Ridning i skoven giver resultat på ridenbanen! {{forumTopicSubject}}
Raffiness har været skadet, og derfor har vi taget det stille og roligt med genoptræningen.
Vi har startet med at skridte længere og længere i 1,5 månedstid for derefter at putte mere og mere trav og galop ind i det. Dette har vi så også gjort 2 måneders tid nu.
Alt sammen har foregået i skoven, men selvom vi var på "skovtur" har jeg stadig samlet hende ind, og arbejdet med hende.
Vi har redet op og ned af små bakker (i skridt selvfølgelig) og så travet og galoperet på de mere lige strækninger. Kan godt mærke det har været god træning for hele Raffi's krop, og selvom der går flere måneder inden hun er tilbage i sin "topform" synes jeg alligevel hun begynder at se mere og mere fornuftig ud.
I går skulle vi så liiige ud på rideskolen og ride igen, for første gang efter alt denne genoptræning, som vi jo har taget i skoven.
Og det forbavsede mig virkeligt da vi kom ordenligt i gang! For det første er alle hendes grundgangarter komplet anderledes! Hun tager meget længere skridt, i alle gangarterne, og "danser" ligesom lidt mere i traven, ja var nærmest flyvende! Hun venter meget mere på mig nu, kan lave min halve parader meget meget følsomt og alligevel reagerer hun promte! Hun følger mit blik (hvilket tvang mig til at ride, istedet for at glo i de dumme spejle hele tiden!) og er virkelig samarbejdsvillig! For sjovs skyld begyndte vi at arbejde på lidt nye dressurøvelser og igen blev jeg meget meget forbavset!
Skridtpiroette lavede hun næsten perfekt på hendes gode side, og ligeså med galoppiroetten!
Det var virkelig en hel fantastisk "YES" følelse bagefter, og jeg var bare helt oppe at køre resten af dagen.
Jeg ved ikke om det var de mange timer i skoven der har gjort det, eller om hun bare var glad for at få lov til at komme i gang igen. Men jeg er ikke i tvivl om, at når vi først begynder at komme "rigtigt" til at ride igen, vil jeg bestemt ikke lægge skovridningen på hylden, for hos mig giver det en langt gladere, stærkere og tilfreds hest!
maj 2008
Følger: 90 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 188 Svar: 816
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Skoven giver vældig "godt" hvis man har en hest der kan koncentere sig og vil lave skoven om til dressur
Sanne skrev en glimerende blog om det for leden;
(link fjernet)
maj 2008
Men alene det at hun sænker farten, øger farten, stopper og går igang igen, hvor jeg nærmest føler jeg kun har nået at tænke det, giver virkelig en hel andet følelse når man rider på ridebanen.
Og så bor jeg jo heldigvis også til en kæmpe stor, overskøn, virkelig fin skov, hvor vi ofte ser alle mulige vilde dyr. Jeg ville være ked af ikke at bo så tæt på den skønne natur med mine heste, og ikke have muligheden for at ride ud engang imellem.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.549
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
maj 2008
Man kan skam lave en masse dressur i skoven også (;
maj 2008
Ridning i skoven giver resultat på ridenbanen!