grime, men jeg ville hvis jeg var dig spørge ejeren først (du skriver kun at det er en part, er det helpart eller rider du den kun indimellem?), så ved h*n at du rider uden bid og kan så ikke komme efter dig hvis h*n skulle være i mod det... Jeg er ikke selv nogen "bidløser", men havde nogle af vores parter spurt om de måtte ride i kun grime på banen (har inget ridehus) havde de selvfølgelig fået lov på de heste der ikke er "dumme" (hvilket ingen af dem er, de går jo i terapiridning).... Men havde de gået derhen og redet i grime uden at spørre så ville jeg nok blive lidt sur, for der er jo større risiko for at der sker noget de første gange, og som hesteejer har man også lidt ansvar for sin(e) part(er) jo smiley
    lige lidt langt herfra...
    -TR


  • #10   19. maj 2011 Min halvpart red med bid indtil hun blev 18, og har siden været 100% Bidløs.
    Så det vil jeg sagtens mene du kan smiley


Kommentér på:
Ridning i grime?

Annonce