{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Genoptræning-slappe af.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg er påbegyndt genoptræning af cassiopeia efter ca 3 måneders pause.(ingen skade)

Og vi skridter og skridter.. men hun kan simpelthen ikke slappe af.. hun er ikke vild på nogen måde overhovedet.. det kan bare ikke gå hurtigt nok.. hun gejler sig selv op uden nogen grund.. da jeg intet forlanger af hende..
Igår skridtede vi i 30 min ca.. og hun skummede og svedte.. hun er utrolig glad og på igen måde utryg eller bange.. lidt svært at forklare..
men har ikke noget tips til hvordan man kan få hende til at slappe af .. halveparader virker ikke specielt, jo lidt på hendes tempo.. men ikke oppe i hovedet ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genoptræning-slappe af..
  • #1   15. jun 2011 Da jeg genoptrænde min part, var han også meeega hyper, fordi han endelig kunne få lov til at lave noget. Det hjalp at "aktivere hans hovede" - jeg lavede en masse (MASSE!) volter, hele tiden faktisk. Det fik ham til at tænke lidt, så han ikke kørte sig selv op som når vi bare skridtede rundt på hovslaget hele tiden.. tror faktisk også jeg lagde nogle bomme ud, bare enkelt vis, som vi skridtede over.
    Ved ikke om det er noget der kan hjælpe på din hest, men det hjalp på min, da han fik noget at tænke på! smiley

• #2   15. jun 2011 jeg er også i gang med genoptræningen af min hest, vi laver en masse temposkift, en masse volter som Pernille skriver, bliv ved med de halve parader, det skal nok virke på et tidspunkt smiley

• #3   15. jun 2011 Tror at jeg vil prøve bommene.. Og volter har jeg aldrig lavet så meget som de sidste 4 dage smiley Haha.. Hun er ultra springhest og er altid i højeste gear.. Meeeen sommetider for meget smiley hendes kondi er jo slet ikke til det fis ligenu smiley

• #4   15. jun 2011 hvad med at prøve og longere hende og lade hende krudte af inden du sætter dig op? smiley

• #5   15. jun 2011 Tror ikke helt at du forstår problemet smiley Det er også svært at forklare.. hun er ikke vild eller har brug for at krudte af osv.. hun er bare generelt meget 'tændt' eller 'varm' oppe i hovedet smiley Hun skal bare ned og slappe helt af.. kan longere hende eller træne hende en hel dag utrolig utrolig hårdt ! Hun vil stadig være 'tændt' efter flere timeres træning smiley

• #6   15. jun 2011 når, på den måde, min fejl smiley
    havde en hoppe der var meget tændt også, der lavede vi halve parader, volter og temposkift så de tænker på noget andet smiley

Kommentér på:
Genoptræning-slappe af..

Annonce