{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.650 visninger | Oprettet:

At ride dybt. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen og godaften smiley

Jeg søger lige lidt hjælp, erfaringer, tips, osv. Alt der kan hjælpe.

Jeg har en hest, der lige nu har sommerferie, men hun skal igang igen om nogen uger. Hun har haft massør nogen gange lige inden sommerferien, og har fået afvide, at hun skal rides dyb det første stykke tid.
Men hvordan delan kan jeg bedst få hende til, at gå dyb med noget runding på, når hun er en hest, der altid vil gå høj ?
Hun er meget svær og få dyb, da hun altid er redet højt lige siden hun blev tilredet i holland og gik stævnehest dernede.
Nu er hun så bare pokkers svær, at få dyb.

Hvordan vil i anbefale, at jeg kan gøre eller prøve så hun vil nyde det.
Hun kan kun gå lang når vi fx. skridter af, eller traver af. Så kan jeg godt få hendes hals strukket helt ud og ned til jorden. Men ellers vil hun bare ikke eller styrter af sted smiley

Så håber nogen kan hjælpe mig lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At ride dybt.
  • #1   19. jul 2011 Når jeg skal have hesten til at gå dybt, strækker jeg mine arme ned til mine ben og en smule udfra knæerne, der bruger jeg mine ben til at vise hesten skal søge ned, ellers arbejder jeg i volter og med indvendig tøjle mens den yderste er stram, de fanger den normalt hurtigt. Ang fart, så brug stemmen, rolig stemme og stands hesten op til et roligt tempo.

  • #2   19. jul 2011 Gør som når du skridter og traver af.. hvis den strækker sig fint der skal du jo bare ride den på samme måde smiley

  • #5   22. jul 2011 jeg har longeret min til at lære det.. da han ikke var for god til at gå til biddet valgte jeg at longere ham op inden jeg begyndte at ride ham.. fordi han ikke kunne slappe af og få ryggen med..

    Så skal hesten rides til det kræver det at den har et godt forhold til din hånd og bidet.. alt den kan de basale ting som at gå til bidet og gi efter og alt det...
    min ville gerne falde på forparten(og løbe), og det har jeg affundet mig i (til en hvis grænse) så lang til hesten egentlig gør som den skal kan tempoet altid redigeres - men der vil mange nok være uenige med mig..
    men ved at han kunne gå dybt i longen har jeg haft meget nemmere ved det på ryggen af ham fordi han ligesom havde fattet meningen..
    men start med at lære hesten det i skridt og så videre til trav når den har forstået... smiley det er min mening.. smiley håber det går godt for dig. smiley


Kommentér på:
At ride dybt.

Annonce